Gå til innhold

Syden?

Elsker jenta si<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært i syden når de er gravid?

Skal til syden,men vurderer å avbestille...Er nok litt overengstelig,men hva skal jeg passe meg for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvor du skal reise, men jeg hadde holdt meg unna drikke vannet. Brukte kjøpe vann til alt! Når jeg pusset tennene, ladge mat og te! Har og hørt en skal holde seg unna salater, for faren er stor for at de har brukt vann fra kranen.Ellers det samme som i norge, passe på at kjøttet er gjennomstekt,osv!

Håper det hjalp litt! Og jeg syns du skal reise! Hvor langt var du på vei?

Skrevet

hei. jeg skal reise til syden på lørdag, er da 25 uker på vei. pratet m jordmor, å hun sa jeg skulle drikke flaske vann, bare bruke flaske vann, når jeg pusser tenner å. spise gjennomstekt mat. ikke spise kuleis fra di som selger på stranden. is som har smeltet å blitt fryst igjen inneholder mye bakterier. å så skulle jeg holde meg unna villkatter å villhunder.

Skrevet

Reis du og kos deg!!

Og så tar du de vanlige forhåndsreglene som nevnt i innlegget ovenfor - de gjelder jo om man er gravid eller ikke.

MEN, det er ikke alle plasser det anbefales at gravide reiser.

Da jeg var gravid med førstemann, hadde vi allerede bestilt tur til Egypt før vi visste at jeg var gravid. Konsulterte både jordmor, helsesøster og lege og ble den gang frarådet å reise på grunn av hepatitt A-fare. Det finst vaksine, men den bør man ikke ta som gravid, da det er en såkalt levende vaksine.

Vet ikke hva som gjelder for andre land, men vil i utgangspunktet tro europeiske land er "trygge". Spør legen, så er du på den sikre siden!!

Skrevet

Jeg var selv i syden tidligere i graviditeten, og d gikk helt fint! I tillegg til de vanlige forhåndsreglene ovenfor, ga jeg beskjed til servitørene at jeg ikke ønsket isbiter. Jeg badet heller ikke i bassenget, sikkert veldig hysterisk...men når det står hver sommer i avisene at basseng i utlandet (ofte) er bakteriebomber, dusjet jeg heller i dusjen ved siden av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...