Gå til innhold

Seteleie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Jeg var til kontroll hos lege i dag i uke 27+1. Lillegutt ligger i seteleie, han gjorde det for to uker siden også. Kan han snu seg til fødselen? Noen som har opplevd å ha barn i seteleie i uke 28 og senere har de snudd seg? Hva med setefødsel, jævlig vondt eller? Uff, vil jo føde på vanlig vis!!! Håpe noen kan svare meg, litt forvila nå jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Min lille jente, som nå er født for snart ett år siden, lå i steleie hele veien. Fastlegen min ristet på hodet da jeg sa de anbefalt meg å prøve å snu babyen. (Han har arbeidet en del år innen gynokologi og mente det sjelden hadde noe for seg fordi de sjelden lar seg snu og når de lar seg snu vrir de seg som oftest tilbake til samme posisjon) Men jeg prøvte da og alle var veldig positive og mente at dette skulle gå bra. Første forsøket varte og rakk, noe ubehagelig var det, men jeg ville jo gjerne prøve. Andre forsøket begynte jordmor å få svetteperler på pannen. Da det også feilet lurte de på om jeg ville prøve en siste gang, noe jeg sa blankt nei til. Nok var nok.

Jeg brukte laaaang tid på å samle info om keisersnitt og setefødsler. Følte jeg fikk liten eller ingen info fra dem det gjaldt, og det var tydelig at ettersom alle kriterier lå til rette for at jeg kunne føde så ville de at det skulle jeg gjøre. Jeg bestemte meg i syvende time for å ta keisersnitt. Klarte bare ikke å overse den følelsen av at det var det rett for meg. Det er ikke det rette for alle! Men det ble nå slik og ut hentet de en stor jente på 4.5 kilo. Da hadde de altså feilmålt henne med 1.5 kilo på ul!

Kanskje det også hadde gått....men jeg er veldig glad for at jeg valgte som jeg gjorde og det var ikke en person som i etterkant ville si at det var noe dumt valg. Tvert i mot. MEN ettersom alle situasjoner er forskjellige må en tenke nøye gjennom det synes jeg. Skal oppdage at denne babyen også ligger i seteleie er det langt fra sikkert at jeg velger det samme....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...