☆twinkle twinkle Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 I gamle dager fikk jenter som ble gravide tidlig og utenfor ekteskap dårlig rykte og ble sett ned på! Nå er det visst sånn at de som ikke har utdannelse når de får barn får det på samme måte?? DØM DEG SJØL FØR DU DØMMER ANDRE !!! Reagerer sterkt nå å det er IKKE pga hormoner..har du aldri gjort noe dumt som har fått eller kunne fått enorme konsekvenser for andre og deg selv.Det er lett å være etterpå klok å si at det var dumt .. Og svar som du kan ikke forvente at staten skal ordne opp for deg! Jeg spyr! vi lever ikke i USA der alle må klare seg sjøl vi lever i norge der vi skal hjelpe hverandre frem.Di har jo ordninger for mødre som trenger hjelp om de er 40 eller 16.Det som er problemet her er ikke BARNET hun bærer på men at ikke ordningen fungerer slik at hun kan få hjelp til å få en fin leilighet til seg og barnet! De som foreslår abort i en situasjon der moren har bestemt seg for å beholde skulle hatt ett skudd i nakken!!
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Hm. Når du blir så irritert uten hormoner så lurer jeg på hvordan du er når du ER hormonell.
☆twinkle twinkle Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 sikket ikke så behagelig nei..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 ordningen funker jo, Hun har jo FÅTT leilighet, men den var ikke bra nok for henne. Sier igjen utakknemlige unge
☆twinkle twinkle Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2008 leiligheten er for liten til henne OG en unge...det forstår du vel...
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 -Det er nok ikke så lett å bli alenemor så ung. Det man får trykt nedover ørene hele livet er at alenemødre lever så fett, får hivd penger etter seg o.l. Det har HI av den andre tråden fått motbevist, for virkeligheten er ikke sånn. Leiligheten er for liten og selvsagt kan man ikke kreve noe som helst av NAV eller Staten, en skal ta til takke med det en har. Men jeg vil tro det er skadelig for en så ung jente, uten bil og med dårlig bussforbindelser, å bo 5 mil unna sitt sosiale nettverk. En annen ignorant ting er "dra hjem til moren din" - det er ikke alle smo kan dra hjem til moren sin. Jeg er en av de som ikke har en mor og den faren jeg har mener man får klare seg selv. Dere som sier "dra hjem" har det nok veldig godt, for det er slettes ikke sånn for alle. JA! Så er hun kanskje litt umoden og naiv, denne andre jenta.. men skjerp dere a'.. hun er 18 og gravid for første gang.. skal bli alene.. Hadde ikke dere vært livredde også? skam dere
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 En leilighet på noen og 30 kvm er ikke lite. Et lite spebarn trenger ikke mye plass. Derfor burde hun ta det hun får. og heller stå på liste for noe bedre. Ikke alle bor i stor byen, og 5 mil her hvor jeg bor er jo ingenting. Bor heller ikke i nærheten av familie. Faktisk nesten 50 mil. Men dette har vært mitt valg. Samme som hun har valgt å få barn , uten og være etablert. Da må hun ta det hun får og slutte og klage
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Mange foreldre som bor på 32 kvm, det er snakk om prioriteringer!! Vet av flere par som bor på 32kvm og har baby, det blir 3 personer det!! Og de har aldri klaget!! De er jo bare 2... Man kan ikke forvente å få alt man ønsker seg her i livet servert på et sølvfat!! Man må jobbe for det meste!!
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Dette sier mer om deg Anonym enn HI av den andre tråden. Hun har ikke skrevet at hun ønsker seg alt på sølvfat. Alt i den andre tråden er spekulasjoner så og si fra alle dere andre. Dere er rett og slett respektløse som begynner å prate om abort og det som er i en tråd hvor hun bare blåser ut. Jada, alt går, men det er faktisk sånn at veldig mange unge alenemødre kan få leiligheter. Og mange av de får helt ok standar, men gjerne større enn 32kvm. Og det er ikke så mye støtte i å bo 5mil med busser som går hver 3 time. Når du er 18 er du ganske avhengig av et sosialt nettverk, i alle fall familei, og det har hun heller ikke i nærheten, og det syns jeg er dårlig av kommunen og ikke tenke på.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Hun er myndig!!!! Kommunen skal gi henne et sted å bo. Ikke tenke på hennes sosiale nettverk. Ingenting sier heller at en leilighet på 32 kvm er for lite for 2 stykker. Folk er rett å slett for bortskjemte!!!
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Jo, faktisk så har staten et ansvar for å sikre at alle i dette landet, også de som er myndig har "ålreite" levekår. Det er ikke ålreit for en 18åring å bo langt unna alt og alle, i et bråkete strøk. Med en baby. De har i dine øyne ikke ansvar ofr 18åringen men de har et ansvar for babyen. Jeg fatter ikke at du kan være så hjerteløs.
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 De har også et ansvar for å sikre best mulig levekår for barn. Det er ikke gode levekår når mor er 18, har null nettverk på hjemstedet samt busser går sjeldent. Mener du at hun skal gå til moren sin da?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 PS! Nå drar du inn staten. Det er kommunene som "deler" ut leiligheter og evnt bostøtte.
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 Ja, jeg drar inn staten. Kommunene ligger under staten. Det er bare naturlig at jeg drar inn de.
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 Det er forresten husbanken som deler ut bostøtte.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 Nå er det ikke staten som du sier.Eller faktisk kommunen sitt ansvar for at hun er nær sin familie. Hun er som sagt MYNDIG. Og hun har faktisk fått et tilbud. Mylian. Du er ikke så smart du. Rimelig dum?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 wow:)))) Mylian har sin egen tråd- vi andre får holde oss unna, så Mylian kan få ut alt drøvet sitt!!
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Haha - nei, er nok alt annet enn dum. Jeg bare syns dere er fryktelig fæle mot henne. Mulig det er mye hormoner men at dere reagerte så fælt på at hun klaget i en ikke-ønskelig situasjon sier mer om hvem som er dum her ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #19 Skrevet 1. februar 2008 hehe anonym sant:) hehe Men mylian. Har hun ikke sjøl satt seg i denna situasjonen? Får hun ikke hjelp?
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #20 Skrevet 1. februar 2008 Jo, det har hun, og det var kanskje ikke så lurt. Skal jeg være helt ærlig forstår jeg ikke folk som gjør sånt. Men jeg forstår at det hun ikke klarte var å ta abort og da får man heller gjør det beste ut av situasjonen. Jeg hadde aldri ført frem et barn i den situasjonen som 18åring. Men hun velger å gjøre det. Selvsagt, hun får hjelp, men det jeg sier er at jeg forstår så godt at hun er utenfor, hun bor langt hjemmeifra nå. Hvordan tror du det er for en fjortis å plutselig ha lite plass, når man er vant med å bo hjemme hos trygge mor ?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #21 Skrevet 1. februar 2008 JAMMEN ..faen a.. er dette kommunens problem?? NEI .. hva er det du ikke skjønner. Kommunen kan ikke ta hensyn til folks sosiale liv.
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #22 Skrevet 1. februar 2008 Nei, det forstår jeg. Men de kan ta hensyn til en baby. Det er de faktisk forpliktet til. Siden jenta er i en dårlig situasjon, alene, redd, etc, så er det stor sjans for fødselsdepresjon her, og DET er ikke særlig bra mhht lang reisevei.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #23 Skrevet 1. februar 2008 Hva er å ta hensyn? Å gi henne tak over hodet til henne og babyen. Eller la hu få en stor leilighet for henne og babyen? At hun er alene og redd er heller ikke kommunens ansvar
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #24 Skrevet 1. februar 2008 Det kan få fatale følger for kommunen om noe går veldig galt med mor eller baby og det kan følges tilbake til at kommunen kunne gjort mer. Jeg gidder ikke si min personlige mening om 18åringer som går hen og skal ha unger, men jeg vil i alle fall prøve å være mer støttende enn å skjelle henne ut slik dere har gjort.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #25 Skrevet 1. februar 2008 Eneste kommunen kan gjøre i forhold til bolig er å gi henne et sted. Utover hennes psykiske tilstand er opp til en helt annen sektor enn de som leverer ut boliger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå