Gå til innhold

sykepleie-pensum?


Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen gode bøker anbefalle? tenker å lese litt selv før setter igang med studiet til høsten. er sykemeldt så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå vet jeg ikke hvilken skole du skal gå på eller hvilket år, men mitt råd er å lese gjennom pensum/ressurslisten for så å gå på biblioteket og låne de, eller evt kjøpe.. Det jeg har erfart er lurt i forhold til hvilke bøker som faktisk er gode og som jeg "gidder" å ha, er at jeg leser gjennom innholdsfortegnelsen, og blar litt i resten av boken.

 

Legger inn en link til høgskolen i bergen der listen til spl ligger... http://www.hib.no/biblioteket/ahs/HBK/Pensum_sykepleie/

men husk: IKKE kjøp alle!!!! Prøv å lån på biblioteket først og ta evt kopi... Noen bøker er det kun noen kap. som er pensum...

 

ble visst litt langt dette, men håper det er til hjelp!

Skrevet

Bindene med generell sykepleie er veldi greie å ha, av NIna Jahren Kristoffersen.

Klinisk sykepleie er også gode bøker, samt eldre aldring og sykepleie spesielt til 1 år..

Og sykdomslære boka.. er noe noe å starte med i allefall..:)

Skrevet

Sykdomslære

Mikrobiologi

Klinisk sykepleie 1,2 og 3

Generell sykepleie 1,2 og 3

Eldre, aldring og sykepleie ( veldig lærerrik)

Anatomi og fysiologi

Skrevet

Du kan kjøpe "det friske og det syke mennesket" serien, som vi har brukt i både anatomi/ fysiologi og sykdomslære. Koster ca 3000 kroner og er nesten som et oppslagsverk, men får nok bruk for den etter endt utdanning også =)

Skrevet

Hvis du har mot til å sette i gang nå, ville jeg ha prioritert sykdomslæren. Det er det tyngste, synes jeg da. Mye å pugge og lære! Lykke til!

Skrevet

Hei!

 

Som tilleggslitteratur leste jeg Veien til Karlsvogna og Etter Karlsvogna.

(Omhandler kreft- pasient og pårørende, møte med helsevesenet bla)

 

Skulle egentlig vært lest av alle,spør du meg.

 

Satt nå der og ulte innimellom mens jeg leste..men utrolig bra bøker!!!

 

Anbefales!!

 

Tror noen Høgskoler har disse på pensum på sykepleierutdanningen..

 

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...