lykken på jord Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Kan dere komme med noen fordeler og ulemper til meg? Og hvor i drammen bor dere? Hvilket område er best, skole, idrettsaktiviteter i området +++ Jeg vurderer å flytte dit om ett år, så mini begynner på skolen der. ja denice det er meg
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Ser på profilen din at det er du som kalte deg combat før.. Bor ikke du i Drammen allerede da? Mener du skrev det i en annen tråd.. Selv bor jeg like utenfor. I Lier. Trives kjempe godt her.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Konnerud, Åssiden og Åskollen er bra. Gode skoler og gode barnehager med tilknytning til egne "setrum" samt kort vei både med bil og buss til byen. Styr godt unna Fjell og alt som tilhører Fjell skolekrets. (Austad, Hedensrud, Galterud osv) Jeg bor selv på Konnerud og det er her jeg vokste opp når jeg var liten. Det er flott turterreng, 5 min til nærmeste badevann om sommeren, skøtebane, idrettshall og landets nest største idrettslag, Konnerud IL:) Drammen har full barnehagedekning, noe som er en kjempefordel. De har også meget gode rutiner på oppfølging i samarbeid med BuP etc i de kommunale barnehagene. Jeg trives i byen min og kommer nok til å bli gammel og grå her;) Håper du vil trives like godt. Spør gjerne om det er noe.
smakk Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Jeg bor i Drammen og trives kjempegodt! Jeg er født og oppvokst her da, så er ikke akkurat objektiv hehe. Ting å fremheve kommer litt an på hva man sammenligner med da, hvor bor du nå og hva er alternativene? Den beste barneskolen her er visstnok Åskollen, den færrest ønsker seg til er vel Brandenga (Rundtom). Ellers er det mange fine boligområder her, som på Konnerud, Gulskogen, Åssiden, Åskollen, Bragernes, Austad + mange flere. Er rimeligere boligpriser her enn nærmere Oslo, vært en veldig fin oppussing av byen de siste årene, vært relativt stor barnehageutbygging her, bra konsertscene her og mye mer ) Er det mammaen til Aron du snakket til forresten?
lykken på jord Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2008 Takk for svar, jeg skal kikke litt og tenke mer på dette. Når vi først flytter vil jeg gjerne ha alt perfekt. Leilighet, barneskole, fotballklubb til mini, +++ Da er nok konnerud genialt kanskje ja
En_av_hver Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Hei. Jeg bor også i Drammen, og er født og oppvokst her. Ser du har fått mange gode råd allerede. Ville bare si at Åskollen har nok en veldig bra barneskole, en av de aller beste, men når ungene når ungdomskolealder, må de til byen....og det synes jeg er dumt. Dette var et avgjørende valg da vi valgte bosted:-) Lykke til og velkommen:-)
lykken på jord Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2008 Åssen er åssiden med tanke på ungdomsskole? og konnerud??
Mayken Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Jeg bor i Drammen. Flyttet hit for 7 år siden. Trives veldig godt. Bodde rett ved Åskollen først, likte oss bra, men trengte noe større, så nå har vi flytet opp på Konnerud (eller Tolerud) som det heter her. Er her samboeren min kommer fra. Har hørt at de kaller Konnerud for Drammens holmenkollen:) Synes det er finere her oppe enn nede i byen. Er ikke blokker her, mye eneboliger med hager, mye skog og turtereng, samt gode busstilbud til byen. Og alle er stort sett opptatt av å vedlikeholde husene og hagene sine. Trives i hvertfall bra her og vil absolutt anbefale Drammen og Konnerud.
Mayken Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Konnerud har Barneskoler og ungdomskole. hvordan det er med Åssiden vet jeg ikke. Da vi var på utkikk etter noe større, så vi også på en del på Åssiden, men jeg kom frem til at jeg ikke ville bo der. Syntes på måte det er litt grått og trist der. Mange blokker og hus tett i tett o.l Med fare for å tråkke noen på tærne, er jo bare min private mening.
smakk Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Konnerud har en stor ungdomsskole, jeg har gått der. Det er egen ungdomsskole på Åssiden også. Den har ikke spesielt godt rykte, men om det er fortjent eller ei vet jeg ikke.
LizzyG Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Kan anbefale på det varmeste Konnerud. Der har du alt du trenger;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå