Gå til innhold

TIPS TIL ALLE MED FLASKEBARN:(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...

Skrevet

Hvorfor kan de ikke finne ut noe som kan være bedre da, i samme slengen liksom.. Så det ikke blir fullt hysteri :s Men når alt kommer til alt, så er jo alt farlig for tiden :s

Skrevet

Litt enig med Anonym... Det blir liksom bare slått fast at det er farlig, men hva med lunkent vann?? Eller oppvarming i mikro? Gjelder det alle flasker? Masse spm som ikke blir besvart på noen måte... Skremmer jo vettet av en stakkars mor det der... Men, som du sier, alt er jo farlig for tida...

Skrevet

Enig.. men jeg skjønner liksom ikke hvorfor de kommer med dette nå?? i 2008??? Hvorfor kunne de ikke ha funnet ut dette for lenge siden og gjort noe med det da.... men som anonym over her sier...alt er farlig idag!

Skrevet

mulig det bare er meg, men jeg forstod liksom ikke hva som var tipset her?? var jo mer til skrekk og advarsel for de som ikke har noe annet valg enn å gi flakse!! takk skal du ha!! klems

Skrevet

huff da .

lurer på om de kommer til å vokse opp ?

Skrevet

de blir gamle, men dog ganske korte;o)

Skrevet

haha det er nok rett ang mitt barn :-)

har akkurat skrevet ang sykehuskontroll for barnet er så kort :-)

Skrevet

ja, vi får bare se å få dreisen på denna amminga ellers går det "åt skogen" for unga våres!! blir nok skogen for her er det tomt for melk ja.. kanskje jeg får lære tulla på tre mnd å drikke fra kopp eller noe da!!?!? Hmm litt av et dilemma.. kopp eller kortvokst!? hehe.. klems

Skrevet

jeg fortsetter med flasken :-)

klem tilbake

Skrevet

herregud ta nå til dere ting man har funnet ut!!!!!!!

Er det så vanskelig å la vannet avkjøle seg i kjelen?

Skrevet

Herregud... Slutt å være så hysteriske!!! Vet om maaaange barn som har brukt flakse, og det har blitt folk av dem og! Selv bruker jeg flakser og barnet mitt vokser fint. Rart at dette ikke har vært tatt opp før!

Skrevet

Mulig jeg misforstår, men jeg tolker det som at det gjelder nyfødte...? (les siste avsnittet i artikkelen)

Skrevet

stinepine:

det var ment som et tips å LESE artikkelen i Aftenposten, og til å avkjøle vannet før det helles på flasker.

Har flaskebarn selv, så derfor jeg ville dele det.

Skrevet

Dette var jo fælt!

Vil bare påpeke at det står "kan bli forgiftet" ikke "blir helt sikkert forgiftet".

Dessuten vet vi ikke hvilke flasker dette gjelder. Undersøkelsen er gjort i USA. Har de f.eks testet alle flasker på det amerikanske markedet og konkludert med at å gi varm drikke på flaske er farlig, så har de gjort en stor feil.

Jeg tror vi kan skylde litt på media her som fremstiller dette som om alle flasker er farlige. Hvis dette er tilfelle i så stor grad må helsenorge gå inn å fjerne flasker produsert med denne plasten asap.

Tross alt får vi advarsler så fort det finnes kremer og evt medisiner som kan inneholde veksthormoner og påvirke barnet.

Vel, vi får avkjøle vannet utenfor flasken så lenge da...

Skrevet

Men hvordan går det når man koker flaskene da? Evt. har dem i oppvaskmaskinen? Der er jo vannet enda varmere...?

Hmm...kanskje det var noe jeg ikke forstod?

Skrevet

Neida, du har nok forstått helt fint du:o)

Problemet med hele artikkelen er at det står ingenting om grader eller nyttig informasjon som eventuelt kunne hjulpet oss med barn som også bruker flaske til å unngå dette (hvis det er tilfelle).

Tulleartikkel som skaper mer frykt enn nyttig info.

Hater at media blåser ting opp, og dessverre tror jeg det også blir fremstilt på en forvridd måte. Virker som det mangler noe her som godt kunne stått på trykk slik at vi ikke sitter igjen med 100 spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...