Gå til innhold

Regnes som førstegangsfødende igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før regna de kvinner som ikke hadde født på 8(?)år som førstegangsfødende igjen. Har de gått borti fra dette? Hvorfro ble/blir de regna som det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at de beregner det etter 7 år.Fordi det er så lang tid kroppen bruker på å bli så lik den kan bli det den var før du fødte,både inni og utapå.

Dette sa min lege når jeg spurte hvertfall...

Skrevet

Kroppen tilbakestilles etter 7-8 år. - Men en kropp som har født før vil "huske" uansett hvor lang tid det er mellom fødslene,fikk jeg beskjed om............

Skrevet

Du blir aldri førstegangsfødende igjen. Det sier alle leger her, og jeg synes utsagnet er helt på jordet selv.. =) Greit nok at kroppen er tilbakestilt til "før-gravid-og-fødsel-tid", men førstegangsfødende er du kun 1 gang!

Jeg fikk også beskjed forrige gang at i og med at jeg hadde tatt ks første gang var jeg førstegangsfødende igjen da jeg skulle føde 1,5 år etter!! Makan!

=)

Skrevet

enig. Man er det bare en gang. Man får også bare en førstefødt (hvis det ikke er tvillinger) nr to blir jo ikke førstefødt hvis storebror var forløst med ks?

nei! En gang førstegangsfødende. punktum

Skrevet

Hvis man har hatt KS med førstemann uten å ha hatt vannavgang og rier er man fysiologisk sett førstegangsfødende, siden det aldri har passert noe barn ned fødselskanalen. man har derfor samme risiko for å gå over tiden, ha en langvarig fødsel etc som en som er i sin første graviditet.

Men dette blir jo flisespikkeri....

Skrevet

Jeg fødte 15 år etter og ble ikke regnet som førstegangs igjen.

1.mann tok 13 timer mens 2. mann tok bare 6 timer.

Skrevet

Men jeg hadde både vannavgang og rier med førstemann.. Jeg hadde pressrier også, leeeenge!! Det eneste som manglet var at han kom ut.. Endte i hastesnitt som dere kanskje skjønner.. Men jeg ble likevel (prøvd) definert som førstegangs av enkelte under min andre graviditet, og det protesterte jeg høylydt på!!! Jeg var andregangsfødende. Andremann kom også med ks (uten vannavgang og rier), så hva er jeg nå da? Er jeg fremdeles førstegangs?

=) Synes dette er litt vittig også egentlig.. Kanskje noen vil definere meg som førstegangs enda? Hehe.. En erfaren førstegangs da! =)

Hilsen tredjegangsfødende (en føder ved et ks også! men det er en annen diskusjon)..

Skrevet

Jeg födte i nov 06 da var det over 17 år siden jeg hadde födt sist og jeg ble ikke regnet som förste gangs födene,fordi de mente at kroppen husket födselen og dermed ble jeg andre gangs födene,som jeg jo i bunn og grunn var,selv om jeg fölte meg som förste gang i igjen.

Skrevet

Har du hatt et ks tidligere må det være jevn progresjon under neste fødsel. Siden det er et arr i livmoren kan man ikke risikere en langdrøy fødsel pga faren for å revne. Dette ble jeg fortalt av sekjsonoverlege på føden.

Skrevet

Jeg spurte jordmoren min om det samme, da det er nesten 7 år mellom mine to. Hun sa det måtte gå minst 10 år hvis kroppen skulle "nullstille seg" igjen.

Min 2. fødsel var iallefall mye raskere enn 1. fødsel, spesielt den siste fasen som gikk på et blunk:)

Håper på en like enkel 3. fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...