Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Min lille pjokk er ikke glad i tran. Uansett hva jeg gjør så ligger han bare og smiler, mens tranen renner ut... Han får bare pupp, så jeg kan ikke blande det i en flaske melk heller.. Noen forslag?
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 jeg fikk en sprøyte på apoteket da jeg kjøpte tran der. da fikk jeg en spesial kork til å ha på tranflasken slik at jeg kunne suge det opp i sprøyten. bruker sprøyten til å sprute det forsiktig inn i munnen. jeg begynte ikke med 5 ml med engang. jeg begynte med 1 ml. gjorde dettte når jeg steller henne om morgenen slik at det ikke blir så mye søl på klærne. også sier jeg nam nam nam. ho smiler og svelger hehe men av go til kommer det mer ut enn inn. men men så lenge de får litt i seg er det jo greit. det sa hs til meg. så øker du mengden etter hvert som ungen tar imot det. jeg fordeler det utover en dag. ikke alt på engang da det fort kan bli brekninger hos jenta mi .
bruse Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 hei, et alternativ er å gi tranen med doseringssprøyte. (Får kjøpt på apoteket for 2kr eller noe sånnt). Da sprøyter du bare tranen inn, mot kinnet litt bak i munnen. Da tror jeg ikke babyen klarer å spytte det ut igjen. Prøvde det selv, men syns egentlig ikke det fungerte så bra, for jeg tror jenta mi ble veldig overasket når det plutselig kom tran bak der, syns hun kava litt og starta et voldsomt skrik. Men det kan jo hende det fungerer bedre for dere. Har gått tilbake til teskje jeg da. En del renner ut igjen men satser på at hun ihvertfall får i seg litt og at det kanskje blir mer etterhvert som hun blir mer vant med det
En trist mamma Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Det aller beste og gi er jo tran, men om dette absolutt ikke går, så kan du jo gi gutten d vitamin- dråper.
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Prøvde sprøyte en stund vi og, men fant ut at teskje var best. Tok sin tid å venne han til det, men nå går det meste inn i munnen! Tar litt tid å venne seg til noe annet enn mm
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Hvordan vet du da hvor mye babyen har fått i seg , hvis du gir tran dagen lang , og skriver selv at av og til kommer mer ut enn inn ?
stinky og poopy Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 eg bruker sprøyte, og holder ham i kinna etterpå sånn at han "lager" truttmunn, da renner det minimalt ut igjen.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Jeg gir på skje, til å begynne med gikk mye utafor, men etter en stund skjønte hun at hun skulle svelge. Det hjalp å gi litt kokt vann på skje i tillegg, for da skjønte hun litt raskere at det var meningen at hun skulle svelge det. Til å begynne med tror jeg ikke hun skjønte poenget med å få noe i munnen på den måten:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 hva med alt som er sagt om tran om dagen?? lettere å bli benskjør da de blir eldre (damer mest utsatt) mion hs sa at det stemte og sa at jeg bestemte selv om jeg ville gi eller ikke.. ?! da min sønn ble først fikk vi tran flaske av hs, men etter de var såmye oppstyr ang tran i høst sluttet dem å gi ut dette. da må det jo være noe i det?? eller? så klart er tran bra for masse, men akkurat damer og benskjør var det værre med. hs hadde sluttet og anbefale tran til baby'r her omkring så blir litt skeptisk jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå