Gå til innhold

noen som vet ang sykemeldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden man kan være sykemeldt i ett år, hvordan er det da med 50% sykemelding, gjelder det i ett år også? lurer pga at jeg er sykemeldt nå, og hvis jeg blir gravid kommer jeg til å bli sykemeldt fra starten pga komplikasjon/sykdom. men så er jeg redd for å plutselig sitte uten penger, siden man bare kan være sykemeldt i ett år. jeg skal uansett begynne å jobbe 50% nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk:)

vet du hva som skjer da, når jeg har vært sykemeldt i ett år? hvis jeg er gravid da? får jeg bare ingen penger da? og permisjonspengene da...? ser mørkt ut det her:(

Skrevet

Permisjonspenger regnes også ut fra sykepenger.

Når det gjelder ditt første spørsmål, så spiller det ingen rolle om man er sykemeldt 5% eller 100%, det gjelder ett år uansett.

Skrevet

ok. greit nok det.

ser at det ble litt rotete det over her, så jeg prøver en gang til:

hvis jeg nå er sykemeldt, og blir gravid, slik at sykemeldingen kommer til å gå over lenger enn ett år, er det noen som vet hva som skjer da?

jadda, jadda, jeg må nok ha det inn med teskje... ;P

Skrevet

Etter ett år tor jeg ikke du har rett på sykepenger. Da blir det evt snakk om andre mer kronisk ting.

Vet ikke, ville ringt NAV, hvis jeg var deg :-)

Skrevet

Da vil arbeidsgiver slutte å betale deg lønn, og du vil måtte søke om en eller annen stønad fra NAV, alt ettersom hva som er hensikten (rehab/attføring). Hvor lenge det går før arbeidsgiver ber deg om å si opp, eller sier deg opp vet jeg ikke, men hos min arb.giver er det 2 år fra sykemld inntrådte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...