frøken blå Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hvilke yrker har i DINE øyne høy status? Renholdspersonell, eiendomsmeglere, omsorgsarbeidere, advokater....?
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Egentlig tenker jeg faktisk ikke på yrker i seg selv men inntekten. Slik at man kan være (i min verden asså) en høystatus rørlegger og en ikke fullt så høystatus advokat. Dette er muligens fordi jeg vet hva rørleggermannen til min venninne tjener og hva min advokatonkel tjener. Rørleggeren tjener nemlig det dobbelte!
snowstorm73 Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Og dette kan kun skje i Norge, det lønner seg nemlig generell ikke å ta mye utdanning. Høystatus yrker fins ikke mange, for min del lege, dommer, professor.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Eneste jeg kommer på er lærere. Leger er hvertfall ikke det i mine øyne, men det er fordi jeg vet hvor mange hovne drittleger som finnes, kan telle på en hånd hvor mange hyggelige leger vi møtte de årene pappa var syk. Jeg mistet totalt respekten.
MamiMaribel Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg kommer faktisk ikke på noen yrker som har status i mine øyne! Men mennesker stappfulle av kunnskap og klokskap gir jeg nok ubevisst en viss status. Også bunngode mennesker som tilfører omgivelsene utrolig mye. Eller status....ja..... noe sånt! :-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 De yrkene hvor mennesker legger ned tid på frivillig basis, ulønnet, for å hjelpe andre mennesker. Det er høystatus yrker for meg:-) De er de store menneskene:)
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 ihvertfall ikke leger! tenker mer på forskere, ingeniører, økonomer, advokater og sånt.. men egentlig burde det jo være assistenter, lærere i bhg/skole, hjelpepleiere, lærere o.l de hadde fortjent litt høyere status syns jeg : )
frøken blå Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2008 Ja, mange gode meninger her. Rart ingen nevner renholdspersonell egentlig.... Eller? Tenker bare hvordan det ville vært UTEN dem? Hm.... Men ikke akkuratt høy STATUS da, men jammen er de viktige!! Jeg tenker også med en gang advokater/jurister forskere og leger
Mille** Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Tja, når du er så sjef at du kan komme når du vil, gå når du vil, ta ferie når du vil og hvor lenge du vil, har andre som henter kaffen og avisa til deg og kan delegere det du ikke gidder å gjøre selv nedover i systemet, da har du et statusyrke. ;o)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 JoSoMamsen: Nei, da er man bare LAT, hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå