Gå til innhold

hvordan vet man om man har sopp eller bare vanlig utflod ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

viser det på urinprøvene hos jordmor, får man noe utslag på den liksom ? .... Er plaget med mye hvit , "youghurt" aktig utflod... vanlig eller ikke ? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp klør noe vannvittig, utfloden min er også hvitere enn vanlig, men ikke helt yoghurt... Kanskje noen andre som vet det ;)

Skrevet

vises iallefall ikke på urinprøvene.

Og man merker når man har sopp. Det klør og svir skikkelig.

Skrevet

Er ikke alltid man kan finne det ut selv. Sist jeg tok rutineSsjekk hos gynekolog,ba jeg henne sjekke det meste for sikkerhets skyld. Ble en smule forbauset da jeg fikk beskjed om at jeg hadde sopp. Hadde verken vært plaget med kløe,svie,utflod eller lukt.. Ikke alle som får symptomer,sa legen min.Snåle greier.

Skrevet

hmm så da må jeg altså til gynekolog for å finne det ut da... sukk hadde håpet på en enklere måte å finne det ut selv på.. hmm

Skrevet

hvis du har mistanke så kan du kjøpe canesten på apoteket, i stikkpille og krem.. sett i pille før du legger deg og bruk krem i en uke.. så er det ihvertfall borte etter det.. er ikke farlig p bruke det selv om du ikke skulle ha sopp....

jeg brukte det under graviditeten...

Skrevet

når jeg tenker meg om så fant jordmoren min ut på urinprøven at jeg hadde sopp.. var en økning av leukocytter hun så det på tror jeg...

Skrevet

..så om jeg skulle ha det så ville det altså vist på prøven hos jordmor?

Da er det kansje bare vanlig plagsom utflod jeg har da ? Svir ikke, klør ikke, er bare fælt med så mye utflod hele tida :(

Skrevet

det gjorde ihverfall det på meg..... jeg hadde mye utflod da jeg gikk gravid, det er visst veldig vanlig.... kjenner du noe uvanlig lukt av den? og er det "rar" konsistens på den?

Skrevet

lukter ikke ille, men er lettere "youghurt" aktig... ikke fullt så tykk i konsistens,.. bare veldig irriterende ! :S

Skrevet

Jeg hadde sopp for ikke lenge siden. Hadde enormt med utflod og det var skikkelig smerterfullt med samleie. Men jeg hadde ingen kløre i det hele tatt. Jeg begynte på Canesten kur.. den med 6 tabletter til å ha i skjeden. Jordmor anbefalte den siden den andre med kun 3 tabletter ikke var sikret til å fjerne soppen helt alltid.

Skrevet

høres litt soppaktig ut syns jeg....... kjøp canesten, så blir du kvitt det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...