Gå til innhold

Rettigheter som pasient? Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem.

Lillemann er innlagt på sykehus nå. (2 år)

i går etm ble vi flyttet til dobbeltrom, hvor vi skulle dele rom med en 10 åring og _pappan_ hans.........

En knøtt lite rom, køyeseng... + 2 senger til ungene..

Jeg nekta,, og heldigvis hadde vi muligheten til at mannen min kunne ta den natta. Og i natt, da vi ikke har blitt flytta ennå...

Men slett ikke alle som kan gjøre det sånn, og i helga må vi bytte igjen..

Er det lov??

Kan jeg kreve annen ordning?

Skjønner jo at man må dele rom, men kan de legge meg på rom med en fremmed mann??

Hadde aldri fått sove..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok lov, men på di fleste sykehusene prøver di og gjøre sånn at to pappaer eller to mammaer med barn får samme rom.

Skrevet

Høres merkelig ut, som pasient hadde du ikke måtte dele rom med en mann. Men klart, er det ikke ledige rom så er vel alternativet korridorplass da?

Huff, god bedring til lillemann!

Skrevet

Når det er mange syke barn på sykehuset kan de desverre ikke bare låse døra og si at det er fullt. Jeg jobber selv med barn, og da kan vi ikke ta hensyn til foreldrene (selvfølgelig gjør ve vårt beste og strekker oss så langt det går), men vi må ta hensyn til barna og det faktum at de skal bli friske. Når man skal slå sammen rom må man først og fremst tenke smitte og alvorlighetsgrad...ikke hvilket kjønn den som er med barnet har.

Er jo egentlig ganske vanlig med flermannsrom (var i alle fall det frem til bare noen år siden), og vi har det enda der hvor jeg jobber. Må si jeg aldri har tenkt på dame/mann når vi har plassert unger...regner med voksne mennesker kan klare å ordne seg greit egentlig.

Skrevet

Nei mulig jeg er sær, men hadde aldri fiksa å dele rom, og da køyeseng med en vilt fremmed mann....

Skrevet

Tror nok de prøver så godt de kan å legge til rette for at dere som pårørende også skal ivaretas. Men rom er vel et problem i hele helsevesenet. Har ikke hørt om noen rettigheter, bortsett fra at dere har rett på overnatting med barnet.

Er dere sikre på at det er pappaen som skal være der i helga og? Kanskje det er mammaen som skal ta helga? Skulle jo vært enerom, spesielt på en barneavdelign

Og JoSoMamsen, jeg har lagt på rom med menn, men det var på intensivavdeling. Han ene visste tydelig ikke dette, for når jeg passerte senga hans for å gå på do på formiddagen, ble han rimelig paff :-)

Går det bedre med gutten? Håper det.

Skrevet

Han var ganske mye bedre i går, men i dag har feberen kommet tilbake, ikke spist og vært tufs og slapp..

Fatter ikke hva som feiler ham.... Slitsomt, går med klump i magen hele tia..

Får da to netter hjemme med dattra mi, hun trenger det nok , stakkars henne... Ikke lett for henne heller dette her...

Ja jeg får håpe det dukker opp en mamma, for jeg vet at jeg ikke makter å sove der hvis ikke.... Og mindre søvn enn det jeg allerede får nå kommer til å ta knekken på meg...

Takk for omtanken:)

Skrevet

Skjønner jeg godt. Man blir så redd når disse små er syke. Ingen ting som får meg til å føle meg så hjelpesløs som da.

Håper dere har noen som stiller opp og avlaster dere litt med hus og hjem, så dere får bruke energien deres på lillemann.

Stor god bedringsklem til gutten din.

Skrevet

Vel... har en søster som krever at jeg skal passe dattra hennes på lørdagsnatta, da vi hadde avtalt dette for lenge siden...

Hun har" allerede betalt for festen og er alenemor og har også behov for fri av og til" bla bla..

Så jeg får være hjemme den natta og ha jentene her.. Hjelp er det dårlig med.

*synes synd på meg selv*

Skrevet

Å fy søren, da hadde jeg rett og slett begynt å grine! Hadde mine søsken krevd det av meg i en sånn situasjon. Greit man har lovet, men herlighet, når ungen blir lagt inn på sykehus, da gjelder ikke mine løfter iallefall.

Håper de finner ut av det med gutten din, at dere kan få permisjon i det minste. Med feber og tufs er kanskje det litt tidlig å håpe på til helga.

Skrevet

Ja han får penicillin iv tre ggr i døgnet, så han må sove der.. Men kan komme litt hjem mellom kurene på dagtid.

Legen forespeila meg opphold til godt uti neste uke og flere dager hjemme før han var klar til bhg igjen.

Tipper sjefen min er happy :P

Skrevet

Sjefen din driter du i. Og sjefer med litt vett i knolten skjønner dette.

Men aner de ikke hva dette er? Noen slags infeksjon som har gått til leddene, eller? Høres jo veldig hardt ut for småen.

Skrevet

Nei de finner ikke ut av det, og ser ikke ut som penicillinen virker som den skal.

De har heldigvis utelukket blodkreft, men han sliter med immunforsvaret på ett eller annet vis...

Får håpe at tilbakefallet i dag bare er midlertidig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...