Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har nektet til nå, han vi ha to netter mer i mnd, annenhver onsdag til mandag. I dag har vi annenhver tors-søn og annenhver torsdag. Jeg vil ikke, synes det blir for lenge uten gutten min. Han er syv år. Vi skal på et nytt møte med fvk, og går ikke det, så blir det mekling og evt sak. jeg vil bare ikke at ungen min skal mer til far! Han er der nok! Det er hos meg han har miljøet sitt og vennene sine. Hva gjør jeg dersom han går til sak da?
lykken på jord Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Herregud dette er PRIKK lik vår sak nå!!! Vi er i mekling, far vil ha 2 netter mer i mnd. Det er ikke lett det der... men begrunn det med at du ønsker barnet skal ha ett hjem, en base. Ikke føle seg tilovers mellom to hjem. Stå på det, så går det nok helt fint. Spent på åssen det går med oss til uka...
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 hei:) vi har på våre barn annenhver fred-mand og to etterm i uka (tirs-torsd) de er 3 år og 20 mnd. i og med at barnet er så "stort" kan far få medhold. men skjønner deg på at du vil at barnet skal ha et hjem:) enig der altså
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Jeg skjønner ikke det maset med "ett hjem"!! De fleste barn med skilte foreldre har jo to rom og to hjem og TO foreldre... Er det et a og b hjem dere ønsker? Og vil ikke dette være en mer stabil samværsordning enn fram og tilbake så mange ganger? Det er jo tross alt snakk om å redusere fire forflytninger til to, og rundt ti netter i mnd såvidt jeg ser? Dvs ca 33%. Unner dere ikke barnet en far, eller er det bare for egen egoismes skyld? Dersom far er normalt oppegående og man bor i noenlunde nærhet, så ser jeg altså ikke problemet!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Med mindre far ikke er en egnet omsorgsperson så kan jeg ikke helt se hvorfor barnet ikke skal få ha mer tid sammen med far? At du mener det er for lenge uten barnet ditt skal jo ikke gå utover samværet mellom far og barn. Snu flisa; hvordan ville du taklet å være far i denne situasjonen? Du sier at du synes det er for lenge uten barnet ditt.Tror du ikke far også føler det slik? Det er kanskje derfor han vil ha ny avtale.....
*-* Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor du nekter? Er det for din skyld eller for barnet ditt sin skyld? Hvis ikke det er noen spesiell grunn til at barnet ikke burde tilbringe tid hos far så skjønner jeg ikke at dette er noe problem? Hvis du syns det er veldig vanskelig så kan dere begynne med torsdag til søndag da, og så evt trappe opp til onsdag til mandag etterhvert? Du vil venne deg til det! Og for deg vil det også bety at du kan reise bort de helgene du ikke har barnet du også, og kanskje få mer ut av de helgene. Når barna er såpass store som ditt barn syns jeg faktisk det er dårlig gjort av mødre som ikke vil la barna til mandag over helgen, hvis far ønsker det og er en god omsorgsperson. Det vil bli en helt annen ro over pappahelgene når søndag er inntakt - og det vil øke trivselen for barnet også. Tenk om du hadde fått alle dine helger med barnet ditt brutt utpå søndagen en gang. Jeg kjenner flere som har endret overlevering fra søndag til mandag og de sier at de syns det er mye roligere og bedre - inkludert min mann og stebarn som endret dette før jeg kom inn i bildet.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Du vil ikke - FORDI DET BLIR FOR LENGE UTEN GUTTEN DIN?? Så du vil ikke fordi det blir trist for DEG?? Hva med å sette gutten din foran dine egne følelser? Forsøke å se det som positivt at han har en pappa som vil mer på banen, se at gutten din trenger både mamma og pappa. Jeg er uten jenta mi annen hver uke, og tro du meg: Jeg hater at hun er så lenge borte. Men VET at hun har det knall hos pappaen sin. Han er like glad i henne, han er en ressursperson i hennes verden, og han tilføyer verdier og opplevelser hun ikke får hos meg. Kunne ikke falle meg inn å kreve mer tid, fordi jeg savner henne så fælt. Nei, give it a go! Men vær enige om å holde dialogen åpen, og du kan jo alltids gå til FVK å kreve dagene dine tilbake, om du merker at gutten din mistrives med ordningen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Dine følelser må du faktisk prøve å legge bort. Det som betyr noe er barnet ditt! Og dens kontakt med BÅDE mor og far! Om bf har barnet fra onsdag til søndag/mandag morgen ene uken, og du hele andre uken så blir det mindre reising frem og tilbake mellom dere, det blir roligere og mer forutsigbart. Bf får også ha mer av hverdagen sammen med barnet sitt. Som sikkert er kjekt for begge. Skjønner at du synes det er lenge, men det er jo lenge for far også!! Får du mindre i bidrag dersom far har 2 netter mer i måneden?
*-* Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 det jeg mente var så klart at dere kunne begynne med torsdag-mandag (ikke søndag som dere allerede har) og så trappe opp til onsdag-mandag etterhvert. jeg ser virkelig ingen gode argumentet for å nekte far å ha sønnen sin som er såpass stor til mandag morgen i stedet for å bryte opp søndagen - da må det i så fall være omsorgssvikt eller noe annet ekstremt kjipt inne i bildet
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Syns du skal prøve jeg, iallfall torsdag til mandag. Det blir helt sikkert fint for sønnen din, han får roligere helger og mer hverdag med far også. Og så er det viktig for far. Så får du bare svelge at du syns det er litt lenge. Tenk så lenge det er for far ellers a!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 "Jeg vil ikke, synes det blir for lenge uten gutten min" "vil bare ikke at ungen min skal mer til far! Han er der nok!" Tror du ikke disse punktene gjelder for pappan også? Savner vel gutten like mye han og har lyst til å tilbringe tid med han... Så med mindre pappan er en forferdelig person som ikke kan ta skikkelig vare på gutten synes jeg du burde være glad over initiativet og tenke på at andre enn bare deg selv.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er ganske enig med de fleste som har svart her. Men så er det også spørs hvor langt unna faren bor. For Gutten er 7 år og går på skolen. Da er det tryggest for han å gå på 1 skole et sted, og ikke to helt forskjellige steder. Men om dette bare gjelder følelsene dine, så skjønner jeg veldig godt responsen de andre har svart.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Ja, må jo selvfølgelig være sånn at far har ansvaret for å få han på skolen når han er der, hvis det ikke går så kan han jo ikke være hos far på morgener når det er skole - det får man vel regne med at far har tenkt på når han ber om økt samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå