Maritbrud Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Nå er jeg så irritert at jeg bare må få blåse ut litt her... Sambo ringte i dag til en av sine to fettere som ikke hadde svart på invitasjonen innen fristen. Fetter forteller da at han har fått seg sambo for ca 4-5 mdn siden. Vi visste ikke at han hadde fått seg kjæreste så han er invitert alene. Når sambo ringer forteller han om sin nye dame og spør rett ut om hun kan bli med. Sambo sier at det må han diskutere med meg, og at vi må se på det når vi vi har fått svar fra alle. (en god del har ikke overholdt svarfristen). Sambo sier "men uansett så blir det jo hyggelig å treffe deg igjen da". Fetter sier "Nei, hvis jeg ikke kan ta med dama så kommer jeg ikke". De bor 40 min kjøring unna Oslo for øvrig hvor vi skal holdet bryllupet. Jeg synes det er så frekt at jeg har bare lyst å be han holde seg hjemme! Hilsen sinna-Marit ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Hmm vanskelig. Men jeg skjønner at han ikke vil komme uten samboen sin. Hva ville du sagt om de inviterte mannen din men ikke deg. Men dere er jo litt unskyldt siden dere ikke visste om denne samboeren da. Men jeg ville invitert de begge med engang han fortalte om henne. Men syns det er skikkelig frekt å ikke svare innen fristen og å spørre om å få ta med en gjest til. Men hvorfor ber dere folk dere aldri prater med?
happymom4 Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Hei Ja det var frekkt.Jeg har vært i nesten samme situasjon før nesten. Min samboer skulle i bryllup til sitt søskenbarn som er står han veldig nær. Jeg hadde vært sammens med han i nesten 4 mnd så får han en innbydelse ifra de.Det var bare han som ble bedt..jeg syns det var litt rart siden jeg hadde vært hos dem endel ganger.Men når jeg tenkte på det så var det jo helt greit..de skulle bare ha nærmeste familie.Jeg kjente jo ingen av de så da var det greit at jeg ikke skulle være med der..syns det er bedre å bli kjent med de senere.Men etter at dette paret her giftet seg så hadde de fest for alle venner som ikke var bedt i bryllupet..det var en kjempelur ide:-)Dere finner nok en løsning:-)Lykke til..
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Uff, blir så lei av voksne mennesker uten vanlig folkeskikk. Hadde aldri fått meg til å si noe sånt. Skjønner godt at du blir sint:)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 ja fytti fa.... der hadde jeg rett og slett ikke klart å holde meg rolig tror jeg! Å hvertfall når han sier at han ikke vil komme om han ikke kan ta henne med!!!! herregud! da hadde jeg gitt han beskjed om å holde seg hjemme!
Vannmann35 Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Her er jeg litt uenig med resten: 1. Hvorfor har dere i utgangspunktet invitert en fetter dere har så liten kontakt med at dere ikke vet han har hatt samboer de siste 5 mnd.? 2. Før dere sendte invitasjonene ville det vært naturlig å sjekke om han hadde samboer, ettersom det tydeligvis er lenge siden dere har snakket sammen. Det er jo helt naturlig at samboere og ektefeller blir invitert. 3. I og med at dere ikke har tatt dere bryet med å sjekke om han har samboer - kan det faktisk være at han ble litt fornærmet over at dere overhodet ikke har fulgt med på hans liv, eller at ikke noen andre heller har tatt seg bryet med å fortelle dere det... 4. Er dette kvinnen i hans liv, som skal bli en del av familien - er det sannsynligvis en flott anledning for han å introdusere henne, samt la henne møte alle. Klart han vil ha henne med!
Vannmann35 Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Hmmm... Absolutt ikke ment som krass kritikk altså - bare en litt annen vinkling :-) Vi hadde selv en av samboernes venner som ba om å få ta med dama - dette syntes vi var ufint da vi aldri har møtt henne og de heller ikke bor sammen - så vi sa nei på grunnlag av at vi kun har inviterte samboere og ektfeller og ikke kan lage unntak for enkelte. Kommer flere som er single p.d.d, men plutselig kan det jo dukke opp kjærester... De får holde seg hjemme i tilfelle :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 etiketten sier at ektefeller og samboere skal inviteres, men..... hadde latt ham bli hjemme jeg. noe så frekt har jeg nesten aldrig hørt.... dere kan jo si at det desverre er umulig da pengene begrenser det. si masse beklager og understrek at dere virkelig ønsker å se ham likevel. alle vet jo at bryllupper er dyrt og at det er en knivskarp balansegang mhp hvem man skal invitere.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Nå føler jeg også for å blåse ut litt... Sorry altså, men jeg syns da det er frekkere å bli sur for noe sånn?!! Greit at dere ikke visste om at han hadde samboer, men når dere så får vite at han har det, og så lenge det ikke byr på store problemer fordi bryllupet er f.eks neste dag etc, så er det da frekt å ikke la henne få bli med! Dere er da tydeligvis ikke interessert i bli kjent med henne heller, og da forstår jeg ikke hvorfor dere inviterer ham!? Hadde min samboer blitt invitert og ikke jeg hadde ikke han gått og omvendt! Det kan dere IKKE bli sur for! Er enig med vannmann jeg! Stakkars jente! For en velkomst inn i familien! hadde det vært meg ville jeg uansett ikke ha kommet da jeg ville ha følt meg veldig uvelkommen siden dere ikke bare svarte ja, og at det selvfølgelig er greit at hun kommer med en gang. Vi inviterer ingen uten partner i vårt bryllup. Bare en kompis av min samboer, som er en god venn, men dama hans liker ikke meg og har gjort masse stygt mot meg samt å legge seg etter min samboer, derfor vil jeg ikke ha henne der, men det er eneste unntaket!
brooklyn Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Er nesten litt på lag med Vannmann og anonym over her, synes også det er rart dere ikke visste fetteren hadde hatt samboer i 5 mnd! Liten kontakt? Da skjønner jeg godt han vil ha henne med! Jeg sendte forresten søte sms'er til fettrene mine like før vi sendte innbydelsene for å høre om kjærestene deres var den store kjærligheten og om de ville ha dem med i bryllupet. De ble kjempeglade over at de ble bedt (jentene), og vi har kjempekontakt nå. Perfekt anledning til å introdusere dem for bermen, så jeg synes ikke du skal ta sånn på vei. Det med at han ikke har svart innen fristen er en anne sak, det irriterere meg fremdeles, halvannet år etter bryllupet, at noen ikke svarte til oss i det hele tatt, bare gav beskjed i forbifarten til min mor. Men det er en annen sak..
mammamamut Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Enig med de siste som har svart her. Dere er ikke mye oppvakte når dere ikke visste fetteren har hatt samboer i 5 mnd. Da har de jo mest sannsynlig vært sammen ganske lenge da. Er ikke så vanskelig å spørre mamma eller tanter om andre familie medlemmer en ikke har så jevnlig kontakt med har funnet seg en kjæreste eller er samboere. Hadde bare en av oss blitt bedt i bryllup hadde ingen av oss gått, nei og vi hadde blitt ganske fornærmet faktisk. Vi ber alle med følge. Inkl de som "kun" er kjærster.
pandabjørn Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 jeg er så enig med vannmannen30 og anonym lengere oppe her... synes samboern din kunne forhørt seg med feks med foreldrene til fettern for å høre om han har dame osv... synes heller ikke at det er frekt å spørre om samboern hans kunne være med i bryllupet... jeg spurte min venninne om jeg kunne ta med min kjære når jeg ble bedt i konfirmasjonen til sønnen hennes.(jeg er fadder til sønnen) og vi hadde bare vært sammen i 14 dager, og på den tiden så møttes vi bare i helgene pga lang avstand.......og selvfølgelig så sa hun ikke nei ! så da synes sikkert mange av dere at jeg var frekk som spurte om jeg kunne ta med meg min kjæreste........ja da får dere bare synes det, men det synes ikke jeg siden det var en god venninne av meg!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 vært sammen i 14 dager og så ta ham med i konfirmasjon..... frekt, frekt, frekt. må kunne være fra hverandre èn kveld vel.....
Maritbrud Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2008 Takk for mange bra inspill :-) Det er det som er så greit med dette forumet; at man får høre fra andre som ser andre sider av en situasjon som man selv bare ser på én måte. Lykke til videre med planleggingen alle sammen :-)
pandabjørn Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 typisk anonym å skrive frekt frekt frekt..........!!!!!!!!!! hater alle anonyme som ikke gidder å stå for hvem de er....duster alle sammen.......!! Nei vi kunne ikke være fra hverandre en dag nei,,, ikke når vi bare så hverandre i helgene, og han bodde 23 mil fra meg så sier det jo sitt eller det sier kanskje ikke du anonym for da har kanskje ikke vært forelsket du kanskje som kan si noe sånt???
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 Synes faktisk ikke det er toppen av frekkhet jeg. Han er jo bare en fetter, og ahr sikkert ikke sååååå lyst å gå i bryllupp uten sin kjære. Viss du synes han var såpass ferkk, så la vær å inviter dama hans da slik at han ikke kommer. Vil du ha han der, inviter dama også. Skjønner ikke problemet helt. Skal en fetter av din samboer liksom gjøre deg sur pga. dette, har du LITE å tenke på! Med mindre du er sjalu på at der kanskje kommer en snerten ungjente med DYP utringning og trang kjole....he he. Men likevel, inviter dama!
Mariana_K Skrevet 6. februar 2008 #17 Skrevet 6. februar 2008 Vi har opplevd dette selv. 4-5mnd etter jeg flytta sammen med sambo, ble han invitert i bryllup til sin kusine. Da hadde vi alt hatt besøk av hennes søster hjemme i leiligheten VÅR, så hun som skulle gifte seg visste at vi bodde sammen! Jeg hadde også møtt hennes mor flere ganger...Men jeg ble ikke invitert! Sambo ble flyforbanna! Han ringte og sa at han ikke kom, siden jeg ikke ble invitert! Jeg sa det var greit for meg da, men han nektet å gå alene. Vi har nå vært sammen i 3 år og snart bodd sammen i 3 år, har barn sammen og skal gifte oss til sommeren... ennå har jeg ikke møtt denne kusina! Men vi skal likevel invitere dem i bryllupet vårt :-) Frister egentlig ikke, men gjør det litt på F****... hehe! Jeg synes det er frekt å ikke invitere samboer/ gifte! Da føler du deg ikke så veldig velkommen i familien. Så vi velger å ikke gjøre det samme... Burde egentlig ikke invitert denne kusina, siden de ikke har snakket sammen på 3 år, men føler det blir feil å invitere andre kusiner/fettere og utelukke en... :-/ Regner egentlig med (og håper) at de ikke kommer...så sårer vi i hvertfall ingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå