Gå til innhold

Flaut å bli tatt i sikkerhetskontroll foran kundene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en matvarebutikk, når vakten var ferdig og vi var på vei ut da ble vi stoppet i en sikkerhetskontroll og poser/kvittering ble sjekket.

Greit nok det, men syns det er så flaut når det står mange kunder og ser oss bli sjekket De må vel tro at det er problemer med tyveri i butikken :(

Blir noen av dere sjekket på denne måten ? Hos oss så er det 1-2 ganger i måneden de tar stikkprøver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig vanlig i allefall alle dagligvarebutikker.

Men har dere ikke egen personalinngang som dette gjøres ved? Å gjøre det midt i hovedinngangen må jeg innrømme at er passe teit ja.

Skrevet

Nei, blir gjort midt i hovedinngangen.

Skjønner ikke hvorfor de i det minste ikke kan ta det inne på lageret eller noe.

Har aldri hørt om frisører som blir stoppet i døren for å sjekke om de har tatt med seg en hårspray. Syns det er flaut at de stoler så lite på sine ansatte. Ikke nok med at vi er kamera overvåket hele dagen men så må det sjekkes opp i poser, vesker når man skal hjem. Selvom det er sjelden så er det like flaut hver gang.

En blir jo livredd å kjøpe en tyggispakke på en bensinstasjon i frykt om at man glemmer å ta med seg kvitteringen.

Skrevet

Det er en grunn til at de ikke stoler på sine ansatte og det er at mange ansatte ikke er til å stole på.

Er ikke bare en gang jeg har opplevd tyveri blant de ansatte de årene jeg jobbet i dagligvaren. Og de dreide seg ikke bare om småting men også tusenvis av kroner.

Dessvere er dette et fenomen som bare kommer til å øke.

Og jo man bli sjekket i andre bransjer også.

Skrevet

Du blir sjekket i det du har tråkket utenfor butikken, fordi det ikke kan regnes som tyveri før du har forlatt butikken med en ubetalt vare.

Har jobbet med sikkerhet i mange år og sjekket mange forskjellige bransjer, også frisører.

Ansatte stjeler like mye som kunder,gjerne i større skala og over lang tid.

Mange tragiske skjebner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...