Gå til innhold

Søvn 4mnd... Kan noen hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henne sovner ved puppen/armen men våkner/skriker så fort henne blir lagt i seng...

Hva skal vi gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la gutn min på siden i senga si og og beveget ham fram og tilbake til han sovnet igjen...gjorde det gang på gang til det ble helt stilt.

Skrevet

du bør lære lære han å sovne av seg selv. dvs du bør legge han i sengen VÅKEN.

han kommer til å klage den føste gangen/gangene. da gir du han sutt og går ut av rommet. så lenge det kun er klaging så går du inn hver 5. min og gir han sutt. til slutt vil han sovne. etter hvert vil han klage kortere og kortere og til slutt vil han sovne uten å klage.

MEN dersom han begynner å GRINE ( ikke klagegrine) så tar du han opp og roer han og legger han rett ned igjen med EN gang han er rolig.

viktig at du ikke gir deg så lærer han seg å sovne alene. poenget med å legge han våken er at han da falller i DYP søvn og våkner ikke etter 5 min slik som når han sovner med puppen.

dette punket hos meg i vertfall = ) lykke til

Skrevet

Hos oss er det slik at snuppa våkner fort dersom hun ikke blir liggende der hun sovner. Det eneste vi kunne gjøre var å lære henne å sovne selv i sengen sin. Jeg stålsatte meg og brukete noen kvelder på å roe henne i sengen. Jeg tok henne opp når hun skrek, ikke noe ferber-greier her ( hun er bare 3 mnd) og nå funker det som bare det. For oss var det viktig å finne tidspunktet hvor hun var trøtt, men ikke overtrøtt. Når hun nesten sovnet ved puppen lirket vi henne over i sengen og ga smokk mens vi strøk henne over pannen. Hun har et kosedyr som hun liker å a ved ansiktet og det er mørkt i rommet. Vi legger henne kl 18, etter det blir det bare skriking fo da er hun overtrøtt.

Skrevet

viktig at 4 mnd gamle bebyer legger seg mellom 19 og 20 00 for å ikke bli overtrøtte. og så bør de ikke være mer våkne enn to timer før du legger han.

Skrevet

Som du ser så kan det være mye dette beror på, men jeg prøver meg=)

Tuppa mi var veldig urolig en stund i tre måneders alderen. Hun var sulten og det var derfor hun ikke sovnet. Spiste seg akkurat mett og så var det påen igjen etter en stund.

Tvinget på økedøgn, pumpet meg en gang om dagen og la henne til brystet oftere om dagen.

Produksjonen kom opp og tuppa sovnet mett og blid=)

Fra og tilslutt sovne rundt 2130 så sovnet hun kl 2000 =)

Skrevet

anbefaler boka: the no cry sleep method... kan kjøpes på feks www.bokkilden.no

Vi har begynt med den og ser allerede resultater... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...