Gå til innhold

Potetmos og pølser i form, oppskrift???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi skulle ha dette til middag, da det er raskt og lettvint, har spist det hos noen andre, men har aldri laget det selv, så er det noen som har oppskrift på det?

Legger man først potetmos i bunnen, så pølser, så ost og hiver i ovnen?

Og skal pølsene stekes først, eller hiver man det bare inn i ovnen, og hvor mye skal ovnen stå på, og hvor lenge skal det stå i ovnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen oppskrift, men jeg lager tomatsaus, tar den og pølsene i en ildfast form. Potetmos over og ost på toppen...

Lykke til!

Skrevet

først koker jeg makaroni, så lager jeg en pose potetmos, så steker jeg pølsebiter smmane med litt finhakket løk, steker gjerne litt bacon også, og litt sopp. så lager jeg en tykk og god og feit hvit saus.

ta frem formen, start med potetmosen, leggpølsene ogløk/bacom/soppblandingen i neste lag. hell over all makaronien, avslutt med den tykke gode sausen og dekk til med ost på toppen. sånn ser det ut hos oss.... god, kjedelig hvit mat :-)

men ungene sier jatakk !

Skrevet

Jeg har en.. Deilig er den..

Kutte pølser i biter..

Lage en pakke eller to med potetmos (Avhengig av hvor mye du selv vil ha)

Så pisker du et egg, og blander kuttet løk, så mye du selv vil ha, også en dl eller to med raspet ost, ha denne blandingen i potetmosen og rør rundt, også tar du i pølsebitene. Blander dette og har i en form, også masse deilig ost på toppen, og inn i ovnen til osten er gylden og fin. (20-30 min ca pleier jeg)..

Har salat ved siden av.. Syns dette er kjempe godt. Blir god smak i potetmosen av eggeblandingen.. Nam..

Skrevet

Takk for svar begge to

Men hvor mye har dere ovnen på, og hvor lenge har dere det inne, bare for å gratinere osten, eller steker dere det en stund?

Skrevet

jeg har ovnen på 180-200 grader, o g har det i ovnen til jeg øler det er ferdig. det tar ca 20 minutter fra du begynner til maten er på bordet liksom :-)))

Skrevet

Ok, takk.

Takk til deg og "min nydelige Milla" for oppskrift!

Da skal jeg prøve, tror nok ongene blir fornøyd med middagen ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...