Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Alt sto bra til, er 18 uker på vei og fikk se den lille som er mest sannsynlig ei jente!! Jeg er veldig glad!! Men så er det jo alltid noen som kan tar i fra gleden...mannen min ønsker seg en gutt. Hvilken pappa ønsker seg ikke en sønn? Tungt å svelge at dette er 4. jenta han får. Jeg skjønner det godt og forstår at han har hatt mange nedturer i det siste + denne melding i dag - beger rannt vel over ja! Men uansett er det jo en gave fra Gud og om det er gutt eller jente ikke såååå viktig. Viktigst at alt er bra - 10 finger etc- er dere ikke enig. Det er mitt første barn - så dette er uansett stort for meg. Han har 3 jenter fra før. Sånn er livet kanskje. urettferdig. Noen får bare gutter - noen bare jenter...! Hva synes dere??
1, 2, 3!!! Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Hmm... Kanskje ingen trøst men... Hører flere si Gode elskere lager jenter!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Jeg skjønner godt hva du mener, vi har selv 2 jenter og er nå gravid igjen. Mannen sa at han ønsket seg en gutt denne gangen, men at det ikke gjorde noe som helst dersom det kom en jente nr.3. Nå har det seg slik at vi venter en gutt denne gangen og jeg er veldig overrasket over hvor mye det egentlig betyr for han og få en sønn. Han snakker til alle om det og gleder seg veldig. Jeg blir nesten litt såret med tanke på hvor stor forskjell det er på denne graviditeten og da vi ventet jentene. Han er mye mere øm og snill mot meg denne gangen enn de 2 andre gangene. Dette er vanskelig. Som en liten trøst så tror jeg helt sikkert ikke at det har noen betydning når babyen kommer ut. Han kommer til å bli like glad i henne som han ville blitt i en gutt.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Godt at alt stod bra til Han kommer nok til å glede seg like mye over denne jenta som over de tre første, når hun kommer til verden, skal du se
Hilde_85 Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Det er rart det hvordan noen tenker på det der med gutter vs jenter. Mange som spurte meg og hva jeg ønsket meg, jeg brydde da meg ikke om det. Bare det er frisk. Og da vi på ul fikk vite at det var en gutt var vi strålende fornøyd. Fikk tlf fra mange den dagen men var en som var litt rar. "Gratuelere med en gutt. Eller det var kanskje dumt det var en gutt, du ønska deg kanskje jente?" jeg måtte jo svare som sant var at det ikek brydde meg. og svaret ble: "kanskje greit at det er en gutt så far kan ta han med seg i garasjen å ha noen å skru med!" Jaha??? Så hvis det er en jente kan hun da ikke få skru? Eller hadde det da vært skuffende for far?? Så er mye rart. Er gla for at min ikke hadde noen ønsker på gutt eller jente. Han er bare fornøyd med å få barn med meg. Han har en fra før.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Syns det er trist at han reagerer sånn,både overfor deg og babyen..Men for all del,det er jo en ærlig sak fra hans side:-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Takker for tilbakemeldinga! Ja, jeg håper også at han ser snart positivt på det . ..har jo fremdeles 5 måneder igjen venne seg til tanken, hehe! visste nok inni meg at det måtte være ei lita tulle - rart med magefølese altså!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 han her ønsker seg jente.... men gjør han ingenting at det blir gutt da.. men skjønner også hvorfor han ønsker seg jente da... i familien hans er det flere med touretts syndrom,noe som oftest utvikkler seg på gutter.. og siden han har sett hvordan bl.a hans lillebror å fetter har det med mobbing ol.så tror jeg kanskje det er noe av grunnen til at han ønsket det... men skjønner han så godt når lillebroren hans er så hardt rammet osm han er.... etter at lillebroren hans ble nedskallet fordi han hadde `ticks` så har han blitt helt avhengi av og passe på meg og følge med magen ol....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Himmel og hav. Kan da ikke bli skuffa for at det blir det ene eller det andre! Barnet er jo friskt og fint! Latterlig.. Håper han kommer på bedre tanker etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er førstegangs, og ønsket meg en gutt , og gubben helst en jente først. Nå blir det jente. Og vi er like lykkelige begge 2. Men ekstra stas for gubben som gleder seg sååååååååå fælt:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Jeg også vet at sambo ønsker seg en gutt - han har 2 jenter og en gutt fra et tidligere ekteskap. Jeg må innrømme at jeg har mest lyst på jente, men at det uansett ikke spiller noen trille så lenge barnet er friskt! Så vi har bestemt oss for at vi ikke vil vite hva kjønnet er, så får det være litt av spenningen. Og når barnet endelig kommer så vil vi være så glad for barnet at vi ikke kommer til å bry oss døtten om kjønnet!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Vi har 2 jenter i hus fra før og venter barn nr 3 nå.. Vet ikke om det er gutt eller jente.. Alle tror vi ønsker oss det ene eller det andre , far må jo i allefall ønske seg en gutt lisom.Å ja kanskje gutten kommer denne gang er kommentarer som kommer. Vi har da aldri prøvd eller tenkt på å få det ene eller andre, vi ønsker oss bare et velskapt barn. Føler nesten at folk ikke tror det de hører når vi sier at det er akkurat det samme om det blir det ene eller andre.. Er positive ting med både gutt og jente:) Skjønner ikke helt hvorfor folk og da særlig utenforstående må ha så sterke meninger om dette .. Men en har jo så klart lov å ha lyst på en sønn eller datter for de som vil det. Men på føde dagen er dette uten betydning for far selv om du syntes det er itt tungt nå
junijente fikk julijente Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Vi får en del kommentarer fra familien til sambo om at "kanskje er det jenta som kommer nå". Han har en sønn fra før, og det er stort sett bare gutter hos resten av familien hans også. Så der er det nok en del som håper på at den nye slektningen blir ei jente. Selv sier (og mener!) vi at det er det samme hva det blir, men vi håper jo den blir frisk. Personlig ser jeg heller ingen forskjell på hva man kan gjøre med jenter og gutter, som Hilde_85 sa, det er vel ikke noe i veien for å ta med ei jente i garasjen for å skru. Nå er jeg selv utdannet mekaniker, så dette er ikke noe stort problem her i heimen. Storebror gleder seg også allerede til å ta med lillebror eller lillesøster på å mekke bil ;-) Vi har også bestemt at vi ikke vil vite på forhånd hva det blir, så håper vi at folk er mest opptatt av å gratulere, og glemmer å kommentere kjønn når barnet endelig har kommet til verden ;-) Jeg vet at vi kommer til å være akkurat like glade i barnet enten det er gutt eller jente :-)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 Kanskje dette kan trøste han: Da jeg gikk med mitt første barn og det var jente fikk jeg høre at de beste elskerne lagde jenter :-)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 Uffda.. Kan jo på en måte si jeg forstår dere begge veldig godt. Klart man er KJEMPEglad når man får høre at alt er bra og kanskje spesielt om dette også er din første!!!. Men pappa'en har kanskje tenkt og ønsket seg en gutt lenge og da ble det en liten nedtur idag. Men det er jo ikke dermed sagt at han forblir i denne sinnstemningen så lenge? La han få komme over nedturen sin og bearbeide det hele for seg selv. Gjetter at han er veldig glad i de jentene han alt har og er en flink far osv? Og tenk dersom dere hadde fått vite at det var en gutt, og det kom en jente ut?????? Man vet aldri før de små er født men tipper det er bedre å forberede seg på det motsatte enn å få "feil" barn? Men skjønner godt at du kan bli lei deg av denne reaksjonen. UL er en stor opplevelse. Selv fikk vi ikke vite kjønn men det er jo førstemann for begge så samme kan det egentlig være.. Men ble faktisk så satt ut av selve Ul opplevelsen at det hele med kjønn kokte litt bort. Ble jo litt skuffa i etterkant men nå syns jeg det er spennende å ikke vite. De tar nemlig også feil iblant!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 Hmh. skjønner godt at du blir lei deg hvis han ble skuffa. Dette er jo ditt første barn, og deres første sammen. Om det blir jente eller gutt spiller ingen rolle mener jeg da, siden det viktigste er at barnet er friskt. Nå har jeg ingen barn fra før, men det første i magen. Vi har valgt å ikke vite hva det blir. Har tidligere hatt to SA, så er bare glad at vi kan få barn, og at det ser ut til å gå bra denne gangen, men iallefall sa min mann det, første gang jeg var gravid: "Kanskje vi får ei lita jente, kanskje vi får ei lita .... " Altså, prikk, prikk, prikk, er mitt navn da, trenger jo ikke offentligjøre det da, men. Synes det var utrolig søtt. Ikke det at han hadde tenkt å kalle jenta opp etter meg hvis det ble det, men det var utrolig hyggelig synes jeg. Så han har iallefall ikke noe i mot å få jente. Men som sagt, det er jo hans første barn, så vet ikke hva han hadde sagt hvis vi hadde fått bare jenter. Men nå tror jeg ikke han blir lei seg om det blir gutt heller. Virker som han tror det nå, og jeg har hatt litt slik gutte følelse jeg også, kanskje litt mer jente følelse nå. Men det med at gode elskere får jenter har jeg også hørt, så du får si det til han. Dessuten kommer han til å forgude henne når hun kommer, hvis det er helt sikkert det blir jente da. Tenk det. Han kommer til å passe på disse jentene sine og bli en stolt far nå, og når de blir eldre tror jeg. Se bare for deg den stolte far som følger sin nydelige datter opp kirkegulvet:) Lykke til!
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 Huff, det er jo litt kjipt da. Burde heller glede seg over at dere får et velskapt barn..at alt står bra til!! Og der er jo ditt og hans første barn sammen!! Jeg hadde en litt annen oplevelse. Min mann har bare brødre, og de har bare sønner. Så vi trodde jo at vi og var disponert for å bare få gutter. Min mann ble så overlykkelig da vi fikk en jente, siden han er onkel til fem gutter mellom 3 og 15 år. Han følte liksom at han hadde unnagjort gutteting med nevøene sine. Denne gangen har han nok litt lyst på en gutt, for å ha en av hver. Jeg kan nok se for meg at han hadde hadde vært desperat etter en gutt hvis han hadde tre jenter fra tidligere.
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Kan jo skjønne at han øsnket seg en gutt nå. Men som flere påpeker, så blir han sikkert like glad i denne jenta, som de andre. Og når babyen først kommer, så spiller det sikkert ikke så stor rolle. Det vitkige er jo at dere fikk vite at alt er bra med den lille...og hvem vet, hun kan jo bli en riktig "pappa jente", som liker å mekke, og drive sport, og hvem vet ikke hva. Kjønn er jo som kjent ingen hindring lenger. Uansett, gled dere, og lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå