Gå til innhold

Legen overkjørte meg fullstendig idag!! :( Ang samtale pga seteleie!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos en lege og tok UL forrige fredag, han konstanterte seteleie! Denne legen var en hyggelig mann som det gikk an å snakke med! :) Han sa at de egentlig anbefalte setefødsel, men når jeg sleit så mye som jeg gjorde med bekkenet, så anbefalte de heller keisersnitt! Men det var fullstendig opp til meg! :)

Idag var jeg hos en ny lege..... Han fortalte hele forbanna tiden om at setefødsel var "sååååååååå fantastisk"! Han hadde overvært flere fødsler og de var "sååååååå fantastiske"!!

Fortalte det at ved keisersnitt så var det store muligheter for infeksjoner etc etc etter fødsel og dissa liksom keisersnitt fullstendig..... :(

Jeg sa det med bekkenet og da sa han det at "det var bare tull"! Var ingen problemer å føde i seteleie uansett hvor store bekkenproblemer kvinnen hadde!!! What????? Jeg sliter som faan hver jævla dag med bekkenet, bruker krykker om jeg skal ut av huset, vekker mannen på natta fordi bekkenet vekker han pga det smeller!! Jeg klarer ikke gå normal lenger pga smertene!! :(

Jeg begynte å gråte, for jeg følte meg fullstendig overkjørt av denne legen! Følte at jeg ikke hadde noe jeg skulle ha sagt uansett! :( Selv da jeg forklarte det at jeg var redd for dette, så bestilte han røntgen!!

Jeg skulle slippe det å bli avvist i døra på Ullevål da for da skulle det stå i papirene at jeg var en "VIP-fødende"! øøøhhh...... "sikkert".....

De skulle gi meg epidural med eeeen gang og de hadde forferdelig lav terskel på å gi meg keisersnitt! "jau sikkert......"

Men om jeg nå ikke klarte å tenke på fødsel, så måtte jeg "avbestille den timen da" sa han med sånn ekkel arroganse i stemmen.... så fikk jeg ta det keisersnittet da...... Hørtes ut som om at keisersnitt var sååååå "lame" å ta! Takk skal du fadern meg ha liksom....:(

Han snakka så innmari om setefødsler at vi fikk ikke til å si imot han skikkelig tilslutt... var bare helt tom for tanker og følelser både jeg og sambo.... :(

Skal snakke litt med jordmor i morgen ang dette og så skal jeg bestemme meg iløpet av helgen! Trodde aldri at jeg skulle bli så kjørt ned psykisk av denne legen her altså.... :(

ja dette var dagens sutreinnlegg fra meg.... :( Sorry banninga og sutringa, men jeg måtte bare få det ut..! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt.

Dette får du prøve å få ut av hode, og så får du og din samboer komme frem til hva dere synes er best for dere.

Ang bekkenplager....de fleste merker ikke noe til bekkenplagene under fødsel, meg inkludert...men du kan evnt høre med andre her inne hvilke erfaringer de har i forbindelse med dette?

Ang seteleie. De fleste jeg har snakket med som har vært gjennom dette, ville gjort det samme valget en gang til, men du kan evnt høre om andre sier noe annet.

Hvis det er noen trøst så hadde jeg også valgt keisersnitt hvis jeg fikk beskjed om seteleie(pga stor baby)

Skrevet

min svigerinne var gjennom akkurat det samme( ikke setefødsel men tøff og ødeleggende første fødsel). Møte med legen knakk henne totalt. Hun ringte sin fast lege, fikk time med en gang, sammen sendte de inn en skikkelig klage. Itillegg ringte legen ned og fikk ny time på sykehus og krevde ny lege og litt respekt for pasientens valg. Alt ordnet seg!!!

Lykke til!!

Skrevet

Må bare få lov å si FY FAEN for en drittsekk!!!

De aller fleste legene anbefaler vel keisersnitt ved seteleie, ihvertfall hvis man er førstegangs..

Nei snakk med jordmor du, dette skal dere slippe å slite med nå. Og med så sterk bekkenløsning atpåtil...

Skrevet

Ja føler han var en skikkelig drittsekk jeg og! :(

Trodde leger skulle være litt upartiske sånn og fortelle både ulemper og fordeler med BEGGE delene! :( Men neida, med keisersnitt så fikk man jo både brokk og infeksjoner, og setefødsel var bare såååååååå fantastisk..... Ingenting negativt der liksom......

Tror jeg heller mer og mer mot det at jeg ringer og avbestiller den røntgentimen på mandag og bestiller keisersnitt istedet for..... Har ikke lyst til å ha en permisjonstid der jeg går å gruer meg helt vannvittig for fødselen sånn som jeg faktisk gjør nå om jeg skal "prakkes" på setefødsel! :(

Skrevet

Gå på røntgen å sjekk ståa. Det er litt slitsomt med KS, jeg hadde akutt KS med førstemann og vil helst føde vaginalt nå, hvis fødseln setter i gang da. De kan jo dessuten manipulere barnet slik at det snur seg rett vei.

Hvis du tar røntgen så vet hvordan dere ligger ann. Ikke bare ta KS fordi du er redd. Min erfaring er at KS er OK men det er et stort bukinngrep med alt hva det innebærer....

Skrevet

Vesla mi lå i sete, og jeg hadde ingen bekkenplager så jeg ville føde vaginalt, men på sukehuset buskerud sender de alle med barn i seteleie på CT av bekkenet for å se om det er stort nok i forhold til "standarmålene" CT av mitt bekken viste at bekkenet mitt var for smalt, så jeg fikk ikke velge engang, men legene bestemte at jeg måtte ta planlagt KS.

Jeg vil bare si at det er fult mulig å oppleve en herlig fødsel selv om du må ta KS. jeg var på bena samme kveld, og ute av sykehuset etter tre dager, hadde ingen komplikasjoner! sender deg de varmeste lykkeønskninger for det valget du skal ta!!!!!

Skrevet

For en usympatisk lege!!! Synd at slike fins på sykehusene våre!

Snakket med ei jeg går på bekkensvømming sammen med. Hun har 3 barn. Det første barnet ble født i seteleie. Hun syns ikke fødselen var noe vanskelig i det hele tatt. Gikk helt greit. Hun fikk epidural som var til stor hjelp og hadde en super fødsels opplevelse.

Ved andre svangerskap ventet hun tvillinger. Det viste seg at begge ungene lå i seteleie så hun måtte ta keisersnitt. Var greit nok det sa hun, men hun slet med smerter og infeksjoner i snittet i 2(!!) år etterpå. Hun hadde heller født 10 seteleiefødsler enn det ene keisersnittet sa hun.

Vet ikke om dette kan være noe trøst for deg og kanskje heller ikke det du har mest lyst til å høre om nå, men uansett...Lykke til!!!!!

Skrevet

Jeg sliter også veldig med bekkenet. Har gått til allverdens behandlere og spesialister. Den aller første jeg var hos sa at jeg kommer til å få hundfrevis av forskjellige teorier og råd og meninger fra div "fagfolk" fremover, men tross alt er bekkenproblemer noe man vet lite om, så den ENESTE du skal stole på er deg selv. Ingen andre vet nøyaktig hvordan DU har det. Viste seg å være veldig riktig har jeg erfart. Jeg har hatt to tøffe vag. fødsler, ikke sete, men barn som har sittet veldig fast. Det har vært fødslene, og ikke sv.skapene som har gjort bekkenet mitt verre. Denne gangen har jeg stått på mitt og krevd ks. Har møtt forståelsesfulle jordmødre, men også en veldig arrogant overlege som prøvde å stoppe det så godt hun kunne. Jeg sa til henne at hun kunne ha så mye teoretisk kunnskap som bare det, men innen hun selv hadde forsøkt å føde med sterke bekkenproblemer der barna nesten kvaltes før dem kom ut, - og bemanningen var så dårlig at ingen hadde tid til å gi meg noesomhelst smertelindring,så var jeg faktisk ikke interessert i hva hun trodde og mente. Hun ble dritsur og sa ingenting, bare gav meg papiret som innvilget meg ks. Nå er det jo ikke sikkert det blir noen drømmeopplevelse det heller, men da har jeg i det minste valgt det selv. Lykke til!

Skrevet

Hei!

Er 3. gangs fødende - og har kraftig bekkenløsning. Har også hatt det de to andre gangene.

Min erfaring med fødsler og bekkenløsning er at jeg ikke har merket noe til bekkensmerter under fødselen - utover det som sikkert er normalt.. Bekkenet skal jo gå fra hverandre under en fødsel - og er det løsnet går det lettere. Vondt er det uansett. Jeg brukte 4 timer på min første fødsel, og 2,5 timer på min andre. Om det har med å gjøre at bekkenet allerede er "løst" vet jeg ikke.. men denne gangen forventer jeg også en rask fødsel :-)))

Setefødsel er vel ikke anbefalt for noen uansett?? Det beste for barnet og det er jo hodefødsel.

Det er uansett ikke legen som bestemmer - det er du. Og jordmor. Og sykehuset.

Jeg ville ringt føden og sagt det som det var - og hørt hva de anbefalte. Kanskje får du komme opp dit og la dem snu det for det?

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...