Gå til innhold

Har dere besøk av eks svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til at foreldrene til bf kommer på besøk.

Han har nettopp forlatt oss.Jeg er trist og sliten og orker ikke være vertinne. De hjelper ikke til på noen som helst måte heller.Jeg vet ikke hvordan jeg kan slippe unna uten å være vanskelig.Jeg vil jo at barnet skal kjenne besteforeldrene sine.Men jeg er så trett.......Og så lei meg for at bf har gått ifra oss.Snufs.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna kan ha kontakt med besteforeldrene når de har samvær med far- gi far beskjed om det om du føler det blir for mye på deg.

Orker du se dem innimellom kan kanskje du stikke innom dem ? Det KAN jo hende du kan få litt avlastnig et par timer så du får trent el fra dem også om du forklarer situasjonen ?

ex svikgers her er skillt, har ikke hørt noe fra eller hatt noen kontakt med ex svigerfar etter bruddet- han var også bare på"stas" når han var på besøk tidligere. Ex svigermor derimot synes hun ser barnebarna for lite og viser sympati: har god dialog ( snakker selvfølgelig ikke om bf eller bruddet og problemer med samarbeid ) kan ringe å spørre om hun vil ha dem noen timer innimellom når jeg er sliten, hun tør også etterhvert si fra når det ikke passer.. har jobba hardt begge to for å få det sånn..

Skrevet

De bor i en annen by. Jeg har sagt at jeg er sliten og trenger hjelp.Men når svigermor kommer sitter hun i en stol og holder ungen og tar noen bilder hun kan vise frem.Så drar hun.Og da har hun på forhånd sakt at hun skal komme å hjelpe meg.Bf har samvær hos meg.

Skrevet

Jeg ble også forlatt av Barnefar etter å ha vert sammen og gift i til sammen 10 år- så jeg kjente mine svigerforeldre godt ( vi bor i samme kommune).

De syns nok også situasjonen var vanskelig i og med at det var sønnen deres som var utro mot meg og forlot meg...

Nå er sønnen min blitt 7 år ( var 4 når bf forlot oss) så nå kan barnet ringe til de og spørre om de vil komme på kaffi iblandt. Er ikke så ofte...men spør jeg de om hjelp så stille de opp. F.eks så har jeg fått min x-svigerfar til å følge sønnen min på skitrening hver tirsdag ( jeg er syk...) og det koser de seg med begge to. Så da henter de han noen ganger på skolen og har han hos seg til de drar på trening.

Skulle sønnen min kun sett farmor og farfar når han har samvær med far så hadde det ikke blitt ofte...bf er ikke flink til å besøke sine foreldre..

Jeg ser verdien i å ha et godt forhold...vi gir hverandre julegaver fortsatt også vi - jeg og eks-svigers. jeg har uttrykt til de at jeg vil alltid se på de som mine svigerforeldre og at jeg er veldig glad i de...så kontakten vår kommer til å vedvare.

De syns jo selvfølgelig det er vondt at sønnen deres oppfører seg som en dritt...men jeg vil at barnet skal bli godt kjent med begge sett besteforeldre for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...