Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver gang jeg håper, og trur at det har skjedd noe, så er det noe annet som er galt med meg... gir opp å bli gravid nå... gøler jeg aldri kan bli gravid. vet jeg burde ha kommet meg til en gu, men jeg er så sinnsykt redd for det, så jeg tørr ikke...

vet at det sikkert er den eneste måten for å finne ut om noe er galt, men sånn er det når enn ikke tørr....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har holdt på aktivt i over ett år... men har hatt mye problemer med regelmessig mens etter at jeg sluttet på pilla for 2-3 år siden

Skrevet

Ikke gi opp, men prøv heller å "ta en pause" fra den psykiske delen av babylagingen... Vet det er enormt lett å si!

Men, du burde nok svelge den stoooooore kamelen det er, med å gå til gu. Jeg hater det maks. Gikk ikke før jeg måtte i en alder av nesten 30 år!

Har gått til dame jeg da, men i år fikk jeg tips om ei ny dame som var kjempehyggelig, og det stemte. Utrolig rolig, behagelig og koselig dame. Kostet flesk å gå til henne, men heller det, enn å føle seg "uvel" til noen andre som koster noen hundrelapper mindre.

Anbefaler Balderklinikken i Oslo. Ser du ikke bor såå langt unna :) Der får du innvendig ul (ser eggstokker o.a.), og sjekk at du ikke har noen sykdommer e.l.... :) Anbefales. Hun var kjempeflink altså. Kostet over 800,- men vel anvendte penger. Sa det til henne jeg hvor ille jeg synes det var, og synes hun tok veldig hensyn......! Lykke til!

Skrevet

jeg må nok komme meg til en gu, men jeg kjenner det knyter seg i magen når jeg tenker på det, og jeg er så utrolig redd for at dem ikke skal ta hensyn til at jeg er så utrolig redd som jeg er...

men jeg må nok bare komme meg til en...

jeg blir så frustrert når nesten alle vennene mine rundt meg blir gravide omtrent med en gang, kunne liksom ønske det var meg...

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, men de er "vant" med at folk ikke akkurat digger å legge seg i stolen og blottlegge seg totalt....! Men de er nå flinke de jeg har vært hos, så de ser vekk, slik at du ikke føler deg beglodd. De ser kun når de må får å si det sånn :) De kan jo ikke arbeide i blinde :) He, he.

Kom igjen. Ta telefonen. Det er det største hindret. Så er det bare å møte opp. :) Når jeg har klart det helt frivillig 3-4 ganger, så klarer du det også :)

Husk at når du skal føde, så må du jo også "vise deg frem"... Selv om jeg slapp "billig" unna der, da jeg endte med hastesnitt....!

Skrevet

jeg fikk ikke mensen i det hele tatt på 1,5 år etter jeg slutta med pilla. og plutselig ble jeg gravid i august uten å forvente d i det hele tatt, jeg var også redd for at noe var galt og begynt å gi opp. så plutselig skjer d;) (d endte desverre i sa da, men har troa enda på at d skal gå:)

Skrevet

IKKE GI OPP!!

Gi det en pause, prøv å tenk på noe annet.

Skjønner at du synes det er tøft å dra til GU for å sjekke... Men hør min solskinn historie.

Jeg prøvde å bli gravid i 3 år, før jeg endelig kom meg til GU, derifra ble jeg sendt til lapraskopi for sjekk av eggledere og div. Det viste seg at alt var tett, og jeg fikk beskjed om at det gikk nok ikke å bli gravid, men vi kunne prøve oss på prøverør metoden. Dette var i den tiden man måtte betale hele prøverør gildet selv, så vi avventet det hele. Skuffelsen, og nederlaget var til å ta å føle på, og jeg deppa lenge over dette.

Etter mye fram å tilbake, og en ny lapraskopi pga store menssmerter, og NY sjekk av eggledere i mars -06, fikk jeg SAMME beskjed, bare at nå sa de at vi burde skynde oss å starte med IVF behandling.

Vel vi tok alle tester, og var på timer for snakk og forklaring, så fikk samboeren min litt kalde føtter. Vi fant ut, i samråd me legen at vi avventer til jan-07 så starter vi da!!

Men, da det var bestemt, og vi bare ikke brydde oss lengre...hva skjedde :))

Jo i mai -06 ble jeg spontangravid ( noe som SKULLE være umulig), og i feb -07 fødte vi verdens søteste lille jente!

SÅ husk, uansett hva de sier til deg, det er ALDRI umulig. Så lenge du har livmor, og eggledere, tette eller ikke, så KAN du faktisk aldri si aldri :)) Det var det min gynekolog sa til meg, og han har jobbet som spesialist på kvinnesykdommer i over 30 år nå.

Kos deg, slapp av, ikke stress, ro ned... å la ting falle på plass.

Jeg ønsker deg riktig lykke til vidre.

Skrevet

jeg vet det bare er en tlf unna. men en hører så utrolig mye sånne skrekk historier, og det er non som sier at en må ha henvisning til en gu hvis du ikke skal til fastlegen din, og for å si det sånn, det er helt uaktuelt at han skol oppi der på meg...

jeg tenker som så, at når jeg skal føde så er det noen helt annet... da må jeg liksom :)

Skrevet

Takk fiona71... det var faktisk en utrolig solskinnhistorie... jeg har nok trua på at jeg skal bli gravid en gang i tiden, det er nok bare ikke min tur enda :)

får ringe å bestille meg en time, så får jeg ta det derifra.

det er ikke noe vits å ta sorgene på forsskudd, deter jo ikke sikkert at det er noe galt med meg, men bare at jeg tenker formye på dette...

skal heller prøve å ha en periode der jeg ikke tenker noe på det, og heller lever livet mitt akkurat sånn jeg vil ha det :)

Skrevet

de går jo an å snakke me legen før du fere til GU for å spør hvordan de går an å sjekke å om di kan ta full sjekk på ein gang i stedenfor at du må gå flere ganger. eg var 2 ganger på 2 dager å de va flaut de. men de va cyste så de hadde ikke noe me graviditet å gjør. men hu sa eg hadde friske å fine alt inni der:P så får håpe di enda er de nå:P men de er ikke farlig berre du som har GU skrekk nett som mangen andre. eg fikk nesten barndoms naboen min til lege når eg va der eg. å de va ikke behageli å se han på avdelingen, måtte få bytte lege:) så de tror eg e litt værre å de er en mann... en kjekke en:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...