Gå til innhold

Skal til legen i morgen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare dele med noen at jeg skal til legen i morgen:) Det er bare kjæresten min som vet at vi er gravide (han er både glad og nervøs), ville bare fortelle til dere her inne på BIM også. Jeg vil holde det hemmelig litt lenger for familie og venner, seeeelv om jeg har såååå lyst til å fortelle til mamman og søstern min...! :D

Skal til legen i morgen, selv om jeg bare har kommet til uke 7. Har hatt SA 2 ganger tidligere, så jeg er redd for at jeg skal miste igjen..:( Har dårlig erfaring med leger etter SA, men jeg har en god følelse med hun legen jeg skal til nå:) Håper hun kan henvise meg til tidlig UL. Kanskje jeg kunne roet meg litt ned da? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Kanelbolla & Kornet,

Så morsomt at du må betro deg her inne siden du ikke har fortalt noen at du er gravid ennå!

Du kan sikkert få en tidlig UL når du tidligere har hatt to SA, noe annet virker nesten umennesklig, synes jeg. Hvis du sørger for at de forstår hvor mye du engster deg for dette, så går det sikkert greit. Jeg forstår godt at du er engstelig for å komme til å miste igjen, for jeg har også mistet to ganger tidligere.

Kom gjerne med en liten oppdatering etter legebesøket ditt, for jeg håper virkelig at du får en tidlig UL!

Jeg håper alle gode ting er tre for oss begge, og krysser fingrene for det.

Skrevet

Da har jeg vært hos legen:) Gikk bra der, syns nå jeg selv. Hun ordnet meg helsekort og hun henviste meg til tidlig ultralyd både på sykehusets poliklinikk og på privat klinikk (alt ettersom hvem som har time tidligst:)

Gleder mæ.. :)

*krysser også fingre for oss begge ;) *

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Hei igjen!

Så bra at du fikk henvisning til UL! Jeg håper du ikke må vente lenge før du skal inn, og at du klarer å slappe mer av når du har sett at det står bra til der inne.

Jeg skal ha min første UL i uke 7, dvs. om ca. en uke. For tiden er jeg innom spesialisten for blodprøver to ganger i uka. -Slitsomt, men helt i orden.

*Krysser også fingrene. Hardt.*

Skrevet

Gynekologen ringte idag for å avtale time for tidlig UL:)

Skal til UL på fredag om noen dager=)

Gleder og gruer meg:s Men det skal nok gå bra... :)

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Så herlig at du slapp å vente lenge på UL! Tok du UL da du var gravid tidligere? Jeg håper du ikke gruer deg for mye, for det går sikkert helt fint.

Kan du komme med et lite referat etter UL'en, kanskje? Det hadde jeg satt stor pris på.

-Krysser fingrene for oss begge,

Skrevet

Ja, er kjempe glad for det:) Skal komme med oppdatering:)

Har ikke hatt noen tidlig UL ved tidligere svangerskap - ikke før etter at jeg SA for å kontrollere at jeg ikke trengte utskrapning e.l. Den siste gangen jeg SA, så kom jeg til UL samme dagen jeg begynte å blø, det lille hjerte slo på kornet mitt, men SA var i gang og det va ingenting man kunne gjøre for å hindre det, sa legen..

:( Det var over på noen dager den gang. Men det har gått bra med oss så langt denne gangen:)

Skrevet

Da har jeg vært på UL=)

Det gikk bra, FOR et behagelig menneske, han der gynekologen:) Han sa at det så fint ut, og ultralyden viste et bittelite hjerte som rørte seg;) han mente kornet er ca. 7- 8 mm stort nå og at jeg er 6 + 4 dager på vei:)

Fikk en ny time hos han om en måneds tid:) når jeg er ca. 10 uker:) Det var så fint å se lillingen at jeg måtte ut å feire det med å kjøpe babyklær, vet det e tidlig og det er ikke sikkert ennå at vi klarer oss, men jeg måtte bare - de klærne var bare så SMÅ og søte ;)

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Kanelbolla & Kornet,

Gratulerer! Endelig fikk du sett lillekornet ditt! Nå ble jeg virkelig glad! Gleden smittet visst over på meg. -Fint at legen var så behaglig, og hele opplevelsen fin. Jeg lo litt da du skrev at du bare måtte kjøpe noen babyklær. He he. Jeg skal prøve å vente bittelitt lenger med det, men klarer nok ikke å holde meg nå som jeg har sluttet å engste meg så mye. Jeg tror jeg er nesten akkurat like langt på vei som deg. Når hadde du siste dag i siste mens, om jeg kan spørre om det?

Har dere tenkt på når dere skal begynne å fortelle folk de gode nyhetene?

Jeg håper du får en ekstra god helg nå, og at du koser deg masse med ruginga nå som du vet at kornet ditt har det fint. :-)

Skrevet

Det var fint å se lillekornet:) Jeg hadde siste mens den 19.desember, men skulle egentlig ha den 24.desember. Også etter legens beregninger så skulle jeg hatt mensen den 24. Skjønner ikke hvorfor den kom så tidlig.. Men uansett, tror eggløsninga ellers følger den egentlige datoen (24.des).. for det stemmer med befruktningstidspunktet... ;)

Nå har jeg faktisk fortalt mamman min de gode nyhetene;) For 3 dager siden:) hun trodde meg ikke først, fordi jeg har nektet for det hver gang hun har spurt (men hun vet ALLTID ting nesten før jeg selv vet det). Hun har spurt meg om jeg er gravid så og si annenhverdag, og tilslutt sa jeg "ja":) Og da trodde hun ikke på meg:) men hun ble gla, og nå er vi 3 stk som vet det:)

Gleder meg, skal på ny UL i uke 10, bare for sikkerhetsskyld:) Men stakkars kjæresten min, han får aldri være med siden han er i militæret. :(

Enn du selv, fortalt det til noen ennå? Hvordan går det med deg og småen? :)

*god helg*

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Hei!

Hyggelig å høre fra deg igjen!

Jeg lo litt av at moren din ikke trodde deg da du endelig fortalte det. Det er godt å fortelle moren sin det. Jeg fortalte det til min rett etter at vi oppdaget det. Grunnen til det er at hun og jeg først fikk et godt forhold for et par år tilbake, så jeg investerer fremdeles i det gode foholdet ved å fore henne med private ting. Dessuten var det godt å si det til noen flere enn mannen min siden vi har mistet to ganger tidligere, og synes alt blir mindre vanskelig når vi ikke er de eneste som vet om det. Jeg misunner deg ikke at kjæresten din er i millitæret nå.

Jeg hadde også siste mens 24. desember, men for meg kom den en hel uke for tidlig av en eller annen grunn. Det burde vel bety at du og jeg er akkurat like langt på vei, eller hva?

Vi var på vår første UL i går, faktisk. Mannen min klarte ikke å sove natten før, for han gruet seg så veldig. Det var et enda større sjokk for ham enn meg da MA'en ble oppdaget sist, for han trodde ikke helt på at det faktisk kunne gå galt igjen. Jeg gruet meg også, men klarte å holde meg helt til jeg lå klar på bordet. Da sykepleieren kom inn begynte jeg å gråte skikkelig, og derfor slo hun på apparatet og moste peileren inn i meg i en vill fart slik at vi ville få svar så fort så mulig. He he. Og det gikk fint! Lillebolla var 7+1 i går, akkurat 1 cm lang og det lille hjertet banket akkurat som det skulle! Det var så deilig å se! Så vi hadde en fantastisk Valentinesdag i går. Vi skal også tilbake til neste UL i uke 10.

Kanskje vi kan følge hverandre litt fremover siden vi har kommet like langt? Det hadde jeg satt stor pris på!

Ha en kjempefin helg du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...