Gå til innhold

Er man ikke selv ansvarlig for informasjonen man legger ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere som hisser seg opp fordi de får i retur den informasjonen de selv - frivillig - har lagt ut her. Er ikke det bare rettferdig?

Hvor naive er dere egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke se at det er noen som hisser seg opp her?

Det blir for dumt av "anonym" å slenge info de vet om enkeltnick tilbake til HI i en diskusjon som handler om noe helt annet. Enig eller ikke?

(For meg står det ganske klart at "anonym" da ikke har mer smart å si i diskusjonen og slenger ut skyts som kunne røsket ballene av en mann!)

Skrevet

Det at man velger å være åpen om sin ivssituasjon gjør det jo ikke riktig at andre skal bruke den infoen for å lage mest mulig kvalme for den det gjelder. Dessuten er det bare en piss i havet man får med seg av et inlegg her inne. Det som ligger bak er antaglig bra mye mer kompleks en det man klarer å fange opp at noen skreven ord. Men det forventer jeg ikke at uintelligente små anonyme klarer å skjønne!!!

Heldigvis klarer disse anonyme å drite seg ut selv. så jeg bare fryder meg når de langer ut om idiotien sin!!

Skrevet

når man ser hvilke kunnskapsløse besservissere som skjuler seg bak enkelte nick ville jeg nok ha traktet bort en del info av sensitiv karakter.

Skrevet

Jo, alle er ansvarlige for egne ord og handlinger. Det gjelder også anonyme som slenger dritt. Man kan til enhver tid velge noe annet.

Skrevet

Hmmm...fatter ikke helt greia med å hyle høyt om de som skriver normale kritiske innlegg men velger å være anonym??!

Hva er galt i det?

Skrevet

Normalt kritiske innlegg er helt ok men nå det blir skrevet dritt om psykisk tilstand, stakkars unger som har deg som mor, rart du ikke har flere barn osv osv osv osv osv.... i tråder som omhandler noe helt annet.

Ja da er det galt faktisk.

(Men som jeg skrev, det viser at anonym har tapt diskusjonen!)

Skrevet

Det er en ting å skrive et normalt kritisk inlegg. Det er også helt lov å mene t mennesker skal være forsiktig med den infoen de legger ut.

MEN det er er fritt land vi lever i. Ikke alle føler de har noen behov for å skule seg eller leve med problematikk som store mørke hemmeligheter i livet sitt. Andre kan jo mislike det så mye de vil det er fullt lov, men å la det gå ut over personligheten deres og barna demmers det er noe ganske annet.

Man kan godt starte en debatt om hvorvidt man har forståelse eller respekt for psykiatriske sykdommer eller andre sensitive temaer. Uten å la de bli til personangrep. De som lar det blir det, har tapt big time, og har enligt min oppfatnig dummet seg loddrett ut.

Hvis man spør seg hvem som blir set på med best øyne ??

- vil det da være den som har et problem man gjerne vil lufte

Eller;

- den som vrelter seg og spyr galle over den som har vanskeligheter??

Skrevet

Men det virker som om at det er `den-som-trykker-på-anonym knappen-er-en-dust-holdning` her inne.....

Det HI skriver her er jo ganske sant da,man må tåle en del tilbake meldinger som man kanskje ikke ønsker og høre når man legger ut om både det ene og det andre...

Men jeg er enig i at de drittslengning innlegga som dere refererer til er utidige......

Skrevet

Og det er vel igrunn bare den drittslenginga det reageres på.

Skrevet

En person jeg må få si jeg har reagert veldig på her inne (spes på skravlesiden) er Lamela... ikke meningen å henge henne ut, men når man hisser opp massevis av folk her inne, og har gitt ut veldig mye informasjon om seg selv, må man faktisk nesten regne med å tåle steken.

"Man kaster ikke sten i glasshus"

Skrevet

Det er greit nok at man kan reagere over enkelte ting som blir sagt, helt forståelig det. MEN hvorfor må man bruke det imot dem, og da helst i så nedsettende tone som mulig. Jeg skjønner det ikke.

Skrevet

Jeg er med på tankegangen din, og er forsåvidt enig. Men når man kommer med helt unødvendige antagelser ovenfor folk man ikke kjenner, synes jeg det bare er rett og rimelig at folk blir forbannet og kan bruke ting den andre har kommet med mot dem...

Skrevet

Hmmm, men da faller man jo ned på samme nivå, hvor flatterende er det egentlig? Skjønt jeg skjønner det skjer. Blir man tilrekkelig provosert er det lett å villa "ta igjen". Men oftest er det jo bare info tatt ut fra en sammenheng av noen anonym som bare ønsker å såre mest mulig i en sårbar situasjon.

At man må tåle en viss form for tilbakemeldinger på det man sier, det er jeg enig i. Men MÅ den være ondskapsfull liksom??

Skrevet

Det er det med at man blir provosert vet du;)

Skrevet

Ja det er vel det.;o))

jeg har bare litt problemer med å skjønne hvorfor noen blir provosert over mitt private liv feks, og hvordan jeg velger å leve det. Men, men det skjer jo til stadighet.

Skrevet

Jeg kan skrive under på det med Lamela.. Jeg ble kalt en dårlig mor av henne siden jeg røyker. Jeg ble mektig provosert ja. Kom med et par gloser da som jeg kanskje kunne latt være, men, men gjort er gjort og spist er spist.

Skrevet

Det har jeg aldri latt meg provosere over. Synes du er ei tøff dame jeg;)

Skrevet

Men gjorde du det anonymt for å være ondkapsfull, eller gjorde du det på en rettmessig måte. Er vel der forskjellen ligger.

Skrevet

Jeg gjorde det ikke anonymt. Nei, jeg ville ikke lagt inn et hetseinnlegg eller noe om en person, selv om jeg faktisk lekte med tanken denne gangen. Var ganske så sint!!

Skrevet

Det er vel akkurat den forskjellen jeg snakker om ;o))

Skrevet

.....hææææææææ.....er jeg selv ansvarlig for det jeg legger ut om meg selv.......ikke faen.....

Skrevet

Nei, det er jo naboen din som er ansvarlig for det. Hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...