Nela Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Har fått time for å "kutte" tungebåndet til lillegutt på 7 uker. Gruer meg fælt! Noen som har fått dette gjort på sine små? Helsesøster sa det ikke gjør vondt, men jeg vet ikke helt om jeg tror på det. Grøsser bare med tanken!
silje-Thea 010108;) Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 jenta mi hadde det så de gjorde det på sykehuset før vi dro hjem. hun skrek ikke når de gjorde det og ikke etterpå. blødde ingenting heller. gikk å ammet henne med en gang etterpå. jeg skulle gå ut mens de gjorde det for jeg klarte ikke se på men jeg rakk såvid ut døra før jeg skulle komme inn igjen... tror ikke hun merket noe av det da eller etterpå jeg gråt når de gjorde det men ikke hun;) så det går nok bra;)
loveandmarriage Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Hvem har du snakket med for å få time for dette? Gutten min har nemlig det samme, men hs og lege på helsestasjon visste lissom ikke noe om det. Syns det var litt dårlig av de, for jeg vil jo gjerne få gjort noe med det så tidlig som mulig. Det går helt sikkert fint med gutten din! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Lillesøsteren min hadde dette, men det ble ikke oppdaget før hun begynte å bli stor og hun hang etter med språket (rundt 2 år ca). De gikk til legen som sendte henvisning, fikk time myyye senere. Gikk på volvat og fikk det gjort samme dag. det gjorde visst ikke noe spesielt vondt for henne. Hun sutret litt, men ikke noe mer.
loveandmarriage Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Tusen takk for svar! Da skal jeg få sjekket dette så fort som mulig. Har nemlig tenkt på det med språk og sånn.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 forresten er dette en veldig enkel "operasjon" - de klipper bare over med en saks, vet ikke om de syr et sting eller to. Hele greia tok 2 minutter. Og det skulle de liksom vente på time for i en evighet (ble jo henvist fordi legen ikke kunne gjøre noe). Var derfor de ringte på volvat istedenfor. Betalte bare vanlig timepris på volvat,tror jeg. Mye bedre det enn å stå i lange ventekøer. Lykke til!
Nela Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2008 Det var hs som mente det var litt stramt. Hun fikk legen til å se på det også. Hun ringte og ordnet time. Fikk time mandag (ringte i dag), men bor ikke i oslo området da... Dårlig at verken hs eller legen kan noe om det! Høres jo ikke så vondt ut, heldigvis. Håper det går smertefritt!
Iselisom_Marie_Sondre Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 dem gjorde det på marie når hun var 1dag gammel. og hun gråt ikke og blødde ikke. fikk pupp etterpå og det gikk greit. hun sugde mye bedre på puppen og
Mammapudding Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Vi fikk klippet Leahs tungebånd da hun var 2,5 mnd eller noe sånt. Hun fikk bedøvelsesdrypp og så klippet han. Hun blødde bittelitt, og så gråt hun litt fordi hun ble vekket og måtte ha munnen åpen mot sin vilje:) Var mye værre for meg og pappan, vi var helt skjelvne etterpå og jeg hadde så dårlig samvittighet som måtte holde fast armer og bein så hun ikke skulle peive borti legen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå