Gå til innhold

Ja,ja da må jeg begynne med grøt tror jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde så lyst til og fullamme til hun var 6 mnd,men etter flere netter med nesten bare amming tror jeg at jeg skal prøve med litt grøt før bading i kveld... Hun er litt over 4mnd nå.. Noen som har en grøt og anbefalle??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med flere netter? Det er ikke bare økedøgn? Her varte det i tre netter(snork...) kanskje lurt å se det litt an?

Men må man så må man. Det er nok lurt å starte med grøt som skal blandes med morsmelk. Den er det lettest for baby og fordøye. Her i gården var mais mest populær.

Forøvrig vil jeg anbefale å fryse ned melka i isterningposer slik at du kan ta opp akkurat så mye du trenger til grøt. Hver terning er ca 15ml.

Skrevet

Jeg hadde samme "problemet" i den perioden. Jeg trodde jeg måtte starte med grøt og gjorde det. Noe hun absolutt ikke ville ha før over 2 mnd. etterpå... Etter å ha hatt flere netter som du snakker om leste jeg en plass at i dette tidsrommet er det veldig vanlig å ha økedøgn. Slitsomt men for oss roet det seg selv om hun ikke ville ha grøten. Men det gjør jo ikke noe å begynne såvidt med litt smaking.

Vi startet med nestle maisgrøt og tilsatte litt morsmelk. Da håndmelket jeg litt for det var så lite som skulle til for et par teskjeer.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...