Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Her nekta jenta mi maisgrøt i 2 uker før jeg prøvde havregrøten som går ned på høykant. Hun har snart spist den i 3 mnd, så leser jeg noe om gluten?? HJELP, har jeg gjort noe galt mot jenta mi??? Er jo gluten i havregrøt?? Er det ikke?
Tussa og Sofie Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Kan jeg ikke tenke meg er noe å tenke på. SÅ lenge hun ikke reagerer med magevondt på grøten så. Maisgrøten er vel lettere fordøyelig helt enkelt, men funker det med havre så går vel det fint. Og glutenfri er jo fint for de som er allergiske, men de fleste barn er jo ikke det, så da hadde jeg ikke tenkt så mye på det. Vet ikke om det er gluten i havregrøt, men det spiller vel ingen rolle egentlig ;o)
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Det går helt sikkert helt fint, men som regel er det greit å følge aldersanvisningene på pakken. Magene er jo ikke ferdigutviklet enda, så det er greit å følge trinnene som de er.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Det står da ganske så klart på 6mnd maten at 6mnd er ca. og at det bare er å begynne med den når smaksprøvene(4mnd) maten går bra. Min baby på 5,5 mnd viser ingen tegn til å ikke være ferdigutviklet i forhold til å spise 6mnd mat som han har gjort i ca to uker nå. Var rett og slett ikke nok mat for han med 4mnd. Når det gjelder dette med gluten så er det noe med at dersom ungen har cøliaki kan symptomene muligens(de vet ikke helt) vise seg tidligere dersom en begynner tidligere med gluten. Min filosofi er nå at det må være like greit å finne ut av det først som sist i stedet for å gå rundt store deler av livet å føle seg uvell fordi en ikke vet om sykdommen og dermed spiser feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå