augustmom Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 i august skal vi flytte til trondheim å blir da å føde der. noen erfaringer? sikkert bedre UNN. vil også bli kjent med folk fra område..
Tredjemann på vei :D Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Jeg føler at St.Olavs er det tryggeste sykehuset å føde på. I 2006 åpnet de også en splitter ny fødeavdeling (et helt nytt kvinne-barn-senter) som sikkert er myyyye bedre enn den gamle. Jeg fødte min første i 2005, så har ikke sett så nøye innpå det nye senteret ennå, men skal jo føde der i mai/juni. Gleder meg:-) Noen timer etter fødselen blir dere fulgt over til barselhotellet like ved, og der er det kjempefint! Du får et eget rom hvor babyen er hos deg hele tiden og mannen din kan være der så mye han vil for 160 kr natta (tror jeg). Dere blir overført dit hvis du og babyen har det bra etter fødselen og babyen er over en viss vekt. Vi bor på østsida av Trondheim, har en herlig gutt som ble 2 i november og venter ei lita jente i mai/juni:-)
augustmom Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 så spennende. takk for svar. kan du fortelle meg litt mer om det når du har født på ny-avdelinga?
Tredjemann på vei :D Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Det kan jeg gjøre vet du, hvis jeg husker det da:-) Blir sikkert ikke så mye tid her inne i sommer, da vi har flytteplaner til høsten og mange andre jern i ilden...
augustmom Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 såpass. thanks anyway. lykke til.
jubajuba2 Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Åhhh,da er du heldig!! Jeg fødte på St.olavs i mai 06,altså etter det nye kvinne-barn sentret hadde åpnet(i mars 06) Det er veeeldig fine lokaler,alt er nytt å fint,men viktikst av alt så er personalet heelt fantastisk:) Og kommer du på barselshotellet så er det nesten som en hotellferie,hehe:) Du må glede deg:) Jeg venter nr 2 i februar,men er ikke så heldig å skal føde på St.olavs igjenn,vurderte det lenge men nå har vi litt over en time kjøretur,(vi har flytta fra Tr.heim med andre ord) og det synes jeg er litt langt å kjøre,særlig på vinteren!
augustmom Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2008 ja jeg gleden skjøt fart etter opplysningene:) har ingen erfaringer med st. olavs.. at personalet er oppegående er veldig viktig for meg.
augustmom Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2008 ser at jeg glemte å skrive "enn UNN". (dårlig erfaring)
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Flotte lokaler, vidunderlige ansatte på alle avdelinger (kvinne-barn-senteret) og flotte rutiner for alt. Jeg er kjempefornøyd med alt der og søker meg bort fra "mitt" sykehus for å komme dit igjen i år. Fødte jo Mikael der i fjor (meget spesiell opplevelse med personalet gjorde den så god som den kunne bli) og skal føde jenta vår der ett år etter. Gleder meg stort!!!
augustmom Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2008 så flott:) ønsker deg lykke til:)
Jannamor Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har ikke født enda, men jeg velger nok og føde på stolavs på orkanger. Hvis du har en KOMPLIKASJONSFRI fødsel får du komme på hotellet (er ikke det riktig?) vet og at det er lite barselsenger, så mellomstasjonen før du evt kommer på hotellet, kan være i en gang med flere andre, uten mannen, spesiellt hvis du føder i "fulle" mnd. Dessuten har du ikke mer enn 2 døgn liggetid etter 1 barn tror jeg, og jeg synes det er litt lite. Spesiellt med tanke på amming. Inn og ut, skikkelig kølapp. (ja jeg vet vi er en av alle, men man kan da få føle seg spesiell?) Dette er det jeg har hørt da jeg har maset og sjekket mye, for å bestemme meg.. Så jeg holder min knapp på stolavs på Orkanger ikke Trondheim sentrum. Ikke så mye lengre å kjøre
sekstisjuer Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Det stemmer nok det du sier Jannamor. Til tider er det ganske fullt på St.Olavs, og da er det rett ut etter 48 timer. Har hørt rykter om at avdelingen på Orkanger skal sommerstenges, og da blir det i hvert fall fullt på St.Olav. På grunn av komplikasjoner lå jeg fire døgn på barsel og 3 netter på nyfødt intensiv sist jeg fødte, og kan skrive under på at ikke alle ansatte er like hyggelige. Hadde det ikke vært for noen få "engler" hadde jeg rett og slett ikke holdt ut. Har født to på Orkanger tidligere, og der var det en annen ro. Håper jeg får lov til å føde på Orkanger denne gang også. Skal man imidlertid se på lokalitetene er St. Olav den klare vinner med enerom og barselhotell. Det er godt å ha eget bad etter en fødsel, og slippe å ha noen som snorker i nabosenga om natten. På nyfødt intensiv måtte jeg for resten dele bad med andre, og det var ikke spesielt godt tilrettelagt for en som nettopp hadde født. Ble rett og slett deprimert av å være der. Er litt spent på hvor de har tenkt å plassere alle hvis Orkanger blir sommerstengt. Så vidt jeg vet har St. Olav 28 enerom på føden og mellom 10-20 rom på barselhotellet. Da spørs det om noen må dra hjem enda tidligere enn etter 48 timer?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har veldig god erfaring med st.olav når det gjelder selve fødselen tiden etterpå er ikke noe jeg ser tilbake på og smiler av akkurat.. Jeg fødte på gammle føden men vært på besøk på nye føden og den er kjempe fin, eget rom med tv og internett og ikke minst eget bad.. Jeg lå på barselshotellet sist og det var ikke noe morro...
Smånetta 14.mai Skrevet 31. januar 2008 #14 Skrevet 31. januar 2008 Jeg skal føde på St.Olav, men er litt nervøs for det. Jeg fødte førstemann i Danmark, så jeg hadde liksom sett for meg at det skal være sånn. Mye som ikke er likt her. Har en liten som blir halvannet om en mnd og skal føde i mai. Bor i Østbyen. Jeg skal nok oppdatere deg på hvordan St. Olav er. Jordmødrene der er søte, da. (Har vært på noen kontroller.) Lokalene er lekre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå