Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang utro alltid utro?

Må bare høre flere synspunkter på det....

Sitter her i 14 uke og samboeren har nett fortalt at han måtte fortelle meg noe jævli...utro for 3 uker siden... Vært ilag i 1,5 år og dette er første gang, ihvertfall som han forteller, men jeg har ikke hatt noe mistanke heller,så rekner med at det han forteller er sant.

Livet raste plutselig i grus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for det første: for en drittsekk!!!! skjønner ikke hvordan han kan vere utro når kjæresten er gravid. det går bare ikke, nei når han gjør noe slikt er han ikke noe å samle på, det synes jeg virkelig.

du fortjener mye mye bedre, han burde virkelig klare å tenke lenger enn til nasa når han skal bli pappa...

for en beskjed å få når du er gravid i 14 uke da, off. skjønner godt at det ikke kan vere enkelt nå om dagen:(

sender en trøste klem til deg:)

Skrevet

Hei.. ikke opplevd utroskap selv, men ville bare vise min sympati.. må vel være noe av det vondeste og mest smertefulle noen opplever tror jeg.. er jo realt av ham å fortelle det til deg, men det var vel det minste å forvente! du får avgjør selv hva du gjør.. jeg vet ikke hva jeg hadde gjort.. huff.. men tenk på deg selv og barnet nå.. gi dette litt tid og se det an.. lykke til.. klem!

Skrevet

Hei

Jeg kan tenke meg du får mange negative svar om dette... At alle syns han er teit og du må forlate han og blablabla, men folk som ikke har vært i situasjonen selv vet ikke hvordan det er. Jeg har egen erfaring og kan iallefall fortell min historie.

Nesten litt flaut å si det, men det skjedde en kveld at jeg var utro. Det er en god stund siden, før jeg ble gravid for vår sønn som nå er 3 år. Det var en feil og skulle aldri skje... Jeg levde etterpå med utrolig dårlig samvittighet. Når vi begynte å planlegge et barn klarte jeg ikke å leve med det lenger. Jeg fortalte det til han, det som ville skje måtte bare skje tenkte jeg...

Han tok det tungt, fullt forståelig. Men han valgte og ville fortsette med meg for han stoler på meg, særlig når jeg ville fortelle han at jeg hadde gjort det. Det er jeg så utrolig takknemlig, trodde han ville gå fra meg. Men han stoler på meg mer nå siden han VET jeg innrømte det da jeg gjorde feilen, og jeg vet selv at jeg ALDRI vil gjør det igjen. Det er heller de som ikke forteller det som gjerne gjør det flere ganger! Jeg er så utrolig glad for at han ville fortsette allikevel... Jeg sa at han kunne sjekke mobilen min når som helst om han hadde mistanke, men han spurte aldri.. Det dukket opp i en krangel nå og da i ettertid, men nå 3 år etterpå føles det som det er glemt.

Så jeg tror at når han faktisk har innrømt at han har gjort det, angrer han så at han ikke vil gjøre det igjen. Det var iallefall derfor jeg sa det. Og jeg er glad jeg gjorde det også, hadde aldri klart å leve med det... Nå venter vi nummer 2 :)

Skrevet

hei

det var veldig trist å høre at du er blitt sviktet.

aldri godt å tenke på at mannen og faren til barnet ditt har vært intim med en annen.

han synes nok ikke at det var verd det han heller.

jeg var selv utro mot min mann, og det var fordi jeg hadde sluttet å elske ham, søkte meg ut av forholdet på den måten.

min x er et nydelig menneske, men følelsene mine for ham etter nesten 20 år var gått over til søster/bror forhold.

han ville fortsette forholdet uansett sa han til meg, men jeg visste veldig godt at han fortjente å finne kjærligheten i livet sitt og ikke leve med meg som ikke kunne gi ham alt han fortjente.

fryktelig vondt for begge parter. vi har veldig godt vennskap fortsatt, og begge har funnet lykken på ny.

men jeg vil alltid måtte leve med at jeg ikke klarte å gi ham det han trengte.

vel dette var vel litt annerledes opplevelse enn din, men uansett vil jeg si at utroskap skader så voldsomt.. d forsvinner aldri for noen av partene, man kan prøve å glemme, men man husker det likevell.....

jeg ble fryktelig trist på dine vegner og hans..... så fælt at sånt skjer..

stooor klæm og all lykke videre

Skrevet

Enig med de over her at han er en ordentlig drittsekk!!!!!

Når det er sagt så trenger man ikke være utro flere ganger selv om han har vært det 1 gang nå. Grunnen til at jeg kan si det er at jeg har selv vært utro, men ikke gjentatt det. OG det begynner å bli mange år siden. Jeg var vel mer eller mindre ferdig med forholdet til min kjæreste da og det åpnet på en måte øynene mine.

Men synes uansett at å være utro etter så kort fartstid og med tanke på at dere skal ha liten nå er helt for jævlig!!!!

Vi kan komme med råd her inne, men til syvende og sist er det din avgjørelse hva du gjør med det du nå har fått vite. Kan du stole på han igjen, elsker du han nok til å gi han en ny sjanse og virker det som om han har skjønt hva han egentlig har gjort og angrer dypt og inderlig????

Håper det løser seg på best mulig måte.

Masse lykke til!

Skrevet

Tusen Tusen Tusen takk for kjempe gode svar! Setter så utrolig pris på at dere ville ta dere tid til å svare meg!:) Setter spesielt pris på de svarene der dere deler erfaringer...jeg er nemlig av den oppfatning at det går ann å gjøre verdens største tabbe og skjønne at det var verdens største tabbe...å den har han nettopp gjort. Han forstår det. Utrolig nok.....

Min kjærlighet til han er så stor at livet går ikke ann å leve uten å gi han en sjanse til. Men føler liksom at mesteparten dømmer med en gang de får høre det...og føler jeg alltid har fått høre...en gang utro alltid utro.

I dette tilfellet har jeg jo faktisk ikke bare meg selv å tenke på heller...han er fra sør og jeg er fra nord...dersom vi ikke skulle fått dette til å funke blir det veldig vanskelig... Off...alle tankene som flyr rundt i hodet nå er så vanskelige...men jeg vet ikke...det må vel bare gå litt tid, få det litt på avstand.

Men iallefall, tusen takk!:)

Skrevet

unskyld, men en gang utro alltid utro. ville aldri noensinne kunne stolt på han igjen, og hadde gått fra han med en gang. ikke en sånn mann jeg vil ha barn med. jeg får så vondt av å høre det, og så utrolig dårlig gjort nå som du er gravid. føler skikkelig med deg, hadde blitt så knust selv..

håper alt ordner seg for deg!

Skrevet

Uff, det hørtes ikke noe morro ut :( Håper dere får snakket ut og at det ordner seg for dere, for dette må være en utrolig lei situasjon å komme i! Har ikke selv noen erfaring på dette området, heldigvis, men jeg tror nok ikke at "en gang utro, alltid utro" er noe man skal legge til grunn. For noen kan det sikkert stemme, men for andre igjen kan det dreie seg om et enkeltstående tilfelle. Håper det siste stemmer i deres tilfelle, og det lar seg reparere igjen. Han var iallefall ærlig som kom og fortalte deg det, det skal han ha! Det er mange som ikke ville gjort det, og så får man gjerne høre det fra en tredjepart igjen. Det ville nok vert mye verre! Sender deg masse trøsteklemmer og håper alt ordner seg.

Skrevet

Hei, jeg får prøve å komme med noen støttende ord jeg, også.

Jeg har opplevd en kjæreste som bekreftet "en gang utro, alltid utro", og en som absolutt ikke lever opp til den regelen.

Min erfaring er at dersom kjæresten din/hvem som helst sin, generelt sett er snill, omtenksom osv (sånn som normale kvinner og menn er!) og ikke har utagerende atferd/holdninger i verken edru eller full tilstand, og dere i hovedsak er lykkelige sammen, er dette holdepunkter og karaktertrekk som tilsier at mannen er til å stole på; han angrer.

Jeg har en "normal" mann som aldri kaller meg stygge ting eller gjør dumme ting i fylla, men som ble forelska i, og begynte å nettflørte med, x-en i fjor. Han angret raskt og var helt fortvilet, og jeg er 100% sikker på at noe lignende ALDRI vil skje igjen! Han har prøvd, feilet og lært, og han sier selv at det var først etter denne feiltakelsen at han virkelig forstod hvor mye jeg betyr for ham.

X-en min var utro hver helg (jeg visste ikke det da, hadde kun hørt rykter), og nå når jeg ser tilbake, ser jeg at han hadde en rekke karaktertrekk som gjerne går hånd i hånd med utroskap. (I bunn og grunn nedlatende overfor meg og alle andre kvinner, ofte kranglete i fylla, stort behov for selvhevdelse, ga meg gaver hver gang han hadde gjort noe galt, men ga blanke i meg på "gode dager".)

Altså, jeg tror at med en så ærlig (ja, jeg mener ærlig) mann som det du har, vil du vite om du har grunn til å stole på ham eller ikke. Om han behandler deg med respekt og dere er gode, jevnbyrdige venner, ville jeg sørget over den spilte melka en stund, for så å komme styrket ut av det.

Mitt forhold har aldri vært bedre, og vi har blitt enda mer nære og forelsket siden "avsløringen" i sommer.

Lykke til med tenkingen! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...