sannamin* Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Lurer på hvor mye folk egentlig bruker i mnd i lommepenger utenom evt en felles brukskonto og regningskonto. Nygjerrig:) Det varierer sikkert endel..
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Betaler alle regninger først så har vi det vi sitter igjen med..hehe har ingen spesielle lommepenger nei...
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Vi har kun felles regningekonto, ellers så har vi egne brukskontoer, sparekontoer osv..men ful tilgang til hverandres kontoer. Eneste regel er at regningekontoen skal fylles før det forbrukes når pengene kommer inn, og at vi skal sparer et vist minimum hver mnd for å ha i bakhånd. Ved større kjøp så konfererer vi selvsagt med hverandre. Har en grense på 5000kr der, bruker vi mer på en handel så skal den andre informeres.
Sånn kan det gå Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Har alt av penger felles. Bruker det vi trenger.
It's all about me Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Det erikke noe fast. Den som trenger penger til noe får det, trenger ikke sette av en pott til hver, da bruker en bare mer på unødvendige ting.
~sjiraff~ Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Den som har penger betaler.. Vet ikke helt hva du legger i lommepenger, men vi kjøper oss nå det vi trenger eller har lyst på så langt penga rekker. Altså har jeg lyst på noe men er blakk kan jeg bruke korte til sambo go motsatt.
Loli Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Vi har felleskonto hvor begges lønn går inn. Vi sparer felles 20000 i mnd som går inn på en annen felleskonto. Så får begge 1500 kr hver inn på egne kontoer. 4000 blir tatt ut til husholdningslommeboka. Det som står igjen går til regninger.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 ...lommepenger...? Vi får begge lønnene inn på samme konto og den har vi kort til begge to. Så betaler vi regningene, maten og alt av den. Felles felles felles. Vi har også en felles sparekonto/fond der vi setter av 4000 i mnd og en felles "sette av litt til neste måned o.l konto". Felles hus- og billån. Felles felles felles. Og skal vi bruke noe mer enn, la oss si, 500 kroner på ting uten om husholdning, så "spør" vi den andre. "Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe den buksa, den programvaren, klippe meg, kjøpe nytt kamera og kommer derfor til å bruke sånn og sånn, høres det greit ut?"
supermummy Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 vi setter av penger på regningskonto slik at begge har igjen ca 8000...det kan vi bruke til hva vi vil...mat betaler jeg, men jeg får husleia vi får inn til det:)
høstbarn:) Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Vi har alt felles. Jeg shopper nok mere enn han, men han kjøper dyrere ting når han handler.... Tror det går sånn ca opp i opp, eller nei,- det gjør nok ikke det. Tror nok jeg bruker en god del mer enn han. Og han tjener mest;) Dårlig deal for han? neeeei, han får jo bo med meg;) Helt alvorlig så snakker vi sammen hvis det er noen spesielt dyre ting vi har lyst til å gjøre/kjøpe,- er det greit jeg går på den konserten osv... Det er bestandig greit da, begge veier...
Mille** Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Hehe....føler jeg har blitt for gammel for lommepenger gitt. ;o) Vi har felles brukskonto og sparekonto, bruker det vi trenger. Varierer fra mnd til mnd hvor mye vi bruker utenom faste regninger, i denne mnd har vi brukt myyye, vært på tur og kost oss med god mat og drikke og en god del shopping. ;o)
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 her er ALT felles. ikke noe som er mer hans enn mitt. det og hva vi bruker varierer litt, men skal ha noe spes en helg/uke eller liknende- eller ønsker seg noe, så kanskje det drypper litt mindre på meg den mnd. jeg bruker hanskort like mye som mitt og motsatt. så nei, ingen ting hver for oss:)
Gjest mphs Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Vi har alt felles og kjøper det vi trenger.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #14 Skrevet 31. januar 2008 Setter vel ikke av til lommepenger, egentlig. Deler utgiftene løst imellom oss (den som har betaler ...), også bruker vi av det som blir til overs. Skulle en av oss gå tom for penger overfører bare den andre. Har ingen felles konto som sådan, men en felles økonomi.
Mikkemafian Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 Vi setter 10.000 hver inn på felleskonto til regninger og mat. Resten disponerer vi selv. Hvis det blir for lite på fellesen, deler vi på de utgiftene...
HTC Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 Vi setter av 3-4 000 hver. Trenger vi mer, tar vi fra hverandre. Bruker vi mindre går det inn i felleskassen neste mnd
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #17 Skrevet 31. januar 2008 Her er alt felles, selv om vi har separate kontoer. Vi betaler regninger fra der det er penger og bruker det kortet med penger på, uansett hvem det er sitt... (stort sett er det uansett penger på begges)
Twintipp og himmelblå Skrevet 31. januar 2008 #18 Skrevet 31. januar 2008 Vi setter av en sum i mnd. på en regningskonto, der betales fakturaene og månedlige trekk ifra. Så får vi husleie fra de som leier under, som vi tenkte å bruke til mat. Resten har vi for oss selv. Liker å klare og ordne meg selv, og bruke mine egne penger på hva jeg vil:-D
sannamin* Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 31. januar 2008 Blir vel noe av det samme for oss også ja..Begge har fast lønn med tillegg og endel overtid ( mannen gjerne ). Vi overfører all fast lønn til en felles brukskonto- og derifra blir det overført et fast beløp til regningskonto. evt ovetid og alle tillegg blir igjen på hver vår konto som vi kan bruke til hva vi vil av stæsj og diverse saker så vi slipper å spørre hverandre om alt mulig rart, men blir det mye overtid og nordsjøturer i ny og ne blir det selvfølgelig overført mer fra hans side. Uansett så har vi jo felles økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå