-carina- Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Er det noen som tenker på å skaffe seg au-pair? (Vet ikke hvordan reglene er for sånt, jeg?!) Jeg har ei venninne som så veldig gjerne ønsker å være au-pair. Som dere sikkert har fått med dere i media så er det ikke så trygt i Kenya for tiden. Så hun har et veldig stort ønske om å komme seg bort derifra! I tillegg til volden der så sliter hun med arbeidsledighet. Og uten penger er det jo ikke så lett... Min venninne snakker godt engelsk, og er en flott og oppegående jente på 33 år! Om dere skal ha au-pair, eller kanskje dere kjenner noen som skal, kan dere ikke sende meg en PM!
solastråler Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Kunne tenkt meg en au pair av og til, men vet for lite om det. Men du kunne kanskje lest på noen sider som har med au-pair arbeid og gjør, kanskje de kunne hjelpt din venninne eller formidlet henne videre. Bare et tips!
Tally Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Må hun absolutt til Norge, eller kan hun ta England først? Vi lurer litt på å ha au-pair, men nå er det bare 6 mnd til vi skal flytte hjem til Norge igjen. Kunne hun vært villig til "å bli med på lasset"? Lønnen for au-pair her i UK er 50 pund i uken for den "enkleste" typen (25 timer barnepass i uka pluss lett husarbeid). Send meg gjerne en PM
-carina- Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2008 Takk for tipset! Skal gjøre det... )
Tally Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Her er en link til en side med de norske reglene for au-pairer. De har gjort noen endringer, bl.a er lønnen gått opp til 4000,- pr mnd og vertsfamilien er pålagt å betale norskkurs. http://www.au-pair-world.co.uk/index.php/visa/norway/ Her er et utdrag for de som ikke liker linker (og jeg har rettet opp på punktet om lønn): Travel costs: The au pair must bear the travel costs to Norway herself/himself. If the host family wants to bear a part of the costs, it is advisable to do this after a successful stay of the au pair of at least 50% of the stipulated time. Age: between 18 and 30 years. Working hours: The au pair will have to work approximately 30 hours a week. In any case the au pair should not work more than 5 hours a day. The host family can request the au pair to do some additional baby-sitting once or twice a week. Days off: Au-pairs are entitled to 48 hours free time every week, of which 24 hours must be uninterrupted. Every second week one free day shall be a Sunday, and public holidays are also off. The au pair shall have one regular free afternoon per week. Holidays: Au pairs are entiteled to 25 weekdays of holiday per calendar year. Pocket money: minimum 4000 NOK per month Taxes: must be paid from the amount of the au pairs' pocket money. The tax percentage is estimated by the au pairs' monthly salary and the value of food and lodge the au pair receives. The au pair has to be registered with the Tax Office. Public transport: in addition to the pocket money the au pair receives NOK 400 monthly in tickets for the public transport (bus, train, underground railway etc). Language courses: The au pair has to be given the opportunity to attend Norwegian language courses.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå