Gå til innhold

Hjelp mot kvalme !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har råd mot kvalme hele døgnet ?

Takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Ha alltid ritz eller kornmo kjeks i veska, sois ett eple eller en yoghurt mellom måltidene.

* Iskaldt vann eller eplemost

* druer , yoghurt og iskrem hjelper meg

Skrevet

Salt lakris hjalp meg i forrige svangerskap (kastet opp til uke 27). Og spiste akkurat det jeg hadde lyst på som var veldig få ting: rista brød uten smør og et enkelt pålegg, kyllingfilet og ris. Det var vel stort sett det det gikk i, he-he. Er bare 5+5 nå, begynner å bli uggen. Blir spennede å se om kvalmen tar av denne gangen også.... Når ble du KJEMPEKVALM?

Skrevet

Glemte å si at Lakrisal var det beste. Men dette er sikkert individuelt, kanskje du blir kvalm av det som hjalp meg?

Skrevet

Med meg hjalp det verfall med:

* Biola

* Te

* Veldig svak oboy faktisk..

* Frukt!!! Som fersken, vannmilon og annanas

* Ris lunch hjalp til tider

* Skive med leverpostei

* Kim's salt chips med rød dipp..

Var en god del andre små ting som hjalp også, men det er vell slikt du får lyst på der og da;)

Husker hverfall at potet ble jeg veldig kvalm av, bara av lukta.. hehe..

Lykke til:)

Skrevet

Heia

takk for svaret, jeg er nå i mitt 4 svangerskap og ble kvalm i ca uke 6 og er nå i min uke 9. Var også kvalm i de tre andre svangerskapene mine helt til 32 uke.

Huff dette skal bli et langt svangerskap

he he ;)

Hvor i landet er du i fra ?

Skrevet

Takk for svarene, skal begynne med dette du har skreve, så får du hør om jeg henger over bøtta ;)

Takk alle mann ;)

Skrevet

Jeg bor i Oslo, og du?

Uff, stakkars deg!! Holder du på maten? Jeg prøvde akupunktur som en kriseløsning, men det hjalp ikke. Prøvde bare 1 gang (anbefales 2-3 behandlinger), for jeg var rett og slett for dårlig til å komme meg dit flere ganger. Dette er mitt 3. påbegynte svangerskap, har mistet en gang i uke 12 (var kvalm da også, men kastet ikke opp). Så er ekstra nervøs denne gangen, uff. Men vi vet jo at det kommer noe veldig godt ut av kvalmen og bekymringene, he he:) Håper du får noen pauser i kvalmen, vet hvor slitsomt det er....Kan bare si lykke til! Som trøst kan jeg si at min mormor (har 8 barn) sier at man blir bedre for hvert barn. Kanskje det slår til denne gangen for deg?

Skrevet

Jeg er kvalm hele døgnet, men kaster heldigvis ikke opp...men det er jammen i meg en plagsom del av svangerskapet. Ble kvalm i uke 6 er nå 8+4...håper så inderlig det gir seg rundt uke 12 (som det gjør for en del).

Jeg synes det er godt med:

syrlige grønne epler

iskaldt vann og noen ganger cola

lyse knekkebrød med jordbærsyltetøy eller leverpostei

Det absolutt beste, men det vanskeligste, er å spise ofte slik at blodsukkeret holdes stabilt. Har kjempeproblemer med å spise ofte og mye nok. Synes det aller vanskeligste er å lage middag...uff alle disse luktene :(

Lykke til!

Jeg skal prøve Lakrisal og drue tipsene over :)

Skrevet

Huff ingenting hjelpe, F..N æ bli gal ;=(

Skrevet

Det er flere som har nevnt Sea-bands ; armbånd som skal hjelpe mot alle typer kvalme.. jeg skal på apoteket å kjøpe imorgen , skader ikke å prøve :)

Skrevet

jeg kjøpte sea band i dag, etter ei uke med intens kvalme hele døgnet, tok de på med en gang og i løpet av et par timer var kvalmen helt borte...... ikke en antydning engang. kjempe deilig at "klumpen" i halsen er borte, i kveld skal jeg kose meg med god mat!

Skrevet

Jeg hadde hyperemesis i forrige svangerskap og var innlagt på sykehus, og er nå i uke 10 med neste, noe som har fungert veldig bra for meg denne gang er at jeg spiser 5-6 ritz kjeks på morgenen FØR jeg løfter hodet fra puta, og venter 15-20 min med og stå opp.

Det var en dag jeg ikke gjorde dette og det er den eneste dagen jeg har kastet opp og var svært kvalm resten av den dagen.

Det hjelper også og spise ofte, jeg spiser ca hver 2 time, gjerne frukt av noe slag. Det viktigste er at du ikke må bli sulten for da kommer kvalmen samtidig.

Lykke til hvertfall :)

Jeg vet hvordan det er og være skikkelig kvalm, og det unner jeg ingen.

Skrevet

Hei har prøvd det meste men ingenting fungerer, begynner å bli gal men det er jo verdt det ;) men takk for alle råd setter virkelig pris på det, takk alle sammens.

masse klemmer

Skrevet

Akupunktur hjalp meg! Var kvalm i 5 mnd med nr 1. Med nr 2 prøvde jeg akupunktur og dette hjalp. Reisesykearmbånd fra apoteket!

Spis før du står opp og spis det du har lyst på. Jeg spiste loff med og uten smør i 5 måneder :)

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve akupunktur, det er ikke galt til barnet ?

Skrevet

prostafen:) fantastisk...klarer å fungere litt i hverdagen...trur det er betre å ta tablett og få gå tur og spise mat enn å ligge strak ut i 2 mnd og misse 10 kg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...