Gå til innhold

Hvilken termin skal jeg forholde meg til nåda....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge meg selv hadde jeg første dag i siste mens 11.desember. Har de siste mnd hatt 24 dagers syklus (etter sa), og kom derfor frem til at termin var 14.september (som jeg har gått uifra frem til nå).... Hadde jeg hatt vanlig 28 dagers syklus skulle jeg hatt termin 16 september.

I dag har jeg vært på ul. Skal jo egentlig være 8 uker i morgen, men spira var bare 11mm lang, så han trodde jeg var i uke 6-7.... Da vil jo termindato være rundt den 20.september, evt noe senere.

Så hvilken dato skal jeg bruke som "min" termindato??:) Synes det er så kjekt å ha noe å telle ned til, selv om jeg vet at det mest sannsynlig blir justeringer igjen på det "vanlige" ultralyden.

Fikk forøvrig første positive test torsdag 3.januar, og skal ha hatt el rundt julaften en gang...:)

Noen med peiling?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal holde deg til den terminen du har fra før og så får du vel ny på ordinær UL som du skal forholde deg til...Tenker jeg...

Skrevet

Som du sier så spiller det jo ingen annen rolle enn for deg å ha en dato å forholde seg til. Jeg hadde også tidlig ul i uke 8, og jeg vet at på kontrollene så var det da den datoen som jordmor og lege brukte som utgangspunkt, så jeg tror jeg ville forholdt meg til den. Så får du heller bli positivt overrasket når du kommer på ordinær ul og får korrigert den.

Den tidlige ul'en er jo veldig lite å stole på, for det er stor forskjell på fostrene på den tiden, men istedet for å måtte forklare det hele på hver kontroll så ville jeg bare holdt meg til ul-datoen så lenge :)

Skrevet

Mensterminen min ble identisk med ordinær ultralyd-termin. Da regnet jeg ut fra min syklus. Brukte babyverden sin kalkulator. Det er som du sier, at det er ordinær ultralyd som er datoen du skal gå etter, så de er jo umulig å gi noe svar nå. hadde det vært meg hadde jeg gått ut fra den datoen som er lengst vekk for å slippe å bli satt for mye tilbake. Det er pyton. Bedre å få en opptur.

Skrevet

Jeg fikk ingen spesifikk dato å forholde meg til i dag, fikk bare beskjed om at jeg var 6-7 uker på vei. Får vel finne på min egen dato og høre hva legen sier til mandagen...:)

Skrevet

Jeg var på innvendig UL når jeg trodde jeg var 6 uker på vei fikk beskjed om at jeg var bare 5 uker på vei ny UL uka etter og fikk da beskjed om at jeg var nå ca 6 uker på vei (altså at jeg hadde tatt feil med ei uke og kunne jo godt være det siden jeg ikke huska akkurat når jeg hadde mens sist men huska sånn ca) og regna da ut at jeg hadde termin 19 juli var på ny UL i uke 12 og fikk da beskjed om at jeg mest sannsynlig var ca ei uke lengre på vei en hva jeg trodde (at jeg hadde tatt rett i utgangspunktet) og fikk ny termin 14 juli..

Ikke vært på ordinær UL enda så kan jo fort endre seg igjen men poenget mitt er vell at du skal stole på deg selv og det er veldig vanskelig og se sånn kjempe nøyaktig hvor langt du er på vei så tidlig som uke 5-6 på UL for det er jo knapt noe og se på der så gå utifra den terminen DU selv har regna ut du og vent til hva dem sier på ordinær UL :-)

Skrevet

Hmm...høres ut som du har blitt satt litt frem og tilbake ja...:)

Jeg har ikke hatt helt kontroll på syklusen min siden jeg mistet, men er MYE mulig at jeg har tenkt feil når jeg har tenkt at jeg har sykluser på 24 dager. Får vel bare satset på at termin blir i september en gag og slå meg til ro med det inntil videre...:P

Skrevet

Jeg hadde det mer eller mindre på samme måte.. Ultralyd i uke 18 er visst den som er best å forholde seg til, ettersom fosterene utvikler ser mer eller mindre frem til da. Legen bruker 28 dagers syklus på meg, selv om min syklus og er kortere. Tror det er vanlig praksis..

Det er uansett veldig få dagers slingringsmonn på deg.. babyen kommer når den kommer :) Vent til UL i uke 18 og se du, vet det føles lenge til, men den som venter på no godt... ;)

Skrevet

Er som du sier, de små kommer når de kommer...:)

Tulla kom 15 dager over ul termin, så jeg er god på å vente...:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...