Gå til innhold

kos sammen med de små :)


meg & mine små

Anbefalte innlegg

hei oktobermammaer!

Jeg og tulla mi koser oss veldig for tiden, men lurte på om noen hadde noen gode tips til leker og snager til de små som jeg ikke har komt på... Begynner å få litt dårlig fantasi.

Vi synger en del: ro, ro ro din båt, lille pusekatt, lille tulla, ro ro til fiskeskjær ol

Ligger på magen sammen og skravler i vei

Titttei leker

Babygymmen er jo stas

Speil er jo en slager, der lager mamma grimaser og tulla ler :)

 

Det er noe av det jeg kommer på i farta. Noen andre som har noen sanger eller aktiviteter som de har lyst å tipse oss om?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sanger:

Hjulene på bussen

Tante Monika

Gubben og gamla lå og dro

En elefant kom marsjerende

Mikkel rev

 

Leker:

Fargesterke ting (trenger ikke være leker, kan være fjernkontrollen for den saks skyld)

 

Pleier å legge henne på rygg først, leke med en leke så hun blir skikkelig interessert i den, så legger jeg henne over på magen, med den samme leken rett foran henne. Da vil hun bort til leken, og kaver og jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :-)

 

Jeg synger mye de samme sangene som deg, men den jenta mi liker best er lille petter edderkopp. Synger den samtidig som jeg "klatrer" med fingrene på henne. Hun syns det er kjempe morsomt og blir aldri lei,

 

Ellers så liker jenta vår fargerike leker, og gjerne de som lager litt lyd, men hun er også veldig glad i bamser. Nassenøff er mest populær. Vi lager stemmer og leker sammen med bamsene og hun elsker det!:-)

 

Babygymmen er også veldig populær, har to stk som vi bytter litt på slik at hun ikke skal bli lei. Likevel ligger hun ikke så mye på babygymmen, syns gjerne det er litt passivt. Men, den er helt super dersom man trenger en pause, gjerne at man setter seg ned å spiser eller får gjort unna litt husarbeid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser bok! Det funker kjempebra, ikke sånne babybøker, men en bok for de litt større... Hun følger med og elsker gjenkjennelsen. Samme bok om og om igjen, Tassen sover borte heter den.

 

De tre små fisk og Når en liten mus skal ut og gå er populære sanger. Løfting opp etter armene mens hun ligger på ryggen er veldig gøy i ca. fem-seks omganger. Ligge på ryggen i setet på stresslessen med føttene opp langs ryggen og få snakke med alle som bøyer seg over henne... dette er vinnere.

 

Bæring rundt omkring, ligge litt på sengene i de forskjellige rommene og se seg rundt er også spennende selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...