Mamman til 3 lykketroll Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Fikk telefon fra barnehagen i dag, minsta hadde kastet opp ute under lek og måtte hentes. greit nok det, sender noen for å hente henne hvorpå denne personen får beskjed om å ta med alle tingene hennes hjem for hun skal ikke i barnehagen i morgen...? Etter hun kom hjem har hun vært helt i 900, spist masse mat og viser ingen tegn til sykdom av noe slag. Men jeg tør vel ikke levere henne i barnehagen i morgen gjør jeg vel?
Meg + 2 prinsesser Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Nei, det hadde jeg nok ikke gjort. Mange får omgangssyken uten diare, og er det omgangssyken er det veldig smittsomt.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Send henne du, dersom hun holder seg i form:)
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Nei, det var det jeg trodde. Virker ikke som omgangssyke da, da burde det vel kommet opp alt det andre hun har spist også. Må legge til at dette kom fra ei som er overopphengt i symptomer av alle slag og gjerne starter samtalen med og si: XXX har vært løs i magen i dag....
Meg + 2 prinsesser Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Da hadde jeg holdt henne hjemme i morgen (tilfelle rottefelle) også hadde jeg heller gitt klar beskjed på mandagen (hvis ho ikke har blitt verre)
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2008 Hun er ikke syk!
JKM* Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 På den barnehagen nevøen min går på, får ikke barna komme i b.hagen før 48 timer etter den siste gangen de har kastet opp. Fin form eller ikke!! Om de har kasta opp en gang eller mange ganger.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 mini har kastet opp et par ganger fordi han hadde spist mye og herjet.,og en annen gang fodi han hostet.Behøver ikke være omgangssyken.Rart det var kun 1 gang da?
Meg + 2 prinsesser Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Kan man vite om det ikke er omgangssyken da? Niesen min spydde en gang her om dagen, ikke diare eller noe, og i fin form. 3 dager etter lå både bror og kjærsten rett ut med omgangssyken, så mest sannsynlig var det det. MEN klart, man kan ikke vite.
blåbæret Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Vet du hva, noen barn spyr kun en gang, men det ER omgangssyke fordet.... Foreldre skjønnerd et når de blir smitta selv. Jeg hadde ringt bhg. i morgen og hørt om hva hun lekte med ute når det skjedde (har hun blitt snurret på husken og blitt kvalm av det?). Si som sant er at hun virker i fin form og hør hva de sier. Men klart vi (som jobber i bhg.) må være strenge når det er oppkast det er snakk om, vi blir nemlig også smittet - noe vi IKKE ønsker... Og vi ser gang på gang at barna kommer for tidlig. Så det er ikke mange som er så flinke som det kan høres ut som de fleste på DIB er...
Sentralstøvsugeren Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Hva? Er det noen som helst tvil om at du bør holde henne hjemme? LEnge siden du har hatt unger med omgangssyke, kanskje? Sorry, men jeg blir litt provosert over folk som tar lett på det at ungen dems kan smitte resten av barnehagen!
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 31. januar 2008 Nei, hun blir hjemme. Snakka såvidt med henne fra barnehagen nå i kveld og hun ble kjempesur og gikk sin vei da jeg sa at hun ikke viste noen tegn til sykdom etter at hun kom hjem. Synes bare det er litt merkelig jeg da.
er det muuulig Skrevet 31. januar 2008 #14 Skrevet 31. januar 2008 dattra mi kasta opp søndag morgen....jeg holdt henne hjemme fra bhagen på mandag for sikker hetskyld...selvom hun ikke viste noen tegn til dårlig form eller noe....joda mandag kveld satte diareen igang.....så si ikke for tidlig at hun ikke er syk!! og det smitter som bare det!! spesiellt i barnehagen!!!
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 Enig med deg, HI! Man kjenner da sin egen unge best! Ingen med omgangssyke spiser og er i fin form - og i tillegg uten å kaste opp igjen. Huff, er ikke rart de 10 "sykt barn" dagene forsvinner fort. Jeg er både mamma til to barn og arbeider i barnehage. Det er smitte av alle slag rundt oss hele tiden, vi kan ikke bli hysteriske!
Gjest Lille jenta mi Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 Vi fikk 480kr..og har tilsammen 1000kr innpå...kan man ta disse pengene ut i kontanter eller bare kjøpe mat for dem??
Gjest Lille jenta mi Skrevet 31. januar 2008 #17 Skrevet 31. januar 2008 Herregud...nå svarer jeg på feil innlegg også...trøtt ja!!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå