Nora 82 Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 noen som har noen gode bøker anbefalle? tenker å lese litt selv før setter igang med studiet til høsten. er sykemeldt så...
MammaTilVerdensBesteGutt Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Hei! Nå vet jeg ikke hvilken skole du skal gå på eller hvilket år, men mitt råd er å lese gjennom pensum/ressurslisten for så å gå på biblioteket og låne de, eller evt kjøpe.. Det jeg har erfart er lurt i forhold til hvilke bøker som faktisk er gode og som jeg "gidder" å ha, er at jeg leser gjennom innholdsfortegnelsen, og blar litt i resten av boken. Legger inn en link til høgskolen i bergen der listen til spl ligger... http://www.hib.no/biblioteket/ahs/HBK/Pensum_sykepleie/ men husk: IKKE kjøp alle!!!! Prøv å lån på biblioteket først og ta evt kopi... Noen bøker er det kun noen kap. som er pensum... ble visst litt langt dette, men håper det er til hjelp!
Lille Persille m 2 små..:) Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Bindene med generell sykepleie er veldi greie å ha, av NIna Jahren Kristoffersen. Klinisk sykepleie er også gode bøker, samt eldre aldring og sykepleie spesielt til 1 år.. Og sykdomslære boka.. er noe noe å starte med i allefall..
*Super*Mamman* Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Sykdomslære Mikrobiologi Klinisk sykepleie 1,2 og 3 Generell sykepleie 1,2 og 3 Eldre, aldring og sykepleie ( veldig lærerrik) Anatomi og fysiologi
Nummer to =) Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Du kan kjøpe "det friske og det syke mennesket" serien, som vi har brukt i både anatomi/ fysiologi og sykdomslære. Koster ca 3000 kroner og er nesten som et oppslagsverk, men får nok bruk for den etter endt utdanning også =)
en av hver! Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Hvis du har mot til å sette i gang nå, ville jeg ha prioritert sykdomslæren. Det er det tyngste, synes jeg da. Mye å pugge og lære! Lykke til!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Hei! Som tilleggslitteratur leste jeg Veien til Karlsvogna og Etter Karlsvogna. (Omhandler kreft- pasient og pårørende, møte med helsevesenet bla) Skulle egentlig vært lest av alle,spør du meg. Satt nå der og ulte innimellom mens jeg leste..men utrolig bra bøker!!! Anbefales!! Tror noen Høgskoler har disse på pensum på sykepleierutdanningen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå