Gå til innhold

Når begynte dere med pottetrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da han var 6 mnd.. introduserte vi han for den.. han satt da bare av og til på den.. økte d gradvis.. han var plaget me hard avføring å etter vi begynte me potte ble han likere i magen.. han ha siden da stortsett bare hatt avføring på potta.. så ikke mange bæsbleier som bi skifta hær i gården..

Skrevet

Er det vanlig å begynne SÅ tidlig? Ser ikke helt hvordan en 6mnd gammel baby kan gi beskjed om at h*n vil på do.

Skrevet

oj, det var jammen meg ekstremt tidlig ja. jeg synes det virker som alle begynner så sent jeg. mine venninner har 3 åringer som ikke bruker potten enda...

jeg har kun en jente på 7 mnd, men ville trodd at man kanskje begynte med pottetrening rundt et år eller? hvorfor kan man i såfall IKKE begynne 'så tidlig'? det er jeg nysjerrig på..

hilsen førstegangsmor

Skrevet

vi begynte pottetrening når han var rundt 2 år tror jeg... sluttet med bleie da han var litt over 2 1/2 år

Skrevet

Noen begynner også når barn er bare noen uker gamle. Barn sier ifra men ikke med ord, men med å sutre og vri seg og sånn. Ikke så lett å tolke bestandig. I mange kulturer bruker barn ikke bleier, og her bruker mange barn bleier lengre og lengre. Bleier blir jo ikke vått lenger og føles så behagelig (engangsbleier).

Vi bruker tøybleier og jenta sitter på potte ved nesten hver bleieskift hjemme (ho er nå snart 6 måneder). Ofte tisser ho i potta, av og til bærsjer ho og (eg er veldig dårlig i å tolke noenting ;)

Det er ingen grunn til å ikke intrdosere så tidlig så lenge man gjør det vennlig og på barnas premisser.

Skrevet

Vi har akkurat begynt så smått med leking på doringen. Hun er 5 måneder....

Det handler jo ikke om at h*n skal si ifra at h'n må på do. Et barn får ikke kontroll over lukkemuskelen før dem er 1,5 år. Det handler mest om å tolke signaler som babyen viser så tydelig.

Det er en laaaaang debatt om dette på bleiedebatten.

Skrevet

Takker for svar! Jeg har laget ny tråd for jeg fant ikke denne igjen... :) He he- snakk om ør!

Skrevet

Har en på 3 som NEKTER å sitte på potta... og må jo la han gjøre dette i eget tempo. Går jo ikke an å tvinge han..

men lillebror på 6 mnd kommer jeg til å begynne å sette han på potta så fort han kan sitte selv..

Litt fordi han skal venne seg til det selv og litt fordi storebror skal se at han også kan.. for hvis lillebror klarer å sitte der så kanskje han vil også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...