Gå til innhold

Førskolelærer utdanningen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som er i eller har tatt den??

Er det noe du/dere vil anbefalle? Jobbet som barne og ungd.arbeider i mange år og kjenner at det er tid for litt "påfyll"..:)

Takk til alle som gidder å svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenenr to stk. som er midt i 2. året og erfaringene er delte.

Privat skole på Breistein i Bergen:

-Dårlig opplegg og vanskelig å henge med i undervisningen, ihvertfall 1. året. Jeg har ikke snakket med henne siden.

Offentlig skole på Landås:

-Gøyeste skolen som finnes! Kjempekos.

Skrevet

Jeg var ferdig våren 2006 (tok den på deltid) og har aldri angret et sekund!

Jeg syns hverdagn min i bhg. er blitt enda morsommere og mer givende nå som jeg jobber som ped.leder.

Jeg får også mer faglig påfyll nå som jeg får være med på ped.leder møte, leder kurs osv.

Vil absolutt anbefale deg en viderutdannelse!

Skrevet

Jeg tok førskolelærerutdanningen fra 99-01. Helt topp! Ikke angret på det!

Jobber som ped.leder på mitt 7 år allerede. Jøss, tiden flyr når man trives i yrket sitt =)

Skrevet

Har aldri angret valg av utdanning. Har jobbet som ped leder i mange år nu, og stor trives. Har en variert og kjempe givende jobb. Lønna som lenge har vært elendig er på tur opp selv om de er lang vei igjen.

Skrevet

Jeg tok min på Breistein og må jo si meg meget uenig med det første innlegget her. De har en undervisningspolitikk som går på problembasert læring. Dvs at du er ganske fri til å lage dine egne problemstillinger innenfor gitte rammer. Deretter kan du altså studere og finne løsninger på de "problemene" som opptar deg i forhold til studiet. Veldig lærerikt, veldig engasjerte lærere og veldig koselig miljø!!

Jeg har hatt kjempeutbytte av det. Jobbet i bhg før jeg tok utdannelsen og det ser jeg på som en fordel!

Offentlige på Landås derimot...? Den har jeg hørt mer rare ting om...;)

Skrevet

Jeg går forskolelærer linja.. Har permisjon nå, men er ferdig med det første året. Jeg er egenlig ikke noe spesiellt skoleflink, men her fikk jeg oppimot topp karakterer.. Og det ved minimalt ved lesning. Synes ikke det er så veldig krevende i det hele tatt. Så klart så må man lese og slik. Men personlig synes jeg infoen festet seg veldig lett. Tror det vil gå helt greit å studere med barn også. Vil absolutt anbefale dette studiet

Skrevet

Dytter litt jeg:)

Takk til dere som har svart:) Det høres positivt ut:))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...