Trine & co Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Lurer på ett par ting: Skal en tørketrommel bråke noe så inni h........? Hadde moren min på kort visitt her på mandage, og da hadde sambo satt på tørketrommelen vår, og hun mente at den ikke bråkte så fælt der vi bodde før. Og en annen ting, sambo hadde seff tørket mørke og lyse klær sammen (han hadde vasket dem hver for seg, men det var ikke mye i hver maskin, så de fikk alle plass i tørketrommele, og da hadde de lyse klærne blitt avfarget de mørke. Dette har og skjedd med meg ett par ganger, og den blåfarget de lyse håndklærne eller klærne får, må tas vekk med klor. Har jo gjort dette tidligere og, men da har ikke noe farget av. Skal det være slik?
Sånn kan det gå Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Står tørketrommelen i vater? Og, ja det er helt normalt at mørkt tøy kan farge av på lyst i tørketrommelen akkurat som i vaskemaskina. Man tromler ikke mørkt og lyst tøy sammen.
Trine & co Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Ja, den skal stå i water. Det var pappan min som fiksa det da vi flytta inn, og vi har ikke gjort noe med den etterpå, så den skal være i water. Menmen, da må jeg bare si til sambo at han ikke må tromle mørkt og lyst sammen, det er litt av ett herk å få av blåfargen på de lyse klærne, er det forresten noen som har tips bortsett fra klor? funker vanish like bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå