mor til skatten :) Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hei. vi vil til varmere strøk:) hvor reiser dere??? hva må jeg tenke på?? det er vårt første barn...så vet ikke så mye om dette..
BabyBoy87 Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Jeg lurer på det samme. Babyen kommer i april, og vi har lyst til å reise til syden i oktober/november. Hvor er det fint å reise på denne tiden av året? Og hva er det viktig å tenke på når vi skal ha baby med? Noen med erfaring?
Vårunge08 Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Vi skal ha med baby på 3 mnd til Hellas først på Juli. Kan bli veldig varmt, så jeg er foreberedt på at det kan bli mye innetid midt på dagen. Reiser med 'hele slekta' så vi får byttes litt på å være inne med babyen, men regner med at jeg må ta min tørn da jeg kommer til å være 'matfatet'.. Ellers så tenker vi å ta med den vanlige bag-vogna, så har babyen plass å sove på natta også med insektsnett. Har bestilt på leilighetshotell med aircondition. Er vel lurt å ikke ha det for kaldt inne heller, men blir det 40 grader så er det vel nødvendig. Oktober/November må en vel lenger sør for å få skikkelig varme. Kanariøyene og sånt..
Superlykkelig<3 Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Hei, vi var på Kreta i slutten august i fjor. Da var sønnen vår 4,5 mnd. Det gikk helt supert!! Flytur på ca 4 timer, han sov stort sett hele veien både ned og opp :-) De første dagene der var det veeeeldig varmt, rundt 37 grader midt på dagen i skyggen. Men, vi var heldige og hadde leilighet med terrasse og sol stort sett hele dagen, så når sola sto på som verst, lå gutten vår inne i leiligheten og sov, mens vi satt på terrassen og slappa av. Ellers vil jeg anbefale å ha med en liten vogn/trille, som ryggen kan legges helt ned på. Grei å reise med, og grei å trille på smale forthau på Kreta. Bæresele er et must!! Iallefall får vår utålmodige og nyskjerrige lille gutt! Dessuten hadde vi med en sånn solparaply til vogna, grei å ha når vi var ute og gikk og det var sol. Jeg ammet stort sett når vi var der, men ga han også så mye vann han ville ha, samt at vi hadde med fruktpurè fra Norge. Dersom du ammer når du skal på tur så er det veldig viktig at du også får i deg myyye vann i løpet av dagen. Kommer ikke på noe mer!? Vi hadde med paracet, nesedråper og øyedråper, men det fikk vi ikke bruk for... Håper dette var til litt hjelp om ikke så mye! God tur og kos dere masse :-)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Vi reiser til Kreta nå i april/mai, da er jenta vår 5mnd. Det kan være greit å reise til et sted der det ikke er altfor varmt når man reiser med de aller minste. Bør ikke bli varmere enn 30 grader (er jo varmt nok synes jeg da!). Det er forresten også gunstig å reise før babyen blir ca 6-7 mnd evt etter den har begynt å gå (rundt ett år kanskje). En baby mellom 6 mnd og året er ganske krevende å reise med. Ikke sover den så veldig mye, og siden den ikke går selv, blir det mye bæring. De er veldig nysgjerrige, så en laang flytur kan bli ganske så slitsom. Vi reiste da gutten vår var 10 mnd. Og med forsinkelser på flyplassen, motvind som førte til 2 timer lengre flytid (måtte mellomlande for drivstoff), så ble flyturen en 10 timer langt mareritt! Ikke ville han sove, var jo så mye spennende å se på. Ikke ville han sitte i ro på flyet... Ja you name it...
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Vår yngste ble født i beg av april og vi dro til Egypt i midten av august. Han og vi hadde det supert og vi var ute hele dagen. Hadde med en sånn paraply-trille med kalesj som kunne legges nesten helt ned, oppi der hadde vi en sånn myk-bag. Kunne dermed ha med vogna helt inn til gaten på Gardermoen og myk-bagen var tilgjenngelig hele turen. Spesielt greitt var dette når vi måtte mellomlande! Babyen lå i bleie på et hånkle oppi vogna omtrent hele dagen. Han fikk et bad om dagen i bassenget. Da tok jeg på en en badebleie, kortarmet body og en sol-hatt med beskyttelse ned på ryggen. Smørte han kun med solkrem når skulle uti å bade på armene. Ellers bodde han og jeg under parasollen hele dagen. Hadde en sånn vogn-parasoll på vogna. Vi tok med bleier hjemmefra og vi hadde med Bon-Aqua uten kullsyre. Men våres baby var ikke interessert i å drikke vann, kun pupp. Så husk å drikk MASSE selv, så du ikke blir dehydrert og husk å spise noe salt i tillegg. Vi hadde med oss flytende Blenda, baby-tøy tørker på et blunk der nede. Trengte veldig lite klær. Gikk i body hele tiden, eller sånn kort-ermet sommer-dress. Be om å få et ekstra laken på rommet til baby-senga. Vi brukte dette til sprinkel-beskyttelse i senga. Det var det jeg kom på i farta hvertfall!
-kate Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har termin 11.juni og vi reiser til leiligheten vår ved Svartehavet 2.august og blir værende 1 mnd. Dette er vårt 3 barn og sist gikk jeg 14 dager over og ble satt i gang, så er forberedt på at vi har en jente med som kanskje bare er 6 uker! Har tidligere vært på La Manga med gutt på 5 mnd, og det gikk strålende. Han var superblid og storkoste seg i det varme vannet, hadde med baby-badering med parasol og det var bare glimrende! Smurte han bestandig godt, brukte solhatt og holdt han i skyggen. Fikk kjøpevann og MME (kan ikke amme), så maten var ikke noe problem. Denne gangen tar jeg med MME, bleier, salver og ellers litt apotekvarer. Kvalites-solkrem og solhatt, samt vogn og bæresele til tiden på flyplassen. Reiser ned alene med 3 barn (4, 7 og baby) og skal bytte fly i Oslo, så det kan bli en utfordring med masse bagasje, men alt går man bare er innstilt på det, tenker jeg. Mannen min kommer etter uka etter og vi reiser hjem sammen, så det blir nok en enklere tur!! Uansett, gler meg kjempemye til sol og varme og FERIE! Jobber for tiden 112% fast i tillegg til diverse styreverv og barn/hjem, så gler meg så smått til å være i permisjon en stund!!
To prinser og ei prinsesse Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Vi var på Rhodos da lillegutt var 4 mnd. Reiste med Sunwing å bestilte noe som heter happy baby, da er det klart i leiligheten med seng, paraplytrille (men jeg hadde med egen vogn da pga ryggen ikke kunne legges helt ned på trilla), alle håndklær ble skiftet så mye vi bare ville,vask av leiligheta hver dag samt de vasket til å med kopper. Det var skåler og skjeer, barnestol og sæler. Vannkoker+mikro, i andre leiligheter var kun vannkoker. Kjempefint sted og veeeeldig barnevennlig. Sunwing tilbyr happy baby overalt, å koster ikke mange kronene ekstra. Men en ting jeg vil anbefale dere uansett hvor dere finner ut dere skal reise er å ringe til flyselskapet å bestille plass i flyet hvor dere får montert på seng.Tror vi betalte kun 300 å fikk ekstrabenlengde og seng på veggen med tepper som vi kunne ha lillegutt i! helt genialt, å sinnsykt deilig med litt ekstra plass når man tross alt må sitte med gullet på fanget hele flyturen. Vi reiste i september da....utrolig fin tid å reise på, ikke for varmt eller kaldt!
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Kom på en ting jeg ble anbefalt: Barn under 6 mndr bør ikke bruke for mye solkrem, kan skade lever. Så vi ble anbefalt å bruke en med fysisk filter og ikke for høy faktor. Men som jeg skrev tidligere her, brukte jeg kun solkrem på armene ved bading. Ellers lå han kun i skyggen og han hadde ikke antydning til å være brent eller noe nærheten av det. Så så lenge de er så små og kun oppholder seg i skyggen er det ikke noe problem å IKKE bruke solkrem.
mor til skatten :) Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2008 hva er sunwing?høres jo fantastisk ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå