Jetamio Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hvilken blodtype er det man har hvis man får sånn sprøyte etter fødsel? og hvis man ikke fikke denne sprøyta hvilke konsekvenser har det for neste svangerskap??
Lille`mor & lillebøll Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Rh negativ vis man ikke får den sprøyta kan kroppen danne antistoffer mot et nytt svangerskap
Jetamio Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Det er den blodtypen jeg har, men kan faktisk ikke huske at jeg fikk den sprøyta... Skal dette stå skrevet noe sted? Skal den gies umiddelbart etter fødsel eller kan den bli gitt seinere?
Bebis120408+150511 Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 du skal ha papirer på blodtypen din som skal være med på sykehuset.. Legen min har i tillegg hatt rød penn rundt på svangerskapspapirene mine. Sprøyta skal gis innen 72 timer etter fødselen:)
Bebis120408+150511 Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 "En blodprøve vil vise om du har utviklet antistoffer i et tidligere svangerskap. Hvis du har det, men ikke den gang fikk anti-D, vil du trenge spesiell oppmerksomhet i ethvert senere svangerskap". Så hvis hvis du har utviklet antistoffer,så skal dette vises på blodprøven som ble tatt i begynnelsen av svangerskapet.
Jetamio Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2008 ingen antistoffer påvist stod det på blodprøve svarene... Så¨da er det vel greit håper jeg!
Bebis120408+150511 Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 da er alt i orden! du skal nok ta noen flere blodprøver etterhvert.. jeg skal ta neste prøve i uke 32 for å se at det ikke er noen forandringer:) Men har fått beskjed om at jeg får sprøyte etter fødselen for å lure kroppen til neste svangerskap..
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Jeg er også Rh negativ, og jeg fikk anti-D sprøyte etter forrige fødsel....måtte ha blodoverføring, og følges nå opp veldig nøye i forhold til eventuelle antistoffer i dette svangerskapet. Man skal gi Rh negative mødre anti-D sprøyte etter hver fødsel og også etter abort......det er det legen min sier hvertfall.
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Du får anti-d dersom du er rhesus negativ og barnet er positiv .Ikke ellers.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 det er godt mulig det...men min lege sa hvertfall at alle Rh negative mødre skulle ha det....og at de får anti-D sprøyta før man får tatt typing av barnets blod....men det kan jo hende det er forskjellige rutiner på forskjellige sykehus da....ikke vet jeg ......jeg fikk nå hvertfall anti-D sprøyta umiddelbart etter at dattern min er født....og da hadde de ikke rukket å type blodet til dattern min enda....
Lille`mor & lillebøll Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Jeg får også den sprøyta uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå