Gå til innhold

Hjelp og råd ang bilstol trengs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nå kjøpe en bilstol for å ha i den andre bilen, som kommer til å brukes til henting i bhg et par ganger i uka. I tillegg kommer han til å bruke den litt nå som han har pappaperm.

Vi har da valgt mellom HTS Besafe Combi, Britax two way elite og Brio Zento.

Den første stolen koster tusen kroner mer enn de andre to, som er like i pris.

Briostolen er egentlig utelukket, siden den har kommet dårligere ut i tester.

HTS sin virker som en bedre stol enn Britax; MEN (det er alltid et men, her er det faktisk flere...)

* Det er tusen kroner i forskjell

* Britaxen kan brukes til 25 kilo (HTS til 18)

* Britaxen kan settes inn og ut etter behov dersom vi skal kjøre andre biler.

Begge stolene kan snus til forovervendt dersom det skulle bli behov for det.

Så hva skal man gjøre da?

Hilsen smågal

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte akkurat brioen, er ganske godt fornøyd med den! :o) Forstod på henne i butikken at det er gjort flere ulike tester av den, og den ligger som en av det beste generelt sett..

Nå er ikke jeg så bevandret i alle de setene som er, men valget mitt stod mellom brioen og en britax (tror det er den du mener, men er ikke helt sikker). Da ble jeg anbefalt brioen pga den har bredere/større sidebeskyttelse, noe som er bra når de sovner i setet sitt.

Og bare så du vet det, så er det salg på barnas hus frem til 2. februar (tror jeg det var) så det lønner seg å kjøpe nå.. ;)

Uansett, så anbefales det jo å prøve ut setene i bilen og se hvilket som funker best, og gjerne med ungen i også!

Lykke til :o)

Skrevet

Jo, vet om salget, det er derfor vi mååå bestemme oss... :-/

Jeg har nettopp snakket med barnas hus på tlf, og de anbefalte selvfølgelig HTSen. Alternativt ville de anbefale Britax.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...