Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff ble nervøs da jeg leste dette jeg for jeg blekte etterveksten da jeg var ca 4 uker på vei, barnet ca 2 uker. Jeg visste jo da at jeg var gravid men tenkte faktisk ikke på om det kunne skade fosteret..Det er vel ammoniakk i det frisøren brukte også tror jeg.. Tror det er bleking og ikke farge hun bruker.. Noen som har erfaring med farging/bleking med ammoniakk i graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. har ingen erfaring med dette ettersom jeg venter min første, men man skal helst ikke farge håret med mer eller mindre det er krise. dette gjelder spesielt farger med ammoniakk. grunner er at det er gasser og giftstoffer du puster inn i tilleg til at no går i blodet. venninda mi farga håret og hun reiste på apoteket og kjøpte seg masker som hun brukte under farging. om dette hjelper vet jeg ikke....

Skrevet

Jeg farger og bleker håret selv om jeg er gravid- gjorde det i forrige svangerskap også.

Skal man følge alle disse småhysteriske "rådene" så skal man heller ikke bruke parfyme eller såpe med parfyme i osv..... noe som vi alle gjør??

Sunn fornuft funker veldig greit;-)

Skrevet

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=3220

mye informasjon på denne linken - rådet om å ikke farge håret med "vanlige" farger mens man er gravid, men å gå over til mer miljøvennlige og økologiske farger, er nok ikke "små hysterisk"...

selv farget jeg håret hjemme og hos frisør de to første svangerskapene, fordi jeg ikke visste bedre. ungene er friske så det har iallefall tilsynelatende gått bra, men nå velger jeg økologisk.

Skrevet

ringte wella på mandag og det var ikke noe farlig ved å farge håret osv:)

så det er bare å farge alt man orker:)

enste de sa var at pga hormonene så var det ikke alle fargen beit på:) det er det eneste.

Skrevet

For all del, er enig at økologisk farge er bedre for miljøet.

Vi kan vel sikkert alle bli mer miljøvennlige;-)

Skrevet

Tittimor skrev:

"For all del, er enig at økologisk farge er bedre for miljøet.

Vi kan vel sikkert alle bli mer miljøvennlige;-)"

Nei, det var ikke det jeg mente! Les linken jeg har angitt over, så skjønner du hva jeg mener. Jeg mener altså at "vanlig" hårfarge ikke er bra for kroppen uansett om man er gravid eller ikke. De inneholder kjemiske stoffer som er giftige og skadelige for oss.

Skrevet

hei! var frisør før og hvis det var så farlig så kunne man jo ikke ha jobba som frisør når man er gravid;) så tror du kan ta dette hlt med ro. man skal bare ikke puste inn for mye stoffer. og det å farge håret er ikke noe man gjør hver dag:) fant nettopp ut at jeg er gravid og har faktisk både hudpleie og frisørtime idag hehe..

Skrevet

På 70-80 tallet var det mange fler skumle og sterke stoffer i hjemmefarge enn det er idag.

Idag finnes det jo til og med mange varianter helt uten ammoniakk overhodet!

Det kunne være farlig for sensitive personer i gamle dager, men idag er det trygt. Man skal jo ikke spise, drikke eller sniffe hårfarge rett fra flaska uansett.

Er man usikker kan man gjøre det hos frisør. Da kan man jo ta det som litt luksus i hverdagen, og jeg vet om noen som fikk rart resultat av hjemmefarge på det håret som hadde vokst ut etter de ble gravide. Hos frisører kan de sørge for at fargen blir riktig overalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...