♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Har fått migrene og dette er veldig ukjent for meg!! Hadde et skikkelig migrene anfall i dag hvor synet mitt ble skikkelig flimmrete og slik. La meg ned å sovnet en halv time og da var det borte utenom litt hodevondt da, men er det flere hresom har hatt det på den måten??
Martin+Mamma Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 ja,jeg har desverre migrene. har vært ille siden jeg var 8år med opptil 2anfall i uka.ble helt ødelagt,måtte bare legge meg på mørkt kaldt rom,spy meg tom å prøve å sove det bort. fikk mange slags medisiner,det siste var en nesesprray. men etter jeg ble gravid ble det så og si borte:) har hatt det 3ganger siste 2årene
Northernlights Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Mine migreneanfall kan vare fra bare noen få timer, til flere dager med først skikkelig intens smerte,deretter en utrolig slitsom hodepine i flere dager etterpå- Blir sløv og døsig,og følger ikke så godt med, når jeg får anfall. De kan være veldig forskjellig fra gang til gang,og alt ettersom hva som satte igang migrenen. (fra mat,spesielle lukter,værforandringer osv.)
Bøggly Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Ja, jeg har en form for migrene, men heldigvis ikke med kvalme/oppkast, og skjelden synsforstyrrelser. Jeg kan få hodepine som varer opp til 4 døgn dersom jeg ikke får medisiner. Beste oppfinnelsen i verden: migrenemedisiner! Du blir rett og slett gal av migrene som ikke blir behandlet!
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2008 jeg har ikke fått noe medsiner mot det, men må nok høre om jeg kan få det. Er det ingen andre som har synsforstyrrelser ved migreneanfall??
Martin+Mamma Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 jeg får flimringer før hodepinen starter. ser ut som lufta over en grill hvis du skjønner. ekkelt. viktig å få medisiner som hjelper. men er du gravid eller ammer tror jeg ikke det er noe..
HØYgravid+mammaen til Oliver!! Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 uff, migrene er noe dritt! rett og slett!! har hatt det siden barndommen, men blitt bedre etter sv. det kan jo hende at det er fordi jeg ikke har fått tilbake mensen enda??! men i løpet av sv var det helt grusomt, var sykemeldt i mange mnd. for det ble verre pga blodtrykket! og man skal holde seg langt unna migrene medisiner når man er gravid!!! noen tips: unngå sjokolande, sitrusfrukter, røyk og mat som får blodsukkeret til å gå fort opp (og så ned)! men å ta magnesiumtilskudd hver dag har hjulpet meg betydelig!!! det er helt trygt når man er gravid også, samtidig som det hjelper mot kramper
Gjest Jawhol Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 ja jeg har migrene, har hatt det siden jg var lita. har ikke synsforstyrrelser, men vanskelig for å fokusere. er ekstremt kvalm og det ender opp med spying. bruker ekstremt mye medikamenter for å fungere i hverdagen nå som jeg er småbarnsmor=lite søvn. var fri det i begge svangerskapene men det kom tilbake 4-5 dager etter fødsel. Har prøvd de fleste medisiner og de fleste fungerer ok men ikke 100%
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Ja, jeg har hatt migrene i veldig mange år. Jeg har anfall som regel 1-2 ganger i uken. Det kan være alt fra anfall som varer i rundt 4-5 timer, til anfall som kan vare flere dager. Da ikke like intenst hele tiden. Jeg sliter vel generelt med konstant hodepine - med unntak. Den er jo så klart ikke noe i nærheten av hva anfallene mine er. Jeg får et veldig uklar syn når jeg får anfall. Klarer ikke å se ordentlig eller fokusere på det jeg forsøker. Kan minne om slike prikker man får foran øynene (lys) når man holder på å besvime. Ved siden av dette blir jeg veldig svimmel og kvalm - kaster opp osv. Det høres ut som du har en ganske mild form for migrene, og da kan det hende du ikke vil få medisiner. Legene anbefaler helst at du holder deg unna migrenemedisin eller sterke smertestillende.... Hold deg også unna diverse matvarer osv - da det trigger anfall.
Finnmarkspia Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Har hatt migrene med aura(synsforstyrrelser)siden jeg var i tenårene og det kommer i rykk og napp vet liksom aldri når jeg får et anfall... det er kun synsforstyrrelsene jeg får ikke hodepine,det er veldig skremmende med flimringene men legen min sier at jeg skal være glad at jeg ikke får hodepinen... men det er så forskjellig hvordan folk dpplever det men det er nyttig å lese på www,migrene.no dær finner du mye info.. lykke til:)
giggsi Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har og migrene med aura.Det er helt for jævlig.Når flimringen begynner får jeg lyst å kaste meg fra ei bro altså.Tenker alltid at dette orker jeg ikke en gang til.Dere med barn,hvordan går det ved et annfall? Jenta mi er enda så liten at hun ligger i ro.
FrøkenSprøken Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Jeg har hatt migrene siden jeg var lita, og har gått på mange forskjellige medisiner. Den medisinen jeg er mest fornøyd med er en helsekostmedisin som heter migrabalm. Den kan du få kjøpt på helsekosten, og den vil jeg tro du kan bruke selv om du er gravid, men du må selvfølgelig høre med lege først! Det anbefales at man tar en teskje hver dag, men jeg pleier å ta den like før anfallet starter, og så etter et par timer. Da slipper jeg unna den verste hodepinen. Blir bare "øm" på en måte... Smaker ganske godt også
balle og solo Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 Hva koster migrabalm? og hvilken helsekost selger den? *HJEEEEELP*
Kosel Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 Ja, har slitt helt vanvittig mye med det. Migrene med synsforstyrrelser og om jeg tar medisinene litt for sent så ligger jeg flatt ut å kaster opp og. Stort sett klarer jeg å få tatt medisin tidsnok fordi synsforstyrrelsene advarer meg om at nå kommer det et anfall. Men har også brukt å våkne opp med migrene og da er løpet kjørt... Var et helvete når jeg gikk gravid - kun ta paracet...funket bra liksom...hehe... Kun hatt ett anfall siden jeg fødte for 6mnd - det er veeeeldig bra. Kunne tidligere ha optill 3 i uken,..
Kosel Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 veldig fornøyd med maxalt medisinene min. (ikke brusetabl - de smaker høgg...) c",) Har prøvd alt av "dietter" etc. for å prøve ¨å slippe unna medisinbruk, men det funker rett og slett ikke.
Sjokoladekaka Skrevet 2. februar 2008 #17 Skrevet 2. februar 2008 Ja, eg har migrene med aura (klassisk migrene). Det var fødselen til minsta som utløyste den. Stress er utløysande faktor for meg. aura betyr at eg får synsforstyrrelse først. Tar eg medisinen då, så kan eg unngå heile hovudverken. Eg kjenner då kun ubehag i kroppen (uggen i magen osv).
mumimammaen Skrevet 2. februar 2008 #18 Skrevet 2. februar 2008 JA migrene er noe herk. je fikk migrene annfall for første gang da je var 12år. migrenen min er ikke alltid like ille. men vondt er det uansett. ofte får je flimringer forran øynene. og når je har de værste anfallene så klarer je ikke å se og kroppen spenner seg. klarer ikke slappe av. må da enten ha kald klut eller at sambo stryker på panna. JA det hjelper faktisk på at je får slappet av og sovner. når je først sovner så sover je VELDIG tungt. kan rive ned huset rundt meg. har heldigvis ikke hatt så mange anfall etter je fødte. men kan hende det kommer når je slutter å amme=o( je tok maxalt før. de virket bra. men kan ikke ta de nå. je kan ha anfall alt fra hver dag til etpar ganger i uka. je reagerer veldig på lukter. forferdelig å ta buss feks enkelte ganger. for noen bruker halve parfymen av gangen. da er det bare å dra hjem å legge seg. stress,varme og rødvin utløser også migrenen her. så man blir litt redusert i hverdagen enkelte ganger. får håpe de finner opp en medisin,så vi kan bli kvitt hele greia. hehe. har prøvd flere ting fra helsekost uten hell.
balle og solo Skrevet 2. februar 2008 #19 Skrevet 2. februar 2008 dytt!!! fortell litt mer om migrabalm... pliis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå