Nordlyspar♥ Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Ei koselig dame der som ordna opp i alt rotet mellom NAV og kommunen... tuuuuusen takk... da får jeg 22 500 i mnd... helt ypperlig nå som det kommer en baby etterhvert, og trenger foreldrepenger.... vi tar 100% i 44 uker(tror jeg det er)...
loppelaura Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Hvor mye har du i årslønn bare lurer altså, tenker på meg selv, hvor mye jeg kommer til å få. Skal også ha 44 uker m 100 %.
Nordlyspar♥ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Er ikke sikker... var i ny jobb da jeg ble gravid... og hadde bare jobbet i ca 3 mndr, da jeg ble sykemeldt pga. høyrisiko svangerskap (babyen ville ut i uke 20) Var innkallingsvakt i hjemmesykepleien, og jobbet som en tulling de månedene... hadde vel fra 20 000 til 25 000 i måneden før skatt ble trukket fra... Når har du termin?
loppelaura Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Tusen takk for svar, jeg ligger også rundt det du har før skatt. Jeg var på UL i går og terminen er 29.06, så det er jo en stund til,men tiden går fort syns jeg. Vi ahr en jente som blir 4 om 3 uker :-) Vi skal få en prinsesse til også :-) Når har du termin?
Nordlyspar♥ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har termin 1.juni.. men jordmor har advart meg om at jenta vår kan komme litt tidligere, med tanke på alt som har skjedd... men den som venter får se, hehe.. mens-terminen er 21. mai... tror hun kommer da :0) Hvordan er formen om dagene? Jeg trodde jeg skulle jobbe omtr. til jeg fødde. hadde enormt med energi de første 3 mnd. Men så begynte jeg å kaste opp noe så jævlig... har gått ned 8 kg på 2 mndr, åsså kom jo de premature riene da.... var som et slag i tryne, for jeg trodde jeg skulle være en av disse "pyttsan, gravid er jo ingen sak"-damene, hehe.. hvor feil man kan ta... hihihi
loppelaura Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Andre sv.skapet er iallefall annerledes enn første! Første var jeg super pigg, ingenting vondt, kvalm ol. Men nå spydde jeg to/tre første mnd, er super ømfindtelig på lukter(litt kjipt når en jobber på sykehjem.. he he) og ganske vondt i bekkenet på v.side rett inn i rumpeballen. Sånn der fikk jeg sagt alt, det føltes GODT!!! :-) Må vel legge til at jeg er gressenke da, så det ligger vel litt i det at jeg er generellt mer sliten denne gang i forhold til første. Satser på å jobbe til perm begynner,men jeg har begrensninger jeg og. jobber når jeg har tid på gården til foreldrene mine også, og det kjenner jeg er litt tungt nå. Vet du om du får jente eller gutt?
Nordlyspar♥ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2008 Ul sier jente, men stoler ikke på JM... hun har tatt feil flere ganger i min famile... vet ikke helt, men har en rar guttefølelse, hehe... men noen dager så tror jeg jente igjen... Var gressenke før, så vet hvordan det føles.. Sambo var fisker da vi ble sammen, og kunne være lenge borte... men nå har han sluttet på havet, og jobber nå som rigger... myyye bedre...
Tungt med to Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Da er du heldig med hvem du har møtt der! Jeg hadde mye strev for å få alt i orden med NAV før første fødsel, og selv ikke da klarte de å gjøre det de skulle gjøre, nemlig utbetale penger til meg i permisjonen. 6 av 12 måneder fikk jeg ikke penger, og måtte ringe og etterlyse dem selv. Jeg holdt på å bli nervevrak av slik økonomisk usikkerhet :-( Ikke utbetalte de feriepenger heller, før jeg etterlyste dem en måned etter jeg skulle ha hatt dem. Halvveis i permisjonen påsto de jeg hadde fått utbetalt for mye hver måned, og måtte trekke meg resten av tida. Da ble det skralt gitt. En måned etter at jeg var ferdig med permisjonen og i jobb igjen, fikk jeg plutselig en sum penger inn på konto. De hadde visst tatt feil likevel, jeg skulle ha utbetalt så mye som jeg fikk i utgangspunktet.. Puuh! Sorry, måtte bare få det ut. Blir irritert hver gang jeg tenker på det. Lykke til!
Nordlyspar♥ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2008 herlighet du har virkelig grunn til å hate NAV, er jo bare smårusk det jeg hadde med de da.... Skulle tro noen av de ansatte sattpå sin egen private pengesekk og delte ut penger, og at det er derfor de er så vanskelige til tider... har også funnet ut at de ikke nødendigvis opplyser om hva du har rett på, det må man nesten finne ut av selv... men hvem i pokker har anlednig til å lese seg gjennom mer eller mindre Norges lover.... hmmmm... Lykke til, til deg oxo... :0)
Tungt med to Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Jo, takk! Denne gang har jeg heldigvis en arbeidsgiver som forskutterer pengene, så slipper jeg forhåpentligvis å ha så mye å gjøre med NAV. Jeg grudde meg for akkurat det aspektet da jeg ble gravid igjen, men spurte sjefen om de kunne forskuttere, og det var ikke noe problem. :-) En del av problemet er at alle trygeutbetalinger skjer til en fast dato, unntatt fødselspengene (hvis det er det det heter..), de får man utbetalt engang i løpet av den siste uka i hver måned! Dermed måtte jeg alltid vente til begynnelsen av neste måned for å etterlyse pengene.. Sannsynligvis var jeg bare uheldig med saksbehandleren jeg hadde, for det var hun som skulle legge pengene til utbetaling. Det gjøres nemlig manuelt med fødselspengene, hver måned, til hver person. Alle andre trygdeutbetalinger utbetales automatisk. Forstå det den som kan. Nei, det e kje allti så enkelt det der, men førr de fleste går det heldigvis greit. )
pepilie Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 heldige du!! Høres ut som vi har hatt liknende jobb historie. jeg fikk bare jobbet fire mnd som tilkallingsvikar før jeg ble sykemeldt. Dette var rett etter forrige permisjon. Fikk beskjed på tlf om at det var lenge nok til å få sykepenger, og dermed foreldrepenger, Men de klarte alikevel å gi meg avslag. Måtte du ha noen runder med dem for å overtale? Jeg må dokumentere inntektstap, ikke så lett når man er tilkallingsvikar... klarer ikke å gi opp helt ennå. Det er så utrolig mye penger det er snakk om.
Kakebakesøte Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Jeg fikk slippen fra NAV, men har ikke fått inn noen penger på kontoen min. MÅ sjekke opp litt her tror jeg... :o/
Kakebakesøte Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Oida, svarte før jeg leste hele tråden jeg... sorry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå