Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg fekk idag beskjed om at eg vil bli igangsatt frdag morgon, pga svangerskapskløe/for høge gallesyreverdiar. Er det nokon som veit korleis dette foregår (er førstegangs) og kor lang tid det kan ta?

Vart sjølvsagt heilt paff då dei ringte frå sjukehuset og fekk ikkje spurt om nokon ting. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke peiling! MEN ring og spør da vel!

De har døgnåpent på sykehuset vettu!

Lykke til!

Skrevet

Da jeg ble igangsatt kom jeg inn på sykehuset kvelden i forveien. Da hadde jeg en samtale med en jordmor og en sykepleier om hva som skulle foregå dagen etter. Jeg ble også undersøkt for å sjekke åpning/modning. Jeg var moden så jeg trengte ikke modningspille (en stikkpille som settes høyt i sjeden og modner livmormunnen) Jeg satt også ei stund med registrering (CTG). Jeg hadde da svake rier.

Kl ti dagen etter fikk jeg klyster (ba om det selv) før de satte drypp i hånden. Jeg fikk ingen registrering, men det er varierende. Så ville jeg plutselig veldig på do og da jeg kravlet meg elegant ut av senga, kjente jeg et lite knepp inni magen, og så gikk vannet. Jeg ble satt på registrering, det var masse rier, men jeg kunne ikke kjenne noen enda. Styrken på dryppet ble økt da ikke noe skjedde i løpet av et par timer. Da riene kom for fullt, ble dryppet tatt vekk. Og så fulgte en hektisk periode med tette rier, og etter to og en halv time var ungen ute.

Jeg ble etterpå fortalt at det kan ta flere dager fra de setter dryppet til fødselen er i gang, spesielt dersom du er umoden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...