Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 sender man søknad bare til trygdekontoret eller kan man gjøre det på nett? hvor lang tid tar det før man får første? har ikke hatt det før.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 se på www.nav.no under kontantstøtte
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 får man kontantstøtte og arbeidsledighets trygd?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Er du arbeidsledig har du krav på trygd uavhengig om du har barnet hjemme eller i barnehage. Dvs at du har krav på begge deler:-)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 ikke krav på begge deler, med mindre du kan ta en jobb på kort varsel, delta på jobbsøkerkursene etc. Krav om at du skal være reell arbeidssøker, noe du ikke er hvis du ikke har noen som kan se etter barnet.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Det er jeg som svarte at man har krav på begge deler - og selvfølgelig må man være reell arb.søker:-) Selv søker jeg jobber, men har ikke fått noe enda. Har derfor krav på både arbtrygd og kontanstøtte. Skulle det dukke opp en jobb, har jeg folk som kan stille opp med barnepass:-)
venter bolle nr 2 Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 man får første kontantstøtteutbetaling måneden etter 1 årsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå