Gå til innhold

Apropos psykisk helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Statistikken viser visstnok at depresjon er et økende problem blant befolkningen. Noen som har noen formeninger om hvorfor?

Kjør debatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velferdsamfunnet:-) Og alt for mye ting og tang, forpliktelser her og der osv... stokker seg litt da!! Og så klart latskap feil kosthold, vaksiner etc:-)

Skrevet

Det forventes at man skal fikse så mye i livet, og samtidig regjerer Janteloven som aldri før. Sier seg sjæl.

Skrevet

seff...samfunnets krav om perfekte mennesker, tidsklemma og dårlige somre.

Skrevet

Joda stress, prestasjonssamfunn, tidsklemma, osv, samt at det er en diffus "motediagnose" som passer bra for trygdesnyltere. Et alvorlig problem i forhold til denne diagnosen er at allmennpraktiserende leger i økende grad propper "deprimerte" unger og ungdommer fulle av lykkepiller. Og legemiddelindustrien ler hele veien til banken...

Skrevet

Fordi altfor mange mennesker ikke lever livet sitt på egne premisser.

Skrevet

At det mer akseptert med psykiske lidelser nå enn for noen få ti-år siden. Eksisterte nok før også, men det ble ikke gitt som diagnose,

Skrevet

Jeg trur du har et veldig stort poeng der Londin calling.

Skrevet

Jeg tror det kan ha noe med at vi setter så enormt høye krav til seg selv. Og at alle skal femstå som så forbannet vellykket. Å misslykkes er ikke akseptabelt. Det sier seg selv at det ikke funker.

Og så tror jeg London har et veldig godt poeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...