Gå til innhold

Trenger forslag til lek/aktivisering!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 8 mnd.Føler at jeg er veldig dårlig med han!Jeg har ikke vært mye med barn før jeg fikk min egen, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med han.En typisk dag for oss er at han sover, spiser, ligger på aktivitetsteppet sitt eller sitter i vippestolen. Jeg har han litt på fanget og prater med han,også leker han for seg selv igjen. (med rangler,speil osv.) Føler meg så DÅRLIG!!! Tror alle andre leker mye mer med barna sine. Noen forslag til hva vi kan gjøre/leker vi kan kjøpe som gjør at det er "lettere" for meg å leke med han?? De lekene han har nå,er bare sånne man trykker på også synger de feks. blir kjedelig etter 3 minutter.og ranglene holder han selv,ja,dere skjønner sikkert hva jeg mener.

tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal føle deg så dårlig, jeg... Ungene skal ikke bli aktivisert hele tiden!! De trenger å lære å leke på egenhånd, og de utvikler seg helt fint alene også. Men siden du spør så pent:)

Sangleker som bake kake søte, tommelfinger hvor er du, osv hvis ikke du kan noen, så få tak i en sangbok eller rim og regler. De er ofte lettere fordi de er uten melodi ofte..

jeg pleier å synge alle mulige slags sanger og danse med mini i armene, -ligge på ryggen med mini på beina (hun ligger på magen på mine bein) og fly i luften. Dette er bra trening for mor også, spesielt når de blir større, ja!! Vi flyr masse...

Så leker vi snuseleken, de jeg lukter på magen, på fingrere og beina og kiler henne med håret. Da ler hun hjertelig!!!!

Skrevet

Les. Helst på rim. Lyden av stemmen din og rytmen i rimene er kjempestimulerende og fengende for ungene.

Syng. Kjøp en sånn diger sangbok og begynn på side 1.

Det gjorde jeg (stakkars unge), og fikk oppfriska gamle barndomsminner og kunster og friska opp det å synge etter noter...hehe.

Og husk.. Jeg tenkte som deg med nr en. Men med nr to har man ikke så mye tid, og det blir naturlig at de blir liggende og leke for seg selv.. De har ikke vondt av det, vil de ha oppmerksomhet/ stimuli sier de som regel i fra...

Du gjør en aldeles utmerket jobb..:)

Skrevet

kjøp eller finn på leker som du syns er artig å.de gjennomskuer det lett hvis innsatsen er halv hjerta. vi samler f.eks på bullyland dyr. har dem i gå-vogn. så tar vi dem inn og ut,jeg lager de forskjellige dyre lydene osv hehe.åsså leker vi mye med puttekasser,klosser,biler,puslespill og fisher price huset.

Skrevet

Klosser, ja.. Det er en klassiker.. Det kan lekes med i timesvis hvis det fenger!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...