Gå til innhold

hva hadde dere gjort?

Lilliana&Prinsessa&Lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er overtrøtt og har masse luft i magen- har aldri hørt henne prompe så mye!!! Jeg sitter utfor døra hennes (må sitte der til hun sover) så lenge hun ligger ned, men om hun reiser seg opp og det ikke nytter å legge henne ned, så spaserer jeg heller en tur inn på kjøkkenet vegg ivegg. HUn HATEr at jeg forsvinner av syne og gråter litt etter meg.

Er det feil av meg å gå slik??

og hva gjør dere med overtrette barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt valg med overtrøtte barn er å legge tidligere.

Jeg startet prossessen kl 1840, etter barnetv. Er i kveld alene med to. Tok begge på badet og gjode de klare. Den eldste (3.5år) fikk beskjed om å finne det jeg skulle lese for så å legge seg og vente på meg. Jeg gikk så å ammet minste (14mnd). La henne rett ned og inn til eldste for lesing. Alt gikk perfekt til DUMME MEG...

...sjekket inn til minste der det var stille....

Hun lå med bamse, smukk og hadde det perfekt, men med øyne åpne. Hva så hun....MAMMA!!!!!!!!!!!!!!!

Tja, jippi? Jeg gikk inn, løftet henne opp, roet ned og la henne ned i sengen. Gikk så ut, under høylytte protester. Det var den kvelden tenkte jeg og sto utenfor hennes syn og hadde planer om at det skulle gå 2min før jeg gikk inn. Hun ble stille under 1 min.

Nå er jeg avventende. Eldste ligger med vuggesanger på headset, minste er helt stille.

Jeg tror det blir stille lenge ;-)

Var jeg deg, ville jeg gått litt vekk, men i korte intervaller. Er hun syk, har plager, ja da gjelder ingen regler. Stryk henne lett på mage og rygg, luft må ut. Når alt er bra og friskt, kan man være "streng" igjen.

Lykke til!!!!

Skrevet

Ja, kunne med fordel fått henne i seng før... Sovna etter 50 min da..! puh. men jeg har jo bare sittet med laptopen på gangen jeg så :P

Utrolig mye luft hun hadde altså, så jeg regner med at vi ikke er back to scratch akkurat. Er litt spesielt når det er sånn.

Hehe, ok at du skrev om den episoden med hu minste nå, blåblå.Nettopp derfor gikk jeg ikke inn for å legge dyna over;) får ta det etterpå ;)

Skrevet

Da sjekket jeg oppe nå.

Minste sov godt, jeg la dynen over.

Eldste sov godt, jeg tok vekk headsettet og slukket lyset.

Sukk, mor er lykkelig, alene med perfekt sovende barn og ett ekstremt rotetete hus.

...Jeg tar meg ett glass rødvin, 10 never potetgull og slapper litt av før jeg rydder.

Sukk, det kan bli bra min venn. Vær tolmodig og konsekvent.

Spent på hva som skjer i natt....????!!!!!!!!

Skrevet

Det høres fornuftig ut! Åååh potetgull hørtes digg ut- men har ikke det i hus. Får finne meg noe annet ;)

Flink du er med småtassene dine!

Jeg forsøker å gå litt inn og ut når hun ikke vil ligge, og hun gråter etter meg da- men slik er det vel.

Kose deg masse ikveld da! :)

Ja den natta er jeg og spent på forresten; med sååå masse luft så får vi bare se... hehe.

Skrevet

Er hun våken nå? Alder? Smukk, flaske, pupp, bamser? Hva er hennes "ting"

Skrevet

Neida hun sovna før jeg skrev forrige innlegg:) Er 18mnd.

Ting ja.. mamma, mamma, smokker, mamma, dukke og kopp, men de to sistnevnte hyler hun bare hun ser i senga, fordi hun forbinder det med at jeg går ut av rommet når hun får ha de i senga.

Er innvikla dette her ser du :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...