Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Min nesten 2 uker gamle jente lå å drakk melk nå nettopp, så kaster hun opp MASSE, d fosset ut av munnen, jeg ble livredd og samboer kom løpende og holdt henne med hodet ned mot gulvet og ikke oppover, og da kom det bare enda mer. skikkelig masse, hun spydde det opp! Er dette vanlig? hva er galt? stakkars litle jenta mi!!
Gunni_2 Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Det kan være at hun bare er grådig og har spist mer enn magen rommer. Hvis det gjentar seg ofte, bør du snakke med helsesøster. Da kan det være noe i veien med lukkemuskelen. Men det er sjeldent, mest sannsynlig er at hun er litt grådig
Kjukka Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Sikker på at hun ikke bare gulper? Om du holdt jenta på hodet, så er det ikke rart at det kom enda mer. Spedbarn "mangler" den muskelen som går fra spiserøret til magesekken, som om du snur henne på hodet, så kommer alt opp igjen. Og ja... det er helt vanlig at spedbarn gulper.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 samme gjor jenta mi i maaangen mnd...nå er hun 5.5 mnd og det har begynt å roe seg.hun har vært til utredning på sykehuset med en konklusjon at hun er en stor gulper....så jeg vet hva du mener..det er kjempe ekkelt å skummelt,men sikkert ingenting å bry seg om.som hun over har sagt at skjer det ofta bør du ta kontakt med helsestasjonen:)....lukkemuskelen er ikke moden i dn alderen...hun kan og være grådig..prøv å vei henne før å etter måltid..vei deg sammen med henne,hun uten klær...så ser du hvor mye hun får i seg..dette måtte jeg gjøre i 24t sa de på sykehuset og det viste seg at hun i tillegg er veldig grådig...nå er hun som sagt 5.5 mnd og veier 10.2 kg......
selma07 og engel Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Det samme skjedde med Selma mange ganger. Vedlig ekkelt, og det ser ut som om alt kommer opp,.. men mest sansynlig er det overskuddet som kommer! Tro det eller ei! Kan være lurt at du sitter å ammer henne. Det hjalp litt for oss.
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Kan kanskje være lukkemuskelen hvis det skjer ofte.. Da kommer det somregel som sprutbrekninger, det melken nermest står ut munnen. Lillesøstern min hadde dette når hun var baby, ble kvitt det rundt 1 års alder. Du kan jo kontakte HS og spør om råd hvis du er i tvil? Kan selvfølgelig også være ett 1gangs tilfelle, eller at jenta suger mer enn hun har plass til;)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Min gulpet, kastet bopp så det sto en søyle ut av munnen flere ganger de første ukene. Tror det var kombinasjonen glupsk, og lite utviklet lukkemuskel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå