SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Pappa og kona (thai) skal til Thailand i en maaned. Jeg tenker aa sende med 2000kr, bilder av droemmekjolen og maal av meg. Er dette galskap? Jeg tenker saann, at er den helt mislykket, saa kan jeg alltids bruke stoffet og sy om til daapskjole e.l. og kjoepe meg en annen kjole. Saa det er jo ikke SAAAA mange penger som gaar tapt... Og i beste fall, saa faar jeg en fantastisk kjole til en billig penge! Galskap eller ikke?
Vannmann35 Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 For 2000 kr er det verdt forsøket ja! Liker du den ikke kan du sikkert selge den for det dobbelte :-)
meg... Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Neida, du er ikke helt gal:) Har vært flere turer i Thailand og fått sydd meg klær, og de blir virkelig flotte! Bare husk å måle nøyaktig og overalt!!!!! Og du har jo fordelen med at din fars kone prater språket og kan forklare, evt ringe deg hvis det oppstår et problem. Lykke til!
Maritbrud Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg synes det høres ut som en smart plan. Det koster jo nok i massevis å holde bryllup i Norge, så hvorfor ikke spare litt der man kan ;-) Enig med tidligere svar om at du har en fordel i at fars kone kan språket, og kan forklare ting i detalj. Lykke til :-)
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2008 Ja, jeg tenkte at det med spraaket er en stor fordel. Det som er litt "skummelt" er at jeg ikke er der for aa teste kjolen. Men men... man kan sikkert faa gjort noen tilpasninger her hjemme om det skulle vaere noedvendig. Takk for svar dere :-)
Maritbrud Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Ja, hvis det er gjort skikkelig arbied i utgangspunktet så skulle det jo ikke være noe problem å gjøre endringer etterpå. Jeg har ikke fått laget klær selv i Thailand, men har hørt om de som har det. De har bare gått til skredder og blitt målt, og kommer tilbake når klærne er helt ferdig. Så lenge du har tatt gode mål av deg selv som du sender med, så er det jo i prinsippet det samme. Kanskje det er lurt å tenge en "kropp" og sette inn målene med piler slik at det ikke er noen tvil om akkurat hvor på kroppen det er målt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Her er et måleskjema som du sikkert kan bruke: http://www.drommekjoler.com/4.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå